וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול לבן הגישה חוק נורבגי שאינו מדלג; נציג יש עתיד בדרך לכנסת

14.5.2020 / 21:46

לאור ביקורת בג"ץ, מפלגת כחול לבן החליטה לסגת מהחוק המורחב. במקומו, הגישה הצעת חוק מרוככת, שתאפשר לשרים וסגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת, ולהכניס אחריהם את הבאים בתור ללא החרגות. משמעות החוק המתוקן - הבא ברשימה, מטעם יש עתיד, יכהן כחבר כנסת

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

בכנסת הונחה הערב (חמישי) בידי נציגי סיעות הקואליציה המיועדת הצעות החוק המאפשרות לשרים וסגני שרים להתפטר מחברותם בכנסת, כך שבמקומם ייכנסו הבאים בתור ברשימה. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS, כחול לבן לא תקדם את החוק הנורבגי המדלג בשל קשיים משפטיים.

כתוצאה מכך, כחול לבן תהיה אחראית להכנסתו של נציג יש עתיד לרשימה, אבל הבאים בתור להיכנס יהיו חברי כנסת מטעמה. חבר הכנסת שיכהן מטעם יש עתיד יהיה יוראי להב הרצנו, שמוקם במקום ה-35 ברשימת כחול לבן. לפי ההסכם בין המפלגות, לכחול לבן יהיו חמישה שרים שיוכלו לבצע את ההליך, בעוד לליכוד תהיה כמות פחותה - שניים בלבד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ במהלך כינוס מליאת הכנסת במסגרת הצבעה על חוק הרוטציה 7 במאי 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
לא יקדם את החוק. בני גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

מטרת החוק הנורבגי המדלג הייתה לפסוח על הבא ברשימת כחול לבן לכנסת, לאחר הפיצול בין המפלגות שהרכיבו אותה. החוק ספג ביקורת בדיונים בבג"ץ על העתירה נגד ההסכם הקואליציוני, והמפלגות נדרשו לסגת מהדרישה אל הגרסה המרוככת.

לפי המתווה שנסגר בין הליכוד וכחול לבן, הממשלה הבאה צפויה לכלול יותר מ-30 שרים לפחות. 15 מתוכם יוקצו לגוש שבראשו עומד גנץ, שמונה כ-19 ח"כים - 15 של חוסן לישראל, שניים של סיעת דרך ארץ - יועז הנדל וצביקה האוזר, ושניים של מפלגת העבודה - עמיר פרץ ואיציק שמולי. המשמעות היא שרוב חברי הכנסת של חוסן לישראל ימונו לתפקיד שר או סגן שר, ורק ח"כים בודדים יאיישו את עבודת הכנסת.

מספר השרים הצפוי בממשלה הבאה יהיה הגדול ביותר בממשלה מאז 2009, והגדלה משמעותית לעומת הממשלה הנוכחית שמונה כ-24 שרים. הגדלת מספר השרים נועדה לאפשר מענה בעיקר לצרכים הקואליציוניים של נתניהו מול הליכוד ובלוק הימין, שצריכים כעת להתחלק ב-15 תיקים על 58 חברי כנסת. עלות לשכת שר מוערכת בכ-6-5 מיליון שקלים לשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully