וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ופרץ סיכמו: מצטרף לממשלה ויכהן כשר ירושלים, מורשת ומיזמים

לאחר מו"מ ארוך, חתמו רה"מ ויו"ר הבית היהודי על הסכם קואליציוני, במסגרתו ימונה לתפקיד שאותו כבר הסכים לקבל בצהריים, אך לאחר מכן התעקש נתניהו על תפקיד אחר. לפי הסיכום, תוסדר פעילות ותקצוב מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב, ופרץ ימשיך כמשקיף בקבינט

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ חתמו הלילה (שישי) על הסכם קואליציוני. במסגרת ההסכם, השר פרץ ישמש כשר ירושלים, מורשת ומיזמים לאומיים בממשלת הליכוד-כחול לבן שצפויה לקום ביום ראשון הקרוב.

בהודעה משותפת שמסרו השניים הוצגה כניסתו של פרץ לממשלה כ"הציונות הדתית מצטרפת לממשלת האחדות". בהודעה נכתב כי לפי הסיכום, "תוסדר פעילות ותקצוב של מערכת החינוך הממלכתית דתית בבסיס התקציב ותקנות החמ"ד, פרץ ימשיך כמשקיף בקבינט המדיני-בטחוני ויהיה חבר בוועדת השרים לחקיקה".

עד סוכם בין נתניהו לפרץ כי במינוי הדיינים יישמר שליש לציונות הדתית, וכי "תפקידי הבית היהודי בממשלה ובקואליציה ישמרו בכל הרכב קואליציוני עתידי". עוד נמסר כי "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה כפי שהיה מקובל זה עשרות שנים בישראל. הממשלה תפעל לכבד את השבת ומועדי ישראל", וכי "סיעת הבית היהודי תפעל טכנית במשותף עם סיעת הליכוד".

רפי פרץ בישיבת ממשלה, 12 בינואר 2020. רויטרס
מצטרף לממשלה. רפי פרץ בישיבת ממשלה/רויטרס

ראש הממשלה נתניהו בירך את פרץ על הצטרפותו לממשלה, ומסר כי "השר פרץ גילה אחריות כלפי הציונות הדתית ויהיה שותף מרכזי בממשלה שתוקם. כפי שהתחייבתי, יחד נמשיך להוביל מהלכים חשובים עבור הציונות הדתית ובראשם מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

השר רפי פרץ מסר כי "הציונות הדתית נכנסת תחת האלונקה, ולוקחת חלק בהנהגת המדינה". הוא הוסיף כי "נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה להצטרף לממשלה ולייצג את דרכה של הציונות הדתית באמצעות חיזוק מעמדה של ירושלים, בירתנו הנצחית. ירושלים ועם ישראל הולכים יחדיו, והציונות הדתית תעשה הכל על מנת שהדגל ימשיך להתנוסס. מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי".

עוד בוואלה!

פרץ עוזב את ימינה: נתניהו הציע לו לכהן כשר לענייני ירושלים וחזר בו

לכתבה המלאה

הסיכום הלילה מגיע לאחר שפרץ כבר הסכים בשעות הצהריים להיכנס לממשלה בתמורה לקבלת התיק, אך לאחר שהתפקיד הוצע לו נתניהו ביקש ממנו שיכהן במקום זאת כשר לענייני התיישבות - והוא סירב.

בכפוף להסכם של הליכוד והבית היהודי, שתי המפלגות צפויות להתאחד (איחוד טכני בלבד) לסיעה אחת בכנסת. לפי גורם בבית היהודי, הליכוד תמצא דרך לקחת על עצמה את חובות המפלגה הנאמדים בכ-4 מיליון שקלים. כמו כן, כניסתו של פרץ לממשלה טעונה באישור מרכז הבית היהודי, שם יש מתנגדים רבים למהלך.

בעקבות הצעד, סיעת ימינה הגישה בקשה לכנסת לפצל את פרץ מהסיעה. "מאחלים לו הצלחה", נמסר מהמפלגה. החלטתו של פרץ מאששת את החששות שהביעו בימינה בימים האחרונים מהאפשרות שהוא ייכנס לממשלה לבדו. זאת, אף שבסביבתו של נתניהו הכחישו כי יש כוונה לפצל את ימינה. ברקע לחשש זה, עשרות רבנים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד, כתבו אתמול לראשי מפלגת ימינה כי הם "מחזקים את ידם לא להצטרף לקואליציה בתנאים שהוצעו לכם".

אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
ימונה לשר לביטחון הפנים. אמיר אוחנה/שלומי גבאי

חלוקת התיקים בגוש הימין נמשכת לאחר דחיית השבעת הממשלה ליום ראשון. השר אמיר אוחנה מונה לשר לביטחון הפנים והשרה מירי רגב מונתה לשרת התחבורה, כשבעוד שנה וחצי תעבור למשרד החוץ. במקביל, יו"ר כחול לבן בני גנץ סיים את סבב המינויים בכחול לבן.

בחלק הראשון של הרוטציה יכהן גבי אשכנזי כשר החוץ, ולאחריו תיכנס רגב לתפקיד. ישראל כץ ימונה לשר האוצר, אבי ניסנקורן לשר המשפטים ויולי אדלשטיין לשר הבריאות. אריה דרעי יישאר בתפקיד שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, יעקב ליצמן ימונה לשר השיכון והבינוי. בנוסף לכך, עמיר פרץ ימונה לשר הכלכלה, איציק שמולי לשר העבודה והרווחה, יועז הנדל שר התקשורת, חילי טרופר שר התרבות והספורט, אסף זמיר שר התיירות, אלון שוסטר שר החקלאות, יזהר שי שר המדע והחלל, מרב כהן השרה לעניינים חברתיים, אופיר אקוניס השר לשיתוף פעולה אזורי, עומר ינקלביץ' שרת התפוצות, פנינה תמנו שטה שרת העלייה והקליטה, אורית פרקש הכהן השרה לעניינים אסטרטגיים, מיכאל ביטון שר במשרד הביטחון ואורלי לוי-אבקסיס השרה לחיזוק וקידום קהילתי. לתפקיד שר הדתות ימונה יעקב אביטן, מועמד חיצוני מטעם ש"ס.

נתניהו הודיע לח"כ מיקי זוהר כי הוא יכהן כיו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד עם השבעת הממשלה. כמו כן, יואב קיש ימונה לסגן שר הבריאות, אורי מקלב לסגן שר התחבורה וגדי יברקן לסגן השר לביטחון הפנים והממונה על שילוב יוצאי אתיופיה. שלושה ח"כים מש"ס ימונו גם הם לתפקידי סגן שר - יואב בן צור לפנים, נגב וגליל, משולם נהרי לעבודה ורווחה ואיציק כהן לאוצר.

(עדכון ראשון: 2:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully