וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוקת התיקים בליכוד: אדלשטיין מאיים להישאר בחוץ, רגב מכוונת לתחבורה

12.5.2020 / 13:23

נתניהו חידש את סבב שיחות השיבוצים בליכוד לקראת השבעת הממשלה בעוד יומיים. אחרי שארדן הסכים להתמנות לשגריר באו"ם, מוקד העניין יהיה יו"ר הכנסת לשעבר שדורש לשוב לכיסאו, בעוד התפקיד מיועד ללוין. אוחנה צפוי להתמנות לשר לביטחון הפנים, וטרם ידוע אם ומה יוצע לסער

-

לקראת השבעת הממשלה ביום חמישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו החל היום (שלישי) בסבב פגישות עם חברי הליכוד בנושא השיבוצים בכנסת ובממשלה העתידית. נתניהו ייפגש עם יולי אדלשטיין, ובהמשך גם עם מירי רגב ואמיר אוחנה.

לאור כישלון המגעים עם ימינה והסכמתו של גלעד ארדן להתמנות לשגריר באו"ם ובוושינגטון, מרחב התמרון בחלוקת התיקים לליכוד גדל מעט, אך כאב הראש המרכזי בבית נותר אדלשטיין, שמאיים כי אם לא ישוב לכיסאו בתפקיד יו"ר הכנסת, יישאר מחוץ לממשלה כח"כ מן המניין. זאת בעוד תפקיד יו"ר הכנסת מיועד ליריב לוין. נתניהו נפגש עם אדלשטיין בתחילת השבוע והציע לו לקבל את תיק החינוך, אך בשלב זה האחרון מסרב לקבלו.

תיק מבוקש נוסף בליכוד הוא תיק התחבורה, שהמועמדת המובילה אליו היא רגב. רגב רצתה להתמנות לשרה לביטחון פנים אך ככל הנראה נתניהו ישבץ במשרד את מקורבו שר המשפטים אוחנה. רגב צפויה לקבל גם את האחריות על מרכז ההסברה שישב עד כה במשרד התרבות ולהמשיך לנהל ולהוביל את טקס הדלקת המשואות בערב יום העצמאות.

עדיין לא ברור אם ומה יוצע לגדעון סער, מי שנחשב ליריבו הגדול של נתניהו. ניר ברקת, שבקמפײן הבחירות הובטח לו להיות שר האוצר, צפוי לקבל הצעה למשרד הרבה פחות משמעותי ממה שהובטח לו.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מחזיק בהכרזת הנשיא דונלד טראמפ על ריבונות ישראלית ברמת הגולן וסביבו חברי הקבינט, ירושלים,14 באפריל, 2019.. AP
הקרב על הכיסאות ממשיך. חברי הליכוד/AP

בליכוד מעריכים כי נתניהו ישאיר את השר יובל שטייניץ במשרד האנרגיה ואת זאב אלקין במשרד להגנת הסביבה, ותיקים נוספים שיהיו בידי המפלגה יהיו תיק המודיעין, ירושלים ומורשת ושיתוף פעולה אזורי. השר יואב גלנט מסומן כמי שיהיה השר לענייני מודיעין וחבר בקבינט המדיני ביטחוני, ולפי ההערכה גם גילה גמליאל תישאר שרה כדי לשמור על ייצוג נשי. גם אורלי לוי-אבקסיס צפויה להתמנות לשרה במסגרת מכסת התיקים של הליכוד.

המשמעות היא כי כמה שרים מכהנים בליכוד יוותרו כנראה על מקומם, כשהיום מלבד כל המוזכרים למעלה גם צחי הנגבי, אופיר אקוניס, ציפי חוטובלי, דודי אמסלם, אלי כהן, יפעת שאשא ביטון מכהנים כשרים. ייתכן שחלק מהם ימונו כשרים ללא תיק או כסגני שרים במעמד שר. כמו ארדן, שנשלח לאו"ם, נתניהו צפוי להציע לחלק מהליכודניקים שיישארו ללא תיק מינויים כשגרירים בלונדון, פריז, או אוסטרליה.

(עדכון ראשון: 11:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully