וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השבעת הממשלה: גנץ התפטר מתפקיד יו"ר הכנסת, יריב לוין יחליפו

יו"ר כחול לבן, שנבחר לתפקיד במקומו של יולי אדלשטיין, הגיש את המסמך בהתאם להסכם הקואליציוני. שר התיירות יריב לוין, שמיועד להתמנות לתפקיד כעת, התפטר במקביל כדי להיכנס לתפקידו כבר ביום חמישי, עם השבעת הממשלה

בווידאו: לפיד אומר שיתמוך בביטול חוק הרוטציה/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אביחי ברוך

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיש אמש (שלישי) את התפטרותו מתפקיד יו"ר הכנסת. גם שר התיירות יריב לוין, המיועד להחליפו בתפקיד, התפטר במקביל כדי לאפשר את כניסתו לתפקיד כבר ביום חמישי, במועד השבעת הממשלה.

השר יריב לוין ימונה ליו"ר הכנסת לאחר שסיעת הליכוד הצביעה פה אחד בעד מינויו. ההחלטה תובא כמקובל לאישור הכנסת.

ההתפטרות של גנץ הייתה מתוכננת: לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, הוא היה אמור להגיש את התפטרותו עד 48 שעות לפני השבעת הממשלה החדשה.

יריב לוין, שמועמדותו אושרה במשאל טלפוני של סיעת הליכוד, הודה לכל מי שתמך בו. "זו תהיה עבורי זכות גדולה לכהן כיו"ר הכנסת ולעמוד בראש הרשות המחוקקת, לפעול לחיזוק מעמדה של הכנסת ולעשות שליחות חשובה זו כשלנגד עיניי טובת מדינת ישראל, כלל אזרחי ישראל וארץ ישראל", מסר.

יו"ר הכנסת בני גנץ בדיון מליאת הכנסת, 30 באפריל 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
התפטר מתפקידו. גנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על כך. "אני מודה לשר יריב לוין ולסיעת הליכוד שאישרה את מינויו ליושב ראש הכנסת. השר לוין עשה עבודה מצויינת כשר התיירות ולמען הקמת הממשלה והרכבת הקואליציה ואני מודה לו מעומק ליבי על הנאמנות והשותפות לאורך שנים, למען מדינת ישראל ולטובת הליכוד. אני משוכנע שהשר יריב לוין יעשה עבודה מצוינת בתפקידו החדש".

גנץ התמנה לתפקיד לפני כחודש במקום יו"ר הכנסת הקודם, ח"כ יולי אדלשטיין (ליכוד), שהתפטר לאחר שסירב למלא את פסיקת בג"ץ שהורתה לו לקיים הצבעה במליאת הכנסת על בחירת יו"ר חדש. מאז דרש אדלשטיין לחזור בתפקיד, אך בכחול לבן הטילו תחילה וטו על כך, ואילו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו העדיף למנות למשרה את מקורבו, יריב לוין. לבסוף, הערב נאות אדלשטיין לקבל את תיק הבריאות.

עוד בוואלה!

רשמית: השבעת הממשלה החדשה תתקיים ביום חמישי

לכתבה המלאה
שר התיירות יריב לוין מגיש את התפטרותו מהממשלה 12 במאי 2020. -, אתר רשמי
לוין חותם על מכתב ההתפטרות, אתמול/אתר רשמי, -

במסגרת סבב התיקים, נתניהו נועד אמש גם עם השרים יובל שטייניץ, אופיר אקוניס ואבי דיכטר וח"כ ניר ברקת. מחר נתניהו צפוי להמשיך בפגישות עם החכים והשרים האחרים בליכוד. לאחר פגישתו עם נתניהו, מסתמן כי אקוניס ימונה לשר לשיתוף פעולה אזורי.

ההודעה על המינוי של אדלשטיין לתפקיד סוגרת את הדלת בפני עסקה אפשרית בין הליכוד לכחול לבן על התיק. בימים האחרונים המפלגות ניהלו משא ומתן על העברת תיק הבריאות לכחול לבן בתמורה ל-2-3 תיקים שיועברו לידי הליכוד. מנגד, ההחלטה מתפרשת כאיתות כלפי מפלגת ימינה, שביקשה אף היא לקבל את התיק במסגרת המו"מ הקואליציוני.

ואמנם, בימינה תקפו את הליכוד בעקבות המינוי. "נתניהו טרק את הדלת לכניסתנו לממשלה. הוא חיפש את הדרך המושלמת להשפיל את ימינה ואת כל ציבור בוחריה, והצליח בכך", אמר גורם בימינה, "אדלשטיין לא דרש בכלל את תיק הבריאות, בנט כן, וזה הגיע לימינה לאור תפקודו במשבר הקורונה. זה מהלך מחושב של נתניהו לחיסול הברית עם הציונות הדתית. הבגידה של נתניהו בגדולי הנאמנים מסמנת את תחילת הסוף שלו בפוליטיקה".

(עדכון ראשון: 10:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully