וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השרב: אושרה אי-עטיית מסיכות בכיתות ובמרחב הציבורי עד סוף השבוע

שר הבריאות הנכנס הודיע כי נעתר לבקשת משרד החינוך לבטל את חובת עטיית מסיכות המגן במוסדות החינוך בשל תנאי מזג האוויר הקיצוני, ולאחר המחאה הציבורית. אדלשטיין: "יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו". ההנחיה תפוג ביום שישי

צילום: לע"מ

שר הבריאות הנכנס יולי אדלשטיין אישר הלילה (שלישי) הסרת מסיכות בכיתות ובמרחב הציבורי עד לסוף השבוע, בעקבות השרב. זאת, בעקבות בקשת משרד החינוך לבטל את החובה לעטות מסיכות בבתי הספר במהלך מזג האוויר הקיצוני, ולאחר שברשויות המקומיות הודיעו על הפסקת הלימודים.

"יש לקחת ברצינות את ההגנה מהקורונה, אבל גל החום עשוי להיות מסוכן בפני עצמו", אמר שר הבריאות. "נוכח המלצות הדרג המקצועי, החלטתי להתיר את הסרת המסיכות כאשר אין התקהלות".

אדלשטיין הנחה את מנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, לחתום על היתר להסרת מסיכות בכיתות הלימוד ובמרחב הציבורי, כל עוד לא נוצרת התקהלות. בצו שהוציא בר סימן טוב נכתב כי בתקופה שמיום שלישי 19 במאי ועד ליום שישי 22 במאי, "לא תחול חובת עטיית מסיכה לתלמידים השוהים בבית הספר וכן למי שנמצא בשטח פתוח או במבנה שאינו ממוזג, למעט בעת התקהלות, וזאת עקב עומס חום קיצוני הצפוי בתאריכים אלו".

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידים עוטים מסיכות בבית ספר בגבעתיים, השבוע/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב פנה למנכ"ל משרד הבריאות בבקשה לבטל את החובה לעטות מסיכות בבתי הספר בימי השרב. זאת, לאחר שרשויות מקומיות רבות הודיעו על הפסקת הלימודים בכיתות ד'-י"ב במחאה על ההנחיה, שלטענתן מקשה על התלמידים בעת ששורר גל חום ברחבי הארץ.

אבואב כתב לבר סימן טוב כי "עומסי החום, בימים אלה, קשים במיוחד עבור התלמידים, החל מכיתה ד', שמחויבים ללמוד בכיתות עם מסיכות שמכסות את מרבית פניהם". לדבריו, "ביומיים האחרונים קיבלנו פניות רבות מאוד של תלמידים, ומהן עולה שחובת המסיכות בימי שרב היא חובה שלא ניתן לעמוד בה. נכון שיש מזגנים בכיתות, אבל עדיין החום בלתי נסבל, ותלמידים רבים מעידים על קושי ועל חוסר יכולת להתרכז".

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה סמוך לחופי תל אביב 7 במאי 2020. ראובן קסטרו
נשים עוטות מסיכות בתל אביב/ראובן קסטרו

הורים ברחבי הארץ הביעו זעם על ההנחיה. הנהגת ההורים הארצית דרשה אמש לבטל את ההנחיה לעטות מסיכות לאורך כל יום הלימודים בבתי הספר, במהלך גל החום. ההורים דרשו "לסיים את פארסת המסיכות", וציינו כי "מדובר בדרישה שהציבור לא עומד בה, בעיקר בימי שרב קיצוני אלו". ההורים הבהירו שבלי ביטול הדרישה הם תומכים בכך שלא ישלחו את ילדיהם ללימודים.

בכמה רשויות מקומיות קיבלו את דבריהם של ההורים. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הבהיר להורי התלמידים כי בימים אלו מערכת החינוך בעיר תקבל בהבנה כל החלטה של ההורים. "אנו נמצאים בסיטואציה מורכבת, הנחיות משרד הבריאות ללמידה עם מסיכות בשילוב החום הכבד שפוקד אותנו הופך את הלימודים לקשים, אני מבין את התסכול והדאגה לנוחיותם של הילדים", מסר קינסטליך.

גם ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע כי תלמידי כיתות ד'-י' בעירו יחזרו ללימודים רק ביום שישי, לאחר שגל החום השרבי ישבר. הוא הסביר כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם אנשי חינוך ורפואה, מנהלות, מורים, הורים ותלמידים וכי המלצת העירייה למנהלים היא ללמד את כיתות א'-ג' בחלוקה לשתי קבוצות כדי להקטין צפיפות ולהגדיל את יעילות מיזוג האוויר.

בתוך כך, הודיעה הבוקר עיריית הרצליה כי הלימודים בכיתות ד'-י"ב יתקיימו במתכונת למידה מרחוק, גם לאחר שהותר להסיר את המסיכות בשל השרב. "הרצליה מברכת על כך שמשרד החינוך השכיל להבין שלא ניתן לעטות מסכה בתוך הכיתות בימי שרב. עם זאת, היות וההחלטה החפוזה התקבלה רק באישון לילה, ורוב ההורים והתלמידים לא נערכו להגעה הבוקר, החליטו הנהלת העירייה ואגף החינוך, בעצה אחת עם הנהגת ההורים העירונית, שהלימודים היום יתקיימו מרחוק". לדברי ראש העירייה רז קינסטליך הלימודים ישובו לסדרם מחר.

(עדכון ראשון: 00:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully