וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות קורונה חדשה בווהאן, עיר חדשה בסין תחת סגר: "כמו מלחמה"

11.5.2020 / 10:00

העיר, המקור של הנגיף, דיווחה על הקבץ נדבקים ראשון מאז הוסר הסגר לפני חודש. בשולאן, שבצפון-מזרח המדינה, התושבים מורשים לצאת פעם אחת ביום לרכישת מצרכים. המקרים החדשים מגיעים בזמן שסין פותחת מחדש את המדינה, כולל את דיסנילנד בשנגחאי

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

העיר ווהאן, מקור התפרצות נגיף הקורונה, דיווחה היום (שני) על מקבץ נדבקים ראשון אחרי ביטול הסגר לפני כחודש. העיר, בירת מחוז חוביי, דיווחה על חמישה מקרים חדשים, כולם מאותו מתחם מגורים. אחד מהם - אשתו בת ה-89 של חולה, שיום לפני כן אובחן כנדבק הראשון בעיר אחרי יותר מחודש. מספר הנדבקים בסין כולה היה ביממה האחרונה הגבוה ביותר מאז 28 באפריל, עם 17 מקרים חדשים.

"נכון לעכשיו, המשימה למניעה ולבלימת המגיפות בעיר עדיין קשה", נמסר מרשות הבריאות בעיר. "עלינו להילחם בנחישות בסכנה של התפרצות מחודשת". כל הנדבקים האחרונים היו אסימפטומטיים, שלא מראים תסמינים קשים של המחלה אך מסוגלים להדביק אחרים.

סין לא סופרת את המקרים הללו במניין הכללי שלה, שהוא 82,918, נכון להיום. 4,633 מתים דווחו על ידי בייג'ינג, אף שבעולם מעריכים כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה. מאות מקרים אסימפטומטיים בווהאן נמצאים תחת מעקב של הרשויות.

אדם עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה סמוך לגשר יאנגצה בווהאן, סין 15 באפריל 2020. רויטרס
תושב ווהאן חולף על פני גשר של פני נהר היאנגצה, בחודש שעבר/רויטרס

הידיעה על הנדבקים החדשים מהדהדת את הסיכונים שביציאה מהסגר, עם המשך ההקלות ברחבי סין. בתי עסק נפתחים מחדש והאזרחים שבים לעבודה, כשגם בתי קולנוע, מוזיאונים ומקומות בילוי אחרים מחדשים את פעילותם, אך הלקוחות נדרשים להזמין מקומות מראש ומספר המקומות מוגבל. בשנגחאי, נפתח היום פארק דיסנילנד תחת מגבלות של מספר מבקרים, אחרי שלושה חודשים.

בצפון-מזרח המדינה, העיר שולאן הטילה סגר על 600 אלף תושביה בשל צבר נדבקים בקורונה. היא סומנה כאזור בסיכון גבוה, היחיד כיום בסין. על פי המגבלות, מותר לאדם אחד בלבד מכל משק בית לצאת רק כדי לקנות מצרכים חיוניים.

עוד בוואלה!

על עטלפים ומגיפות: המעבדה שבלב המאבק בין סין לארה"ב

לכתבה המלאה
פתיחת הדיסנילנד בשנחאי לאחר החזרה לשגרה בצל ההאטה בהתשפטות נגיף הקורונה 11 במאי 2020. רויטרס
פתיחה מחודשת אחרי שלושה חודשים. מבקרים בדיסנילנד בשנגחאי, היום/רויטרס

"אנחנו באווירה של 'זמן מלחמה'", אמר ראש העיר, ג'ין חואה. עד סוף השבוע האחרון, לא דווחו על מקרים חדשים בעיר שבמחוז ג'ילין במשך יותר מ-70 יום. במחוזות הסמוכים ליאונינג והליונגג'יאנג דיווחו על מקרה אחד כל אחד, מה שהוסיף לחששות מפני התפרצות מחודשת באזור. בן 70 מהעיר חרבין, בירת הליונגג'יאנג, קיבל שבע פעמים תוצאות שליליות עד שאובחן כחולה.

מספר המקרים החדשים שדווחו בסין מאז אפריל הוא קטן משמעותית בהשוואה לאלפים שדווחו מדי יום בפברואר, זאת בזכות משטר קפדני של בדיקות ובידודים. ההתפרצויות החדשות בחודשיים האחרונים היו בעיקר במתחמי מגורים או בבתי חולים. גם קוריאה הדרומית נלחמת בגל חדש של מקרים, אולם אצלה מקורם במועדונים ובברים. מתוך הנדבקים החדשים ביממה החולפת בסין, שבעה היו מקרים "מיובאים", שנרשמו במחוז מונגוליה הפנימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully