וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתפללים קבועים ועטיית מסיכות: מתווה החזרה לפעילות של בתי הכנסת

כחודשיים לאחר שהוחלט שייסגרו בעקבות התפרצות הקורונה, גובש מתווה לחזרה לפעילות בבתי התפילה ברחבי הארץ. לפי המתווה, בתי הכנסת ייפתחו עם מתפללים קבועים, והפרדה של מושב בין המתפללים. בכל בית כנסת ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

כחודשיים לאחר שהוחלט לסגור אותם בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, גובש היום (ראשון) מתווה לחזרת הפעילות בבתי הכנסת ובתי התפילה. המתווה גובש על ידי נציג המל"ל, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ונציג שר הפנים, לאור דרישת שר הפנים אריה דרעי לאשר מתווה לפתיחת בתי הכנסת ובתי תפילה. הוא צפוי להגיע לאישור במליאת הכנסת בימים הקרובים.

על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל. מדובר רק בבתי תפילה קבועים ולא כאלה שבהם מתפללים מזדמנים. כמו כן, יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה "גבאי קורונה", שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

הממשלה אישרה את סגירת בתי התפילה, כחלק מהחמרת התקנות לשעת חירום והחלת אכיפה על מפרי הגבלות התנועה במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה ב-25 במרץ. במהלך הדיון, ביקש שר הבריאות יעקב ליצמן ממשרד המשפטים להחריג את התפילה בבתי הכנסת מהתקנות המחמירות החדשות, ולהמשיך בהנחיות הקודמות שאפשרו תפילה של עד עשרה מתפללים.

תפילה מחוץ לבית כנסת באפרת, 20 באפריל 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
תפילה מחוץ לבית כנסת באפרת/פלאש 90, גרשון אלינסון

כשראש הממשלה בנימין נתניהו שמע על כך, הוא הביע התנגדות נחרצת להחרגה זו, ודרש שבתי הכנסת ייסגרו ותותר רק תפילה בשטח פתוח, עד לעשרה אנשים, במרחק של שני מטרים מאדם לאדם.

"בבית הכנסת יש את מקדם ההדבקה הגבוה ביותר, ביחד עם מועדונים וחנויות", אמר נתניהו בהתאם לנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה במשרד הבריאות שפורסמו אתמול, שלפיהם 29% מחולי הקורונה שאובחנו בישראל נדבקו בבתי כנסת ובישיבות. "זה מוקד עצום של הדבקה. אין ברירה", הוסיף.

גורמים שהשתתפו בדיון התנגדו לפתיחה מיידית של בתי הכנסת עד לסיומו של חודש רמדאן, מחשש להתקהלויות המוניות. בשלב זה, עדיין לא ברור באיזה תאריך ייפתחו בתי התפילה, והגורמים שהשתתפו בדיון ממתינים לעמדה משפטית של המשרד לביטחון הפנים ומשרד המשפטים כדי לבחון האם ניתן להחריג את התפילות בחודש הרמדאן, או יש להמתין לסיומו של החודש ורק אז לפתוח את כל בתי התפילה.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: ניתן יהיה לקיים אירועים עד 50 איש בשטח פתוח מיום ראשון

לכתבה המלאה
מתפללים בבני ברק, 10 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מתפלל ברחוב בבני ברק/ראובן קסטרו

ביום שישי האחרון אישרו שרי הממשלה קיום של אירועים בשטח פתוח, בהשתתפות עד 50 איש החל מהיום. מדובר בתיקון לתקנות לשעת חירום שאושר במשאל טלפוני במסגרת מתווה החזרה לשגרה, בעקבות הירידה החדה בתחלואה בנגיף הקורונה בישראל. על פי התיקון נקבע כי ניתן יהיה לקיים אירועים בשטח פתוח של כל בית עסק המקיים אירועים, בכפוף למגבלות הקיימות לעניין התקהלות במרחב הציבורי בהתאם לצו בריאות העם. המגבלה עומדת כיום על עד 50 אנשים בשטח פתוח.

על מפעיל בית העסק לעמוד בכל הכללים החלים על הפעלת מקום ציבורי ובכלל זה שמירה על ריחוק פיזי בין המשתתפים, עטיית מסיכות, ושמירה על כללי היגיינה. בעלי אולמות וגני האירועים יידרשו לווסת את כניסת האנשים למקום, כך שבכל עת לא תהיה כמות אנשים ביחס העולה על אדם לכל 15 מ"ר.

לפני כשבוע וחצי הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו את שלבי ההמשך באסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה. נתניהו הודיע כי אם לא יהיו שינויים בנתוני התחלואה, ב-17 במאי תותר התכנסות של עד 50 בני אדם בשטח פתוח, כמו גם פתיחת מוזיאונים והתרת פעילות ספורטיבית של עד 20 איש ללא מגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully