וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היתר יציאה לאדם אחד בכל שעתיים: סין מטילה סגר על מוקד הקורונה החדש

בעקבות 34 מקרי תחלואה חדשים בנגיף, הממשל הטיל על שולאן מגבלות זהות לאלו שהושתו בעבר על ווהאן - שם התפרץ הווירוס בדצמבר. היציאה מהבתים תיאסר, למעט לצרכים חיוניים, ולא תותר כניסה לעיר. לפי כלי תקשורת במדינה, חרף החששות מגל שני, סין צפויה לפתוח את גבולותיה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

(בווידאו: ווהאן תערוך בדיקות קורונה נוספות לכל 11 מיליון תושביה)

סין הטילה מצור על העיר שולאן בצפון-מזרח המדינה, זאת לאחר שאובחנו בה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה. בעיר, המונה כ-700 אלף תושבים, נסגרו מתחמי המגורים, ויציאה מהבתים הותרה לאדם אחד בכל שעתיים, ולצרכים חיוניים בלבד. הצעדים שננקטו בעיר זהים לאלו שהוטלו על ווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, שהספיקה מאז להיפתח מחדש.

המצור מגיע על רקע הקלות הקורונה המתוכננות, לקראת פתיחתו בבייג'ינג של הקונגרס השנתי של המפלגה הקומוניסטית, המכונה גם "שתי הישיבות". במסגרת ההסגר, נאסרה כניסה ויציאה מהעיר ולרכבי חירום תתאפשר כניסה ויציאה רק פעם אחת. אם אובחנו מקרים באזור מגורים מסוים, תיאסר הכניסה והיציאה ממנו.

עובד בחליפת מגן בודק חום ללוקחה באחת החנויות בג'ילין, סין 17 במאי 2020. רויטרס
עובד בחליפת מגן בודק חום ללקוחה באחת החנויות במחוז ג'ילין, סין/רויטרס

בשבוע שעבר סווגה העיר מחדש תחת "סיכון גבוה" לאחר אבחון של כמה מקרי הידבקות קורונה, שמקורם באישה ללא היסטוריית נסיעות או חשיפה לנגיף. בתגובה, הרשויות הורו על סגירת מקומות ציבוריים, בתי ספר ותחבורה ציבורית.

עם זאת, ההגבלות הוחמרו לאחר שהעיתון "צ'יינה דיילי" הגדיר את העיר כ"נקודה החמה האחרונה של המגיפה במדינה". באתר העיתון נכתב כי מאות אנשים נמצאו תחת הסגר רפואי וייתכן כי השגרה תיעצר למשך כמה שבועות. שולאן, גובלת ברוסיה וקוריאה הצפונית, ועל פי ההערכות הידבקויות הובאו מעבר לגבול. במחוז ג'ילין, בו ממוקמת שולאן, אובחנו בשבועות האחרונים 34 חולים לפחות.

עוד בוואלה!

חשש מגל שני: ווהאן תערוך בדיקות קורונה לכל 11 מיליון תושביה

לכתבה המלאה
שוטרים ממוגנים בחליפה מנגיף הקורונה בעיר ג'ילין, סין 13 במאי 2020. רויטרס
שוטרים ממוגנים בחליפה מנגיף הקורונה במחוז ג'ילין שבסין, השבוע/רויטרס

למרות מצב החירום שנגרם בשל המצור, בתקשורת הסינית אמרו כי בייג'ינג מסוגלת להתמודד עם מקרי קורונה "מיובאים", וככל הנראה תיפתח בקרוב ותקל את פיקוח הגבולות שלה. מי שתתאפשר כניסתו לפי שעה יהיו סטודנטים סיניים החוזרים לביתם עם סיום הלימודים וכן אנשי עסקים, אך לא תיירים.

הרשויות בסין רגישות במיוחד לאפשרות לגלי קורונה נוספים, ימים ספורים לפני פתיחת אירוע הקונגרס השנתי, שנדחה ממרץ בשל התפרצות הנגיף. באפריל האחרון נסעו ברחבי המדינה עשרות מיליוני בני אדם במהלך חופשת חג בת חמישה ימים - לראשונה מזה חודשים.

גורמים המופקדים על אזורי הדיוק בערים הוזהרו כי יפוטרו אם יתגלו התפרצויות קורונה נוספות בשטחם. כמה גורמים רשמיים בווהאן, שהחלה לערוך בדיקות קורונה נוספות ב-11 מיליון אזרחיה, כמו גם ממחוז ג'ילין, כבר הודחו מתפקידם בשל גלי קורונה מחודשים.


(עדכון ראשון: 19:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully