וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר הראשון על סדר היום: הקואליציה תחל לקדם את החוק הנורבגי

18.5.2020 / 8:49

החוק, שנועד לאפשר לשרים או סגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת ולקדם את כניסתם של נציגים נוספים במקומם, יקודם כבר השבוע לאישור בקריאה טרומית. על פי הצעת החוק, הח"כים הנכנסים יוכלו להחליט לאיזו סיעה הם משתייכים, כדי לאפשר לנציגי יש עתיד ותל"ם לערוק לכחול לבן

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: אביחי ברוך

יממה אחרי השבעת ממשלת ישראל ה-35, בקואליציה יחלו היום (שני) לקדם את החוק הראשון על סדר יומה - החוק הנורבגי, שנועד לאפשר לשרים או סגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת ולאפשר את כניסתם של נציגים נוספים ברשימות המפלגה לכנסת.

בישיבת הנשיאות שתתקיים בצהריים בכנסת, צפויים חברי הכנסת לאשר את קידום החוק עוד השבוע לאישור בקריאה טרומית. בכחול לבן מתכננים לקדם את הצעת החוק בהליך חקיקה מהיר שצפוי להימשך שבועיים עד שלושה שבועות לכל היותר, ולפי הצעת החוק, במפלגתם יוכלו להתפטר עד חמישה שרים.

השבעת הממשלה ה-35, 17 במאי 2020. דוברות הכנסת, עדינה ולמן, אתר רשמי
השבעת הממשלה בכנסת, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת, עדינה ולמן

במפלגה שואפים שהחוק יקודם במהירות, היות ורוב חברי הכנסת במפלגה מונו לתפקידי שרים כך שאין כמעט מי שיאייש את ועדות הכנסת בעבודה הפרלמנטרית המקובלת. יתרה מכך, בידי המפלגה נותרו לפחות שניים מראשי הוועדות, ובשלב זה אין מי שיאייש את התפקידים. אחת האפשרויות שנבחנו היא להעביר ראשות ועדה אחת לאופוזיציה לאחר שזו נותרה עם ראשות ועדה אחת בלבד בכנסת.

עוד בוואלה!

ממשלת הפיצולים והמשרדים המומצאים כשלה כבר במבחנה הראשון

לכתבה המלאה

על פי החוק, חברי כנסת חדשים שייכנסו במקום שרים או סגניהם שיתפטרו יוכלו להחליט לאיזו סיעה הם משתייכים בכנסת, במטרה לאפשר לנציגי יש עתיד ותלם לערוק לכחול לבן. במפלגתו של גנץ אמרו כי בתקופה האחרונה נערכו שיחות עם חלק מהח"כים המיועדים, וכמה מהם אכן צפויים לערוק למפלגה למרות השתייכותם לסיעה אחרת. עם זאת, כחול לבן צפויה להיות חתומה על הכנסתו של נציג אחד מיש-עתיד על מנת להשלים את המהלך.

למרות זאת, יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף הבוקר את קידום החוק. "ממשלת נתניהו החמישית. איזה חוק ראשון מובא למליאה? לא לעצמאים, לא לחינוך מיוחד, לא למבוטלים. חוק נורבגי - עוד חוק ג'ובים שיביא לעוד משרות לחברי כנסת", צייץ בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully