וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו ימים לומדים ומי נשאר בבית: המדריך לחזרת גני הילדים ומעונות היום

9.5.2020 / 20:48

לאחר כחודשיים, ילדים עד גיל שש ישובו מחר למוסדות החינוך, בהתאם למתווה הקובע כי בגנים ילמדו שלושה ימים מהגן ושלושה נוספים מהבית. רק 70% מהפעוטות במעונות היום יחזרו. הפרטים המלאים על החזרה החלקית לשגרה

.

אחרי ששהו בבתים כמעט חודשיים, ילדי הגנים והפעוטות צפויים לשוב מחר (ראשון) למסגרות החינוך. הגנים יחזרו לפעילות ברוטציה שבועית בקבוצות של עד 18 ילדים, ואילו במעונות יימשכו הלימודים לאורך השבוע עם 70% מהילדים בלבד.

החזרה לשגרה מעוררת ביקורת. כעת מפגינים הורים מול ביתו של שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס נגד המתווה, שנחשב בעיניהם למפלה ומותיר בבית עשרות ילדים. במקביל, המטפלות במשפחתונים העצמאיים של משרד העבודה והרווחה הודיעו כי לא ישובו לעבודה מאחר שלא קיבלו פיצוי הולם על התקופה בה לא עבדו, שכן הן לא נחשבות לשכירות או לעצמאיות.

לקראת החזרה ללימודים בגן כלנית, ראש העין, 8 במאי 2020. ראובן קסטרו
חזרה לשגרה לצד הפגנות. גן ילדים בראש העין/ראובן קסטרו

מתווה החזרה של גני הילדים

כחצי מיליון ילדים בגילאי 3-6 יחזרו מחר לגני הילדים של משרד החינוך במתכונת של שלושה ימי למידה בגן, ושלושה ימים מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית". כל גן יחולק לשתי קבוצות של עד 18 תלמידים, והפעילות בגני הילדים תתקיים בין השעות 07:55-14:00. למען ההוגנות, ניתן לעשות רוטציה בימים משבוע לשבוע. בחברה הערבית, בה לומדים חמישה ימים בשבוע, יופעל מודל החלפה של ימי הלמידה בין הקבוצות לסירוגין - שבוע אחד יתקיימו שלושה ימי למידה בגן ויומיים של למידה מהבית, ובשבוע הבא להיפך.

כל קבוצת ילדים תחולק לשתי קבוצות משנה קבועות, שיופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים ברחבי הגן ובחצרות. הצוות החינוכי הקבוע בגן יעבוד על פי מערכת השעות הרגילה שלו, ואילו גננת וסייעת משלימות יעבדו עם עד שש קבוצות תלמידים, על פי היקף משרתן. לצוות יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות. כמו כן, תותר כניסה לצוות מסייע, שנקבעה בזכאותו של ילד לקבל על פי חוק.

עוד בוואלה!

האוצר מרחיב את הסיוע: 20 מיליארד שקלים נוספים לעסקים ועידוד תעסוקה

לכתבה המלאה

מתווה החזרה של מעונות היום המפוקחים

מעונות היום המפוקחים יפתחו מחר את שעריהם ל-70% בלבד מסך הפעוטות בגילאי 0-3. לפי המתווה שהוסכם בתום מו"מ בין המעונות של משרד העבודה והרווחה למשרד האוצר, לכל מסגרת יגיעו עד 17 פעוטות בכל קבוצת גיל - 0-3 חודשים, 3 חודשים עד שנתיים ו-2-3 שנים - כשבשתי הקבוצות הראשונות יהיו שלוש מטפלות ובקבוצה הבוגרת רק שתיים. כך, נוצר מצב שבמעונות בהם לומדים יותר מ-17 פעוטות, לא כולם ישובו בשלב זה לשגרה.

מהם הקריטריונים לחזרת הילדים למעונות היום המפוקחים?

הפעוטות שישובו למעונות של משרד העבודה והרווחה נבחרו על בסיס מצב סוציו-אקונומי של ההורים, סטטוס משפחתי ורמת חיוניות עבודתם. כמו כן, תינתן עדיפות לפעוטות בסיכון - משפחות המוכרות לרווחה, משפחות חד-הוריות, אח לפעוט בסיכון הנמצא במעון, פעוט לאם לומדת או לעולה חדשה.

מכתב של ויצו להורי גני הילדים. ללא, צילום מסך
מכתב שנשלח להורי ילד הלומד במעון ויצו/צילום מסך, ללא

מתווה החזרה של הגנים הפרטיים

בתום מו"מ מול משרד האוצר, הצדדים הגיעו להסכמה ונקבע כי המתווה יהיה תואם למעונות היום המפוקחים.

מתווה החזרה של הצהרונים בבתי הספר ובגנים

הפעילות בצהרונים בבתי הספר ובגני הילדים תתקיים מתום יום הלימודים ועד השעה 16:00. זאת לאחר שהוכרע כי משרד האוצר יתקצב את סבסוד הצהרונים ברשויות באשכולות 6-10 בשל העובדה כי הצהרונים לא יכולים להתבסס על מודל שהוא פחות מ-24-22 תלמידים, כפי שנהוג בשגרה.

בבתי הספר, התלמידים יישארו באותה קבוצה קבועה אליה הם משתייכים במהלך יום הלימודים (עד 17 תלמידים). גם בגני הילדים, התלמידים יישארו באותה קבוצה קבועה אליה הם משתייכים במהלך יום הלימודים - עד 18 ילדים שיחולקו לשתי קבוצות בהתאם למתווה.

צוות הצהרון יקיים חפיפה בעת חילוף המשמרות בין הבוקר לצהריים לצורך עדכונים והמשך טיפול והתייחסות. הצוות יגיע עם הצהרות בריאות חתומה. אם תלמיד מהקבוצה הקבועה בבית הספר מצטרף לצהרון בלא שהשתתף ביום הלימודים בבוקר, יש לוודא ולקבל הצהרת בריאות חתומה מההורה/אחראי על הקטין. בתחילת הפעילות צוות הצהרון יבצע בדיקת נוכחות וידאג ליצור קשר עם כל תלמיד חסר מידי יום. תותר כניסה לצוות מסייע, אשר נקבעה זכאותו של ילד לקבל על פי חוק.

מי מאיים לא לחזור מחר ללימודים?

משפחתוני משרד העבודה והרווחה מאיימים להשבית את החזרה לעבודה. איגוד המטפלות, שעובדות במשפחתונים תחת סמל של משרד העבודה והרווחה, טוען כי הן לא מוגדרות כשכירות ולא כעצמאיות ולכן גם לא היו זכאיות לקבל דמי אבטלה או מענק. מעבר לכך, באיגוד טוענים כי לא קיבלו נהלי בטיחות מוגדרים.

"המשפחתונים פועלים מבתי המטפלות. לא ברור מה אמורות לעשות מטפלות המצויות בקבוצות סיכון או שאחד מבני משפחתם מצוי בקבוצת סיכון", אמרו. "באיגוד המטפלות קוראים להתערבותו המהירה של שר העבודה הרווחה אופיר אקוניס כדי לאפשר את פתיחת המשפחתונים המהירה". מדובר ב-4,000 מטפלות ברחבי הארץ שמטפלות בכ-20 אלף ילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת ההורים מול ביתו של השר אקוניס נגד המתווה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחאת ההורים מול ביתו של השר אקוניס נגד המתווה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילו ערים יפתחו את הגנים בל"ג בעומר?

נכון להערב, ביום שלישי הקרוב לא צפויים להתקיים לימודים בגנים ובבתי הספר, מלבד יוזמות מקומיות בגבעתיים, ירושלים, הרצליה, רעננה, מודיעין ויבנה אשר יפעילו את הגנים באמצעות סייעות להם ישלמו על יום העבודה.

הגנים ייסגרו בל"ג בעומר למרות שבהסכם הראשוני של משרד האוצר מול הסתדרות המורים הוסכם כי המורים יחזירו תשעה ימים בחודש יולי ויומיים בל"ג בעומר ובאיסרו חג. אולם כאשר התקיימו דיונים נוספים על החזרת הלמידה מרחוק, הוסכם לבטל את היומיים הללו.

(עדכון ראשון: 18:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully