וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק משרד הביטחון: גנץ שוקל להקים "משרד ראש ממשלה חליפי"

16.5.2020 / 23:10

אנשי יו"ר כחול לבן צפויים לנהל מהמשרד את העניינים האדמינסטרטיביים והפוליטיים הנוגעים לתפעול הממשלה, בעודו מכהן כשר ביטחון וראש ממשלה חליפי. בראשות המשרד ככל הנראה יעמוד מקורבו של גנץ, הוד בצר. כחול לבן: טרם הוחלט סופית על הקמת המשרד

צילום: זיו סוקולוב, שגרירות ארה"ב, עריכה: ניר חן

יו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להקים "משרד ראש ממשלה חליפי", שממנו ינהלו אנשיו את כל העניינים הנוגעים לתפעול הממשלה בעודו מכהן כשר ביטחון וראש ממשלה חליפי, ונועד להיות מעין מקביל וחופף למשרד ראש הממשלה שבראשו עומד בנימין נתניהו. למשרד החדש ימונה מנכ"ל, בתנאי מנכ"ל משרד ממשלתי, ככל הנראה מקורבו של גנץ וראש המטה שלו הוד בצר. במשרד יהיו גם תקנים ויועצים בדומה ללשכת ראש הממשלה, והוא נועד לניהול אדמיניסטרטיבי ופוליטי של הממשלה בזמן שגנץ יכהן במשרד הביטחון.

עלותו, כמו עלות רבים מהמשרדים החדשים שהוקמו בימים האחרונים, צפויה להגיע למיליוני שקלים בשנה. במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן סוכם כי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ייהנו מאותם תנאים של אבטחה, לשכה ומגורים על חשבון המדינה.

בכחול לבן אומרים שעוד לא הוחלט סופית על הקמת המשרד, ואם הוא יוקם הוא יכלול כמה תקנים בודדים בלבד.

בני גנץ יו"ר כחול לבן, 21 באפריל 2020. אלעד מלכה
מנכ"ל, תקנים ויועצים בעלות מיליוני שקלים בשנה. גנץ/אלעד מלכה

בנוסף, בסוף השבוע שעבר ועדת השרים לענייני אבטחת שב"כ אישרה את תקציב האבטחה לאספקת מעטפת האבטחה סביב גנץ ובני משפחתו. לפי דיווח בגלובס, אושר גם שינוי בנהלי האבטחה של ילדי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. עד היום אובטחו רק ילדים שמתגוררים במעון ראש הממשלה, ולפי השינוי החדש תהיה אבטחה צמודה לילדים של גנץ ונתניהו גם אם הם לא גרים בבית, בכל תקופת הממשלה.

עוד בוואלה!

אחרי נתניהו, הרמטכ"ל לשעבר עובר למלחמת הצללים באיראן והמאבק התקציבי

לכתבה המלאה

אחרי שלוש מערכות בחירות וכמעט שנה וחצי ללא ממשלת קבע, הממשלה ה-35 של מדינת ישראל תושבע מחר בכנסת. לראשונה בתולדות הכנסת - שני ראשי ממשלה צפויים להיות מושבעים ולהישבע אמונים בו זמנית, ואחריהם יושבעו שאר השרים בממשלת החילופים של נתניהו-גנץ, שצפויה להיות הגדולה בעשור האחרון, ולמנות יותר מ-30 שרים. בהסכם הקואליציוני עם כחול לבן נקבע שעם הקמתה הממשלה תמנה 30 שרים ואחרי תקופת החירום של משבר הקורונה שהוגדרה למשך חצי שנה יתווספו ארבעה שרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully