וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כעבור 32 שנים: גבר סיני שנחטף ממשפחתו נפגש עם הוריו מחדש

מאו יין בן ה-35 נחטף ממשפחתו בעיר שיאן, כשהיה בן שנתיים וחצי. אמו יצאה למסע חיפושים בן עשרות שנים, שבמהלכו סייעה ל-29 משפחות לאתר את ילדיהן שנחטפו. בתום מסע החיפושים - גם הוריו של מאו זכו לחבק אותו שוב

רויטרס

מאו יין בן ה-35 נחטף בשנת 1988, בעת ששב לביתו עם אביו מהפעוטון, בעודו בן שנתיים וחצי בלבד. הוריו זכו לחבק אותו שוב לבסוף, ביום שני האחרון, בעיר הולדתו, שיאן שבמערב סין. לאחר שמאו נעלם, אמו לי ג'ינג-ג'י התפטרה מעבודתה ופתחה בעשרות שנים של חיפושים אחר בנה.

מבצע החיפושים כלל שליחה של יותר מ-100 אלף פלאיירים בכל רחבי המדינה, והופעה בכל תכנית טלוויזיה שהסכימה לארח אותה. קמפיין החיפושים הארוך הזה עזר ל-29 משפחות אחרות למצוא את ילדיהן הנעדרים, אך רק בסוף אפריל השנה הוביל רמז שקיבלה האם לבן שלה.

בסוף אפריל המשטרה קיבלה מידע על ילד מהעיר שיאן, שנמכר למשפחה שנמצאת במרחק של יותר מ-600 ק"מ משם תמורת 6,000 יואן, בתקופה שקרובה לתקופה שבה נחטף מאו. בדיקת DNA של אותו ילד, כיום בן 35, אישרה את זהותו של מאו יין. "אני רוצה להודות לאלפי האנשים שעזרו לנו", סיפרה לי בדמעות לסוכנות הידיעות הסינית שינואה. "אני לא מאמינה שאחרי שעזרתי ל-29 ילדים נעדרים למצוא את משפחותיהם, הצלחתי גם למצוא את בני שלי".

מאו יין שנחטף כפעוט ממשפחתו בשנת 1988 בסין, שאוחד עם משפחתו כעבור יותר מ-30 שנים. 19 במאי 2020. רויטרס, צילום מסך
המפגש המשפחתי של מאו יין והוריו/צילום מסך, רויטרס

למאו יין, שגדל בשם גו נינגינג בעיר מיאנג, לא היה מושג שהוא יעד החיפוש בן עשרות השנים. כעת הוא מתכנן לבלות כמה ימים עם הוריו, לפני שיחזור לביתו כדי להתמודד עם ההשלכות של חייו החדשים, שהתהפכו בין לילה. "למען האמת, אני עדיין לא בטוח לגבי העתיד", אמר לסוכנות הידיעות שינואה.

עוד בוואלה!

היתר יציאה לאדם אחד בכל שעתיים: סין מטילה סגר על מוקד הקורונה החדש

לכתבה המלאה

חטיפת ילדים היא תופעה ידועה בחלקים נרחבים בסין מזה עשרות שנים. חלק מהילדים שחטפו מהוריהם נוצלו על ידי פושעים בוגרים, ונאלצו לקבץ נדבות, לגנוב, לבצע עבודות כפייה או לצרכי סחר בבני אדם. חלק מהם הועברו לשוק האימוץ, הן בקרב זוגות סיניים שרוצים להביא ילד לעולם והן מבתי יתומים המחפשים תרומות גדולות שההורים המאמצים הזרים מחויבים להעניק.

לפי סוכנות הידיעות שינואה, רק בשנה האחרונה הרשויות הסיניות סייעו ליותר מ-6,300 ילדים שנחטפו להתאחד עם משפחותיהם באמצעות בדיקות DNA. עם זאת, מדובר כנראה רק בחלק קטן מהילדים שנעלמו. הממשלה הסינית לא מספקת נתונים, אך מחלקת המדינה האמריקנית העריכה כי יותר מ-20 אלף ילדים נחטפים מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully