וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמנים נפגעו קשה, אילת בראש רשימת המובטלים: הנתונים מאחורי משבר הקורונה

17.5.2020 / 14:45

מנתוני הביטוח הלאומי עולה כי ענף הבידור נפגע באופן הקשה ביותר מאז פרוץ המגיפה, עם 47% אבטלה. לעומת זאת, מתוך 393 אלף עובדי המנהל הציבורי, רק 8.5% נרשמו כדורשי עבודה. בנצרת ובבני ברק נרשם אחוז אבטלה גדול, כפר סבא ורעננה - בתחתית

מחאת עולם התרבות -הסינפונייטה הישראלית באר שבע במשכן לאמנויות הבמה באר שבע/ללא

ענפי האמנות והבידור, ואירוח ואוכל נפגעו בצורה הקשה ביותר ממשבר הקורונה - כך עולה מנתוני הביטוח הלאומי שפורסמו היום (ראשון). לפי הדוח, במנהל הציבורי, ברשויות המקומיות ובאספקת החשמל והגז נרשמה הפגיעה הקלה ביותר.

על פי הממצאים, 47% מתוך עובדי האמנות והבידור דרשו דמי אבטלה, כאשר שכרם הממוצע היה 5,461 שקלים. בקרב המועסקים בענף אירוח ואוכל, 46.3% הגישו בקשה לדמי אבטלה, ושכרם הממוצע היה 6,152 שקלים. בתחום החינוך, 26.9% מכלל העובדים נרשמו כדורשי עבודה - ומכלל המשרות כ-65% הן נשים.

מנגד, בשירותי הפיננסים והביטוח היו רק 16.3% תובעי דמי אבטלה, ושכרם הממוצע היה 16,079 שקלים. ענף נוסף שנפגע בצורה הקלה ביותר היה המנהל הציבורי, כולל רשויות מקומיות וביטחון. מתוך 393 אלף עובדים, רק כ-8.5% דרשו דמי אבטלה.

בחלוקה לפי ערים, באילת, נצרת, בני ברק, בת ים וירושלים נרשם המספר הגדול ביותר של מובטלים. את רשימת דורשי העבודה סגרו כרמיאל, כפר סבא, נס ציונה, רעננה, הוד השרון ומודיעין-מכבים-רעות.

עוד בוואלה!

דוח הכנסת: משרד הבריאות לא מפקח על עשרות חולי קורונה חסרי מעמד

לכתבה המלאה
תורים ללשכת התעסוקה בעקבות גל הפיטורים לאחר הנחיות משרד הבריאות בעקבות נגיף הקורונה 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
תורים ללשכת התעסוקה, מרץ/ראובן קסטרו

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי "הביטוח הלאומי מוביל שינויי חקיקה המיועדים לצמצם עיוותים ולבטל אפליות שפוגעות, שלא בצדק, בביטחון הסוציאלי של רבים מאזרחי המדינה, ובפרט בנשים ואלו המתגוררים בפריפריה החברתית. בימים הקרובים, לאחר כינון הממשלה, נניח על שולחן שר הרווחה את הצעתינו לתיקוני החקיקה שבסמכותו לקדם בממשלה ובכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully