וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר סין בישראל נמצא ללא רוח חיים בביתו בהרצליה, הרקע בבדיקה

כוחות משטרה הוזעקו למקום ופתחו בחקירה. דו ווי בן ה-58 החל לשמש כשגריר בישראל במהלך משבר הקורונה, אחרי כהונה בשגרירות באוקראינה. עובדי השגרירות ניסו להעיר את השגריר וגילו שהוא מת, ככל הנראה דום ל

צילום: משרד החוץ, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

שגריר סין בישראל, דו ווי, נמצא הבוקר (ראשון) ללא רוח חיים בביתו בהרצליה - כך מסר בכיר ישראלי. כוחות משטרה נמצאים במקום ופתחו בחקירת נסיבות המקרה. עובדי השגרירות ניסו להעיר את השגריר וגילו שהוא מת, ככל הנראה דום לב.

השגריר בן ה-58 הגיע לישראל ללא משפחתו בחודש בפברואר האחרון, במהלך משבר הקורונה. עקב התפשטות הנגיף, השגריר לא הגיש את כתב האמנה רשמי כמקובל אצל הנשיא, אך הוא הגיש כתב האמנה למשרד החוץ בסוף מרץ. הוא שירת קודם כשגריר סין באוקראינה.

מנכ"ל משרד החוץ, יובל רותם, דיבר הבוקר עם סגן השגריר הסיני דאי יומינג והביע את תנחומיו על מותו של שגריר סין. רותם אמר עוד כי משרד החוץ יסייע לשגרירות בכל דרך שתדרש.

שגריר סין בישראל דו ווי עם סמנכ"ל אסיה במשרד החוץ גלעד כהן, מרץ 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
הרקע בבדיקה. שגריר סין בישראל דו ווי עם סמנכ"ל אסיה במשרד החוץ גלעד כהן, מרץ/אתר רשמי, משרד החוץ
מחוץ לביתו של שגריר סין בישראל, בו נמצא ללא רוח חיים, הרצליה, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
בית השגריר בהרצליה, היום/ראובן קסטרו

בחודש פברואר האחרון, טרם פרוץ משבר הקורונה בישראל, הממונה על היחסים בשגרירות סין בישראל, דאי יומינג, עורר סערה כשאמר כי ארצו "פתחה את השערים לפליטים יהודים בימים אפלים בשואה ובמלחמת העולם השנייה", ומאחר ומשרד החוץ הישראלי הורה על סגירת שערים בפני תיירים סינים, ביקש כי על "ישראל תשאיר את הדלת פתוחה לסינים".

בעקבות הדברים, שגרירות סין בישראל פרסמה התנצלות והבהירה כי לא התכוונה להשוות את הצעדים שנקטה ישראל נגד תיירים מסין בשל התפרצות וירוס הקורונה, להתנהלותה של סין כלפי יהודים בתקופת השואה. "לא הייתה שום כוונה להשוות בין הימים החשוכים של השואה למצב הנוכחי", נמסר בהודעת השגרירות. "אנו רוצים להתנצל אם מישהו הבין את המסר שלנו בדרך הלא נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully