וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגר הוסר, אך תושבי ווהאן חוששים לחזור לשווקים

12.4.2020 / 10:46

בעלי הדוכנים בעיר שבה התגלה הקורונה חוששים מעתידם, לאור המיעוט בקונים בשל הסטיגמה שדבקה בהם. "גם הסופרמרקטים מלאים באנשים. כאן, אנשים יותר מפוזרים", אמרה בייאוש אחת המוכרות. הרשויות הבטיחו לשדרג את השווקים בעיר, אך לא ברור כמה מהם ישרדו. "אין הכנסה"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

סוחרי הדגים והירקות בשווקים בעיר ווהאן פורסים מחדש את מרכולתם, אבל עתידם לא ברור לאור מיעוט הלקוחות שנרתעים מהסטיגמה שדבקה בהם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. הווירוס ככל הנראה התפתח לראשונה בעיר שבמרכז סין בשנה שעברה בקרב חיות בר שנמכרו בשוק פירות ים. העיר הייתה בסגר מחודש ינואר ועד לשבוע שעבר.

המגיפה הובילה לבחינה מעמיקה של השווקים הרטובים של סין, המהווים נדבך מרכזי בחיי היומיום, אף שמעטים מוכרים חיות בר. כמה גורמים אמריקניים קראו לסגור את השווקים הללו בסין ובמקומות אחרים באסיה.

"הווירוס עובר מאדם לאדם, לא משנה היכן אתה", אמרה ג'ין קינז'י, מוכרת ירקות ובשר באחד השווקים בעיר, כשנשאלה על הדרישות לסגור אותם. "גם הסופרמרקטים מלאים באנשים. כאן, אנשים יותר מפוזרים. כל עוד נקפיד על ההנחיות ועל הניקיון, זה צריך להיות בסדר".

השווקים הרטובים, הנפוצים באסיה, מוכרים מוצרים טריים ובעלי חיים שלא נשחטו, כמו דגים, באוויר הפתוח. הם פופולריים בקרב קונים הסבורים שהמוצרים הללו זולים וטריים יותר מאשר אלו שבסופרמרקטים.

נוסעים בתור בתחנת רכבת בעיר ווהאן, סין, אחרי הסרת העוצר, 8 באפריל 2020. רויטרס
הסגר הוסר, הלקוחות לא חוזרים. נוסעים בתור לרכבת בווהאן, בשבוע שעבר/רויטרס

בעלי הדוכנים בווהאן לא אופטימיים לגבי העתיד, אחרי שנפגעו קשה מהמגבלות שהטילה סין. בינואר נאסר זמנית על מכירה וצריכה של חיות בר.

"אין עסקים ואף אחד לא מגיע", אמרה אישה, שהזדהתה רק בשם משפחתה, ז'אנג, העובדת בחיתוך דגים. "הכול חסום ואף אחד לא יכול להגיע. כולם מפחדים לצאת ולהידבק בווירוס".

הרשויות בעיר אמרו ביום שישי כי הן ישקיעו 200 מיליון יואן - 28 מיליון דולר - לשדרוג 425 השווקים החקלאיים בעיר, כחלק מקמפיין שנועד לשפר את ההיגיינה בהם. עדיין, חלק מהרוכלים חוששים שהם לא ישרדו כדי לראות זאת.

"אין לנו שום הכנסה או מכירות", אמרה ג'ין. "אם זה יימשך ככה, יהיה קשה מאוד לשרוד".
על אף הצניחה במספר הנדבקים החדשים, שהובילה להסר הסגר, עסקים רבים נותרו סגורים וחלק מהמגבלות נותרו במקומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully