וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוחח עם בנט: "לא אשנה את הצעתי"; יו"ר ימינה: "אין מו"מ רציני"

יומיים להשבעת הממשלה, רה"מ הציע ליו"ר ימינה בשיחה לילית את תיק החינוך, תיק ירושלים, סגן שר וראשות ועדה בכנסת. בנט סירב והדגיש כי מפלגתו תפנה לאופוזיציה: "לא מתנהג אלינו כשותפים שהיו נאמנים במשך שנה". גורמים בסביבת רה"מ: בנט דורש תיקים ללא קשר לגודל ימינה

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט שוחחו הלילה (שלישי), ולא הצליחו להגיע להסכמות לקראת השבעת הממשלה ביום חמישי. במהלך השיחה הבהיר ראש הממשלה ליו"ר ימינה כי הוא לא מתכוון לשנות את הצעתו האחרונה, ובה תיק החינוך, תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות על החטיבה להתיישבות והשירות הלאומי לבנות דתיות וראשות ועדה בכנסת.

בסביבת נתניהו אומרים כי ראש הממשלה קרא לבנט להצטרף לממשלה, והאחרון דרש בשיחה את תיקי התחבורה, הבריאות וראשות ועדת החוקה. לטענתם, "תיקים שאין להם קשר לציונות הדתית ולגודל האלקטורלי של מפלגת ימינה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
המגעים הגיעו למבוי סתום. נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

במהלך השיחה בנט שב ואמר לראש הממשלה כי מפלגתו תלך לאופוזיציה. לדבריו, "לא נולדנו להיות שרים. אתה לא מתנהג אלינו כשותפים שהיו נאמנים לך במשך שנה ארוכה. לא מתנהל משא ומתן רציני ואתה רוצה אותנו בחוץ. אנחנו נישאר ענייניים ונתמוך במהלכים עם אג'נדה ימנית מבחוץ".

נתניהו השיב כי "אתם רוצים ארבעה שרים, אני לא יכול לתת לכם את זה עם שישה מנדטים". יו"ר ימינה טען בתגובה כי לא דרש ארבעה תפקידי שר: "אנחנו רוצים הצעה הוגנת כדי להיות משפיעים בממשלה".

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', התייחס לשיחתם של השניים ואמר כי "כל הפטרונות והזלזול המתנשא של נתניהו כלפי הציונות הדתית יצאו לו בהודעה אחת. כבר שנים שנתניהו לא מצליח להפנים שהציונות הדתית שותפה אמיתית בהנהגת המדינה. ימינה לא תיכנס לפינה הקטנה וחסרת ההשפעה שנתניהו ברוב טובו מועיד לה. נציב מהאופוזיציה חלופה לחולשות ולגמגום שלו כמעט בכל תחום".

עוד בוואלה!

שנה אחרי הנטישה הגדולה, בנט מהמר על כל הקופה מול נתניהו

לכתבה המלאה

נתניהו לרב דרוקמן: ייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא ייפגע

בתוך כך, נתניהו ושר הפנים אריה דרעי שוחחו הבוקר עם הרב חיים דרוקמן, מהמנהיגים הבולטים בציונות הדתית. בשיחה עלה הרכב הממשלה המסתמן, ובמרכזה גם ראשות הועדה למינוי דיינים. נתניהו ודרעי הבטיחו לרב דרוקמן שייצוג הציונות הדתית בוועדה למינוי דיינים לא ייפגע בכל הרכב שבו תוקם הממשלה.

שיחתם באה על רקע המתיחות בין הליכוד לימינה שבאה לידי ביטוי בין היתר סביב ראשות הוועדה למינוי דיינים. הרב דרוקמן פנה ביום ראשון האחרון עם שר התיירות יריב לוין, מנהל המשא ומתן מטעם הליכוד להקמת הממשלה הבאה, ותהה במהלכה מי יחזיק בראשות הוועדה בקדנציה הבאה. זאת לאחר ששמע כי הוועדה תעבור לידי ש"ס.

לוין אישר זאת בפני הרב, והאחרון ביקש ממנו שהוועדה תישאר בידי הליכוד בדיוק כפי שהיה בקדנציה האחרונה. השיחה בין השניים הסתיימה אז ללא הסכמה, לאחר שלוין אמר לדרוקמן כי "זה לא אפשרי" היות ולש"ס יש יותר מנדטים, וראשות הוועדה הובטח לה.

לפני כשנתיים, ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נשלח בידי נתן אשל, מקורב של נתניהו לביתו של הרב דרוקמן כדי לתדרכו על "המצב הביטחוני הרגיש", במטרה שזה ישכנע את שרי הבית היהודי שלא להתפטר מהממשלה, אחרי שבנט הציב אולטימטום לקבל לידיו את תפקיד שר הביטחון.

הליכוד: "לא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה"

מוקדם יותר הבוקר פרסמו בליכוד הודעה בה מתחו ביקורת על יו"ר ימינה. "הלילה התברר סופית שבנט וימינה החליטו לפרוש מגוש הימין", נכתב. "הצעד הראשון היה כאשר סירבו בימינה להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו להרכיב את הממשלה בניגוד גמור לרצון בוחריהם. הצעד השני היה כאשר סירב בנט שוב להצעתו הנדיבה של ראש הממשלה לקבל את תיק החינוך, תיק ירושלים ומורשת, סגן שר ביצועי הכולל אחריות לחטיבה להתיישבות ולשירות הלאומי, תפקידים בעלי חשיבות עליונה לציונות הדתית".

"במקום זאת, במפלגת ימינה דורשים ארבעה תפקידים בכירים שאין להם אף קשר לציונות הדתית", הוסיפו. "סירובו של בנט, לקבל הצעה נדיבה זו, שמעבירה לידי ימינה את כל הנושאים החשובים לציונות הדתית חושפת שלא מדובר באידאולוגיה אלא בכיסאולוגיה. מצער שבגלל מאבקים פנימיים, בנט וחבריו בימינה בחרו להצטרף לאופוזיציית השמאל עם יאיר לפיד והיבא יזבק. הציונות הדתית תמשיך להיות מרכיב מרכזי מוביל בתוך הליכוד ובמדיניות הממשלה".

(עדכון ראשון: 09:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully