וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קשיים משפטיים: כחול לבן הקפיאה את החוק הנורבגי

23.4.2020 / 10:12

החוק, שנכלל בהסכם ממשלת הליכוד-כחול לבן ועל פיו שרים וסגני שרים שיתפטרו יכניסו במקומם ח"כים על בסיס מפלגתי, יידחה לאור הצורך בדחיפת הצעת חוק אחרת. ההערכות: אם החוק לא יקודם, השותפות הקואליציוניות, בהן הסיעות החרדיות, יפעלו לפי החוק הנורבגי מהכנסות הקודמות

-

החוק הנורבגי ה"מדלג" שנחשף בוואלה! NEWS, שהופיע בהסכם בין כחול לבן והליכוד וקבע כי שרים או סגני שרים שיתפטרו מתפקידם יכניסו במקומם ח"כים על בסיס מפלגתי, ולא על בסיס הרשימה לכנסת - יוקפא.

בכחול לבן אמרו היום (חמישי) כי לא גנזו לחלוטין את היוזמה לקידום הצעת חוק זו, שתאפשר להם לעקוף את הבאים בתור ברשימה מטעם יש עתיד ותל"ם, אך בשלב זה הוחלט להמתין עם קידומה לאור הצורך בקידום הצעת החוק אחרת, המעגנת את רוב ההסכם בינה לליכוד. לפי גורם במפלגה, "נסיים עם ההצעה המשמעותית, ונשוב לדון בהצעה של הנורבגי המדלג".

בני גנץ יו"ר כחול לבן, 21 באפריל 2020. אלעד מלכה
החוק ירד מסדר היום, אף שנכלל בהסכם עם הליכוד. גנץ/אלעד מלכה

במפלגתו של בני גנץ רצו לקדם את הצעת החוק ואולם לאחר שהבינו כי החוק מעורר קשיים משפטיים החליטו בינתיים להקפיא אותו. הערכה היא כי אם החוק הנורבגי לא יקודם לבסוף, השותפות הקואליציוניות, בהן ש"ס ויהדות התורה, יפעלו בכפוף לחוק הנורבגי הרגיל שהופעל עד כה בכנסות הקודמות.

ממשלה מנופחת

לפי המתווה שנסגר בין הליכוד וכחול לבן, הממשלה הבאה צפויה לכלול יותר מ-30 שרים לפחות. 15 מתוכם יוקצו לגוש שבראשו עומד גנץ, שמונה כ-19 ח"כים - 15 של חוסן לישראל, 2 של סיעת דרך ארץ, יועז הנדל וצביקה האוזר, ו-2 של מפלגת העבודה, עמיר פרץ ואיציק שמולי. המשמעות היא שרוב חברי הכנסת של חוסן לישראל ימונו לתפקיד שר או סגן שר, ורק ח"כים בודדים יאיישו את עבודת הכנסת.

חקיקת חוק נורבגי מורחב תאפשר למספר שרים להתפטר ולהכניס במקומם ח"כים לכנסת, אך כדי שאלה יהיו מועמדים מטעם חוסן לישראל ולא מטעם יש עתיד-תל"ם, שנותרו מחוץ לממשלה, יש צורך בחקיקת חוק נורבגי "מדלג" על בסיס מפלגתי. בנוסף, גנץ מתכוון למנות לחלק מהתיקים שרים מקצועיים וחיצוניים למערכת הפוליטית.

מספר השרים הצפוי בממשלה הבאה יהיה הגדול ביותר בממשלה מאז 2009, והגדלה משמעותית לעומת הממשלה הנוכחית שמונה כ-24 שרים. הגדלת מספר השרים נועדה לאפשר מענה בעיקר לצרכים הקואליציוניים של נתניהו מול הליכוד ובלוק הימין, שצריכים כעת להתחלק ב-15 תיקים על 58 חברי כנסת. עלות לשכת שר מוערכת בכ-6-5 מיליון שקלים לשנה.

(עדכון ראשון: 09:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully