וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת התיקים: אוחנה מונה לשר לביטחון הפנים, רגב לתחבורה ובהמשך לחוץ

נתניהו מינה את מספר 19 בליכוד לתפקיד, בעוד ח"כים בכירים מחו על כך שלא קיבלו הצעה לכהן כשרים. אוחנה הודה לרה"מ: "אעשה כל שבידי על מנת לעמוד באתגרים בכבוד למען אזרחי ישראל כולם". בעוד שנה וחצי תעבור רגב למשרד החוץ: "נכונה להוביל שינויים פורצי דרך"

צילום: רוני כנפו, לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בעוד חלוקת התיקים בליכוד נמשכת לאחר דחיית השבעת הממשלה ליום ראשון, השר אמיר אוחנה מונה הערב (חמישי) לשר לביטחון הפנים והשרה מירי רגב מונתה לשרת התחבורה, כשבעוד שנה וחצי תעבור למשרד החוץ. אוחנה הודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על המינוי ואמר כי "אני מודע לכך שאתגרים רבים מונחים לפניי, ולאחריות הכבדה הנלווית אליהם, ואעשה כל שבידי על מנת לעמוד בהם בכבוד - למען אזרחי ישראל כולם".

גם רגב הביעה את תמיכתה בראש הממשלה. "אני נכונה לאתגר הלאומי הגדול שהוצע לי על ידי נתניהו ונכונה להוביל שינויים פורצי דרך בתחום התחבורה והתשתיות הלאומיות והמאבק בתאונות הדרכים", מסרה. "כמו כן העובדה שאכהן גם שרת החוץ הבאה של ישראל היא כבוד גדול ואני אפעל לייצג נאמנה את האינטרסים של מדינת ישראל ואפעל לביצור מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית". השרה תהיה חלק מהקבינט המדיני-ביטחוני ותכהן בוועדה למינוי שופטים.

במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ סיים את סבב המינויים בכחול לבן. גנץ נעתר לבקשתו של נתניהו לדחות את השבעת הממשלה שתוכננה להיערך הערב ליום ראשון בשעה 13:00. זאת בשל התנגדות חלק מהח"כים בליכוד לחלוקת התפקידים. בעקבות הדחייה, גנץ משך את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת והמיועד לתפקיד, יריב לוין, משך את התפטרותו מהממשלה. בנוסף לכך, נתניהו וגנץ סיכמו כי החוק הנורבגי יונח היום בכנסת במתווה שסוכם בין הצדדים.

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
"מודע לכך שאתגרים רבים מונחים לפניי". אוחנה/שלומי גבאי

במהלך החלק הראשון של הרוטציה יכהן גבי אשכנזי כשר החוץ, ולאחריו תיכנס רגב לתפקיד. ישראל כץ ימונה לשר האוצר, אבי ניסנקורן לשר המשפטים ויולי אדלשטיין לשר הבריאות. אריה דרעי יישאר בתפקיד שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, יעקב ליצמן ימונה לשר השיכון והבינוי.

בנוסף לכך, אוחנה יקבל את התיק לביטחון הפנים, רגב את תיק התחבורה, עמיר פרץ ימונה לשר הכלכלה, איציק שמולי לשר העבודה והרווחה, יועז הנדל שר התקשורת, חילי טרופר שר התרבות והספורט, אסף זמיר שר התיירות, אלון שוסטר שר החקלאות, יזהר שי שר המדע והחלל, מרב כהן השרה לעניינים חברתיים, אופיר אקוניס השר לשיתוף פעולה אזורי, עומר ינקלביץ' שרת התפוצות, פנינה תמנו שטה שרת העלייה והקליטה, אורית פרקש הכהן השרה לעניינים אסטרטגיים, מיכאל ביטון שר במשרד הביטחון ואורלי לוי-אבקסיס השרה לחיזוק וקידום קהילתי. לתפקיד שר הדתות ימונה יעקב אביטן, מועמד חיצוני מטעם ש"ס.

נתניהו הודיע לח"כ מיקי זוהר כי הוא יכהן כיו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד עם השבעת הממשלה. "סיכמתי עם ח"כ זוהר כי לאחר שנה וחצי בתפקידו כיו"ר הקואליציה הוא יהיה הראשון בתור לקבלת תפקיד שר במידה ויתפנה תפקיד, במידה ולא יתפנה תפקיד מינסטרילי, הוא ימונה ליו"ר ועדת החוקה וימשיך במקביל בתפקידו כיו"ר הסיעה", כתב נתניהו בהודעתו.

כמו כן, יואב קיש ימונה לסגן שר הבריאות, אורי מקלב לסגן שר התחבורה וגדי יברקן לסגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה. שלושה ח"כים מש"ס ימונו גם הם לתפקידי סגן שר - יואב בן צור לפנים, נגב וגליל, משולם נהרי לעבודה ורווחה ואיציק כהן לאוצר.

עוד בוואלה!

השיטה זהה, רק המשרד משתנה: קבלן ההריסות של נתניהו בדרך למשטרה

לכתבה המלאה

בנוסף לתפקידי השרים, חולקו גם המינויים ליושבי ראש ועדות הכנסת. לתפקיד יו"ר הכנסת ימונה לוין, זאת לאחר שהיו"ר המכהן גנץ יתפטר מתפקידו. ליו"ר ועדת הכנסת ימונה איתן גינזבורג, יו"ר ועדת הכספים יישאר משה גפני, יו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה מיקי חיימוביץ' יו"ר ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון ויו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט רם שפע. בראשות ועדת החוקה יעמוד יעקב אשר מיהדות התורה ובראשות ועדת הכלכלה - יעקב מרגי מש"ס. חיים כץ ישוב לתפקיד יו"ר ועדת העבודה והרווחה, לאחר שהתפטר מתפקידו כשר בעקבות כתב האישום נגדו.

לפי ההסכם הקואליציוני יש בידי כחול לבן עוד שלוש ועדות בכנסת: ועדת המדע, הוועדה למעמד האישה והוועדה למעמד הילד - שנכון לעכשיו נותרו ללא איוש בידי אנשי כחול לבן. בנוסף לכך, כחול לבן היו אמורים לפי ההסכם למנות גם שר לענייני מיעוטים, ובתחילה ביקשו למנות שר ערבי מועמד חיצוני לתפקיד. בסופו של דבר בשלב זה החליטו לוותר על התיק, ובמקום זה מינו את ביטון כשר במשרד הביטחון.

סבב המינויים בליכוד עדיין נמשך. נתניהו הציע לגילה גמליאל להתמנות לשרה להשכלה גבוהה, ואולם היא מסרבת. לפי ההערכה, זאב אלקין יישאר במשרד להגנת הסביבה ויואב גלנט יקבל את תיק המודיעין. עדיין לא ברור מי ימונה לתיקי החינוך והאנרגיה, שככל הנראה הוצעו ליובל שטייניץ או לניר ברקת.

ח"כ נוסף שצפוי להתמנות לשר הוא יו"ר הבית היהודי, השר רפי פרץ, בניגוד לשאר ימינה שנשארת באופוזיציה. הוא הסכים להצטרף לממשלה לבדו לאחר שנתניהו הציע לו להתמנות לשר לענייני מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים, אולם רק לאחר מכן העלה בפניו הצעה נוספת - להתמנות לשר לענייני התיישבות, בשל רצונו של נתניהו למנות את דודי אמסלם לתפקיד. פרץ סירב להצעה וגם לכהונה כשר במשרד החינוך תחת שר החינוך.

מירי רגב בישיבת ממשלה, 19 בינואר 2020. אלכס קולומויסקי, פול צלמים
שרת התחבורה במשך שנה וחצי, ולאחר מכן שרת החוץ. רגב/פול צלמים, אלכס קולומויסקי

בטרם דחיית השבעת הממשלה, השר צחי הנגבי וסגן השר אבי דיכטר הודיעו כי יחרימו את השתתפותם בהצבעה על כינון הממשלה במחאה על כך שנתניהו לא נפגש עמם או הציע להם תפקידי שר. לפי הודעת לשכתו של דיכטר, זאת "בה בשעה שתפקידי שרים הוצעו לח"כים הממוקמים הרחק מאחוריו ברשימת הליכוד ואף לחברי כנסת שאינם חלק ממפלגת הליכוד", לפי הודעה של לשכתו. בהודעה נמסר כי דיכטר אמר למקורביו: "זלזול שכזה אינו רק כלפיי, אלא מהווה יריקה בפרצופם של 130 אלף מתפקדי ליכוד שבחרו בי בעשירייה הראשונה בליכוד".

"‏נכון לעכשיו, דקות לפני הצגת הממשלה, עדיין לא זומנתי לשיחה בעניין הממשלה החדשה", כתב הנגבי בחשבון הטוויטר שלו. "אני מניח שלא זקוקים לי הערב בכנסת. שבת שלום!".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully