וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שלושה ימי שביתה: 4,000 מפעילות המשפחתונים ישובו מחר לעבודה

12.5.2020 / 22:15

בתום משא ומתן הגיעו משרדי העבודה והרווחה והאוצר והמטפלות לסיכום, שיאפשר מענה לכ-20 אלף ילדים. המפעילות יזכו לשני מענקים ולפיצוי על אובדן הכנסות בתקופת הקורונה. "משקי הבית של חלקנו על סף קריסה", מסרו באיגוד המטפלות

צילום: יותם רונן, עריכה: אביחי ברוך

שביתת מפעילות המשפחתונים של משרד העבודה והרווחה הסתיימה הערב (שלישי) אחרי שלושה ימים, והן יחזרו מחר לעבודה. ברחבי הארץ פועלות כ-4,000 מטפלות, הנותנות מענה לכ-20,000 פעוטות.

לאחר משא ומתן בין המטפלות ומשרדי האוצר והעבודה, הוסכם כי משפחתון מלא עם חמישה ילדים יקבל שני מענקי עצמאים, בסכום כולל של 8,500 שקלים, לצד פיצוי נוסף בסך 3,500 שקלים - 700 שקלים לכל ילד - כדי לשפות את המפעילות על ההפסדים בחודשיים האחרונים, בהן לא זכו להכנסות. עוד הוסכם כי מטפלת שתיאלץ לשהות בבידוד בחודשיים הקרובים, תסובסד עד לסוף החודש שבו נכנסה לבידוד.

הרישום לקבלת המענקים ייפתח ביום חמישי הקרוב, והוחלט כי הכסף יעבור למטפלות תוך 48 שעות מהגשת הבקשה. "לאור המגבלות הביורוקרטיות שמנעו מאיתנו קבלת מענקים בעבר, עמדנו על הקלת ההליך הבירוקרטי וקבלת כספים מהירה למשקי הבית שלנו, שחלקם על סף קריסה", אמרו באיגוד המטפלות ב"כוח לעובדים".

הכנות לפתיחת גני ילדים בחדרה, 8 במאי 2020. צילומים: עיריית חדרה, אתר רשמי
שביתת מפעילות המשפחתונים הסתיימה. הכנות לפתיחת גני הילדים, בצל הקורונה/אתר רשמי, צילומים: עיריית חדרה

יו"ר הוועדה המיוחדת לענייני רווחה ועבודה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), בירכה על הסיכום. "גאה שסייעתי למטפלות המשפחתונים לסיים את השביתה ולקבל פיצוי שיאפשר להן להתקיים, וזאת באמצעות דיונים בוועדה ואינספור שיחות ומכתבים לנציגי ממשלה".

עוד בוואלה!

דיווחים פלסטיניים: עימותים בין כוחות צה"ל לתושבים בכפר של המחבל

לכתבה המלאה

"נשים אמיצות אלה, מרביתן משכבות מוחלשות, הן דוגמה לאיך נראה מאבק נחוש למען זכויות עובדים", מסרה תומא-סלימאן, "התנהלות משרד האוצר ורשות המיסים, שהתעכבו עם הענקת סיוע לקבוצת נשים שמטפלות בפעוטות - היא עדות לסדר העדיפויות העקום של הממשלה הזו, בזמן משבר ובשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully