וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מגל שני: ווהאן תערוך בדיקות קורונה לכל 11 מיליון תושביה

העיר, שבה התגלה לראשונה הנגיף, רוצה להימנע מהתפרצות נוספת אחרי כמה מקרים חדשים. במסגרת התכנית השאפתנית, היא מתכננת לבדוק את כל תושביה בתוך עשרה ימים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה בסין, הודיעה היום (שלישי) כי היא מתכננת לערוך בדיקות לאיתור הווירוס בקרב כל תושבי העיר בתוך שבוע וחצי. זאת, לאחר שהידבקויות חדשות התגלו בווהאן לראשונה זה כמה שבועות. עם זאת, עדיין לא ברור מתי תצא לדרך התכנית.

על פי כלי תקשורת מקומיים, עד היום בצהריים יוגשו התכניות לניהול הבדיקות לכל תושבי העיר, המונה 11 מיליון איש. "כל מחוז צריך לקבוע תכנית וסידורים לביצוע הבדיקות על כלל האוכלוסייה הנמצאת בתחום שיפוטו תוך מגבלת זמן של עשרה ימים", נכתב בהודעה רשמית שפורסמה בכלי תקשורת מקומיים.

מדידת חום לעובדי צוות ספינת מטען בנמל ווהאן, סין , 9 במאי 2020. רויטרס
מדידת חום לעובדי ספינה בנמל ווהאן, שבת/רויטרס

הצעד הגיע על רקע דיווחים על הידבקויות חדשות בעיר, מאז נפתחה מחדש ב-8 באפריל בתום סגר של 76 ימים. שישה מקרים חדשים אותרו ביום ראשון ושני האחרונים במתחם מגורים במחוז דונגשיהו. ואולם, גורם במטה למניעה ולבקרה על מגיפות במחוז אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הם "טרם קיבלו חדשות על הדיווחים הללו".

עוד בוואלה!

התפרצות קורונה חדשה בווהאן, עיר חדשה בסין תחת סגר: "כמו מלחמה"

לכתבה המלאה

סין השתלטה במידה רבה על הנגיף, אך היא עודנה בעלת סיכוי גבוה להיפגע בגל שני של הנגיף, זאת לאחר שהסירה את רוב המגבלות ברחבי המדינה. על פי דיווחים, צבירים של הווירוס הופיעו בשבוע שעבר במחוזות הצפון-מזרחיים בסין כג'ילין וחיילונגג'יאנג, הגובלים ברוסיה. בייג'ינג החליטה לסגור את גבולות בכדי למנוע מזרים להיכנס אל המדינה.

ווהאן דיווחה על 3,869 מקרי מוות מאז התגלה בה לראשונה הנגיף בדצמבר האחרון. מדענים וחוקרים מאמינים כי הווירוס עבר מבעלי חיים לבני אדם באחד מהשווקים לחיות בר בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully