וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה נחתה באזור הירוק בבגדאד ופגעה במבנה; אין נפגעים

19.5.2020 / 4:10

הרקטה שוגרה מאזור מזרחי בעיר ופגעה בשטח המבוצר, מקום מושבם של הכוחות האמריקניים והבינלאומיים בעיראק. התקרית מגיעה בהמשך לכמה מתקפות דומות שאירעו בחודשים האחרונים, במהלכן נהרגו שני חיילים אמריקנים וחיילת בריטית

עריכה: ליר שפיגלר

(בווידאו: שני חיילים אמריקניים וחיילת בריטית נהרגו במתקפת רקטות בעיראק, 12 במרץ 2020)

רקטה נחתה הלילה (שלישי) באזור הירוק בבגדאד, מקום מושבם של כוחות הזרים בעיראק. הרקטה שוגרה מאזור מזרחי בעיר ופגעה במבנה אך לא גרמה לנפגעים. האזור הירוק נמצא במרכז העיר והוא נחשב למבוצר היטב.

תקרית זאת מתווספת לשורת התקפות שאירעו לפני שלושה חודשים נגד כוחות אמריקניים בבגדאד. בחודש מרץ האחרון, שתי רקטות פגעו בבסיס בסמיה בעיראק שבו מוצבים כוחות אמריקניים וכוחות של נאט"ו, ללא נפגעים. זאת, כשבוע אחרי הרג שני חיילים אמריקנים וחיילת בריטית בתקרית דומה.

חיילים מצבא ארה"ב בבסיס אל-אסד בעיראק שנפגע במתקפת הטילים האיראנית, 13 בינואר 2020. רויטרס
חיילים אמריקנים בבסיס אל-אסד בעיראק שנפגע במתקפת טילים איראנית, ינואר/רויטרס

שום ארגון לא קיבל אחריות על הירי האחרון, אך ארצות הברית האשימה את המיליציות השיעיות הנתמכות בידי איראן בשורת מתקפות דומות נגד כוחותיה במדינה בשנה האחרונה. זאת בניסיון של טהראן לגרום לכוחות האמריקניים לצאת מעיראק, שהתגבר מאז שמל"ט אמריקני חיסל בינואר את מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בבגדאד, לצד בכיר במיליציות.

גורמים אמריקנים אמרו בעבר כי הם תכננו לעזוב את האזור בשל צמצום הסכנה מפני ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), אך החשש לביטחונם שלהם ושל אנשי הקואליציה למאבק בארגון האיץ את המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully