וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למתפללים במירון, כ-300 נעצרו

לאחר שאתמול נערכה ההילולה בהר במתכונת מצומצמת לאור מגבלות הקורונה, המתפללים פרצו למתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי ושברו דלת. המפרים מורחקים מהמתחם. בימים האחרונים חסמה המשטרה את כל כבישי הגישה למירון ועל היישוב הוטל סגר, אך רוב המחסומים הוסרו

צילום: דוד הלר, דוברות משטרה

מאות מתפללים פרצו הערב (שלישי) לתוך מתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי במירון, שהיה סגור במסגרת הגבלות הקורונה בל"ג בעומר. בעקבות הפריצה, פרצו עימותים קשים בין מתפללים לכוחות משטרה במתחם.

בשלב מסויים החלו התפרעויות אלימות שכללו ידויי אבנים וחפצים נוספים לעבר השוטרים, וכן התנגדות בכוח להוראות השוטרים להתפזר מהמקום. בתגובה הוקפצו למקום כוחות משטרה נוספים, הרחיקו את הקהל וביצעו מעצרים, כשעד כה נעצרו יותר מ-300 מתפרעים. השוטרים פינו עשרות אנשים נוספים שניסו להיכנס למתחם הקבר, כרזו למפרים שעליהם לעזוב את המקום. לאחר השלמת המעצרים הסדר במקום שב על כנו.

בימים האחרונים חסמה המשטרה את כל כבישי הגישה למירון ועל היישוב הוטל סגר מוחלט וקפדני. רק בעלי אישורים מיוחדים הותרו להיכנס פנימה. עם זאת, רוב המחסומים שהיו באזור פורקו.

יותר מ-300 נעצרו לאחר שהסתננו למתחם קבר הרשב"י במירון, 12 במאי 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אחד העצורים במירון, הלילה/אתר רשמי, דוברות המשטרה

האירוע השנתי, שבו השתתפו מדי שנה כחצי מיליון בני אדם מהארץ ומהעולם, נערך הפעם תחת מגבלות מחמירות שאושרו בממשלה בשבוע שעבר, בהשתתפות כ-150 איש בלבד.

על פי המתווה שאושר בממשלה, בשונה משנים קודמות, רק שלושה רבנים ואדמו"רים נהנו השנה מהזכות להדליק מדורה במתחם הקבר - נציג אחד מהזרם החרדי-האשכנזי, אחד מהספרדי ואחד מהציונות הדתית. לכל מנהיג הצטרפו רבנים ואדמו"רים נוספים יחד עם מקורביהם, כך שבכל הדלקה לא עלה מספר המשתתפים על 50 בני אדם. בכל שנה היו מתקיימות יותר מ-20 הדלקות של מנהיגים רוחניים מהמגזר הדתי והחרדי. בנוסף, על פי התקנות, השהייה בשטח הר מירון אסורה, למעט אנשים הגרים במקום או נדרשים להגיע אליו במסגרת עבודתם. כמו כן, נאסרה השכרה של צימרים ויחידות אירוח למבקרים בשטח ההר.

עוד בוואלה!

בניגוד להוראות: מאות התקהלו והדליקו מדורות בירושלים, בני ברק ובית שמש

לכתבה המלאה
יותר מ-300 נעצרו לאחר שהסתננו למתחם קבר הרשב"י במירון, 12 במאי 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שוטרים מול המתפרעים, הערב/אתר רשמי, דוברות המשטרה

לאחר סיום ההילולה המשטרה מסרה כי מאות שוטרים פעלו במתחם ובסביבת הישוב מירון במטרה לאכוף את המגבלות. זאת לאחר שעשרות בני אדם ניסו במהלך היום להגיע למתחם חרף התקנות. "במהלך היממה האחרונה במסגרת פעילות המשטרה אותרו והורחקו עשרות חוגגים שניסו להיכנס לאתר מירון דרך השטח, תוואי נחל עמוד ודרך ישובים סמוכים, על אף הוראות תקנות לשעת חירום האוסרות הגעה לבלתי מורשים", מסרה המשטרה.

(עדכון ראשון: 18:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully