וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות בארה"ב: אלפי מקרי מוות מקורונה לא נכללו בנתונים של ניו יורק

12.5.2020 / 6:02

על פי דוח של ה-CDC, מניין המתים מהנגיף ברחבי העיר עשוי להיות גבוה ב-5,000 מקרים לעומת הדיווחים הרשמיים של העירייה. זאת מאחר שמקרי תמותה רבים לא יוחסו לנגיף. כותבי המסמך סבורים כי התופעה עשויה לייצג את המשבר הבריאותי שאירע בניו יורק

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שיעור חולי הקורונה שמתו בעיר ניו יורק כתוצאה מהנגיף עשוי להיות גבוה באלפים רבים מהמספרים הרשמיים שעלו בדיווחים הרשמיים מטעם העיר והמדינה - כך עולה ממחקר שפורסם אמש (שני) על ידי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

על פי אותו ניתוח, בין 11 במרץ ל-2 במאי כ-24 אלף איש מתו בעיר, מספר גבוה בהרבה משיעור התמותה אותו חזו מומחים באותו פרק זמן. מדובר בכ-5,300 מקרי מוות רבים יותר ממה שפורסם בנתונים רשמיים של הרשויות.

החוקרים במחלקת בריאות הנפש וההיגיינה של העיר ניו יורק הסבירו כי חלק מאותם מתים, שלא דווחו בספירת המתים מקורונה, יכולים להיחשב כמקרי מוות שלא תועדו ברשימות. זאת משום שמתו בבתיהם, או כיוון שאנשי רפואה לא הבינו שהם נגועים בנגיף.

ניו יורק, קורונה, 11 מאי 20. רויטרס
אלפי מתים יותר מהמדווח. השדרה החמישית בניו יורק, אתמול/רויטרס

בדוח נכתב כי התופעה עשויה לייצג את המשבר הבריאותי שאירע בעיר. בנוסף לכך, ייתכן כי הפחד שנוצר בציבור מפני הדבקה בנגיף והעומס העצום שהכה בבתי חולים הוביל לדחיית טיפול של חולים עם סיבוכים רפואיים שאינם קשורים לקורונה, כמו מחלות לב וסוכרת. "מעקב אחר תמותה עודפת חשוב להבנת שיעור התמותה הן מנגיף הקורונה והן מחוסר זמינות הטיפול במחלות שאינן קורונה", נכתב.

הדוח הדגיש את האתגרים שעומדים בפני הרשויות בהערכת שיעור המתים האימתי. על פי ההערכה, מקרי המוות שנגרמים על ידי הנגיף ברחבי העולם הם פחות ממספרם האמיתי, בעיקר בגלל מחסור ומגבלות בבדיקות והדרכים השונות בהן מדינות סופרות את המתים.

עד יום ראשון, העיר ניו יורק רשמה כמעט 14,800 מקרי מוות מקורונה שאושרו על ידי בדיקת מעבדה, וכמעט 5,200 מקרי מוות נוספים שעליהם לא בוצעה בדיקה. עם זאת, הרופאים רשמו את אותם מתים כחולי קורונה בתעודת הפטירה, כיוון שהיו בטוחים כי הווירוס הוא גורם התמותה באותם מקרים.

עוד בוואלה!

אחרי שהדוברת שלו נדבקה בקורונה, סגן נשיא ארה"ב נכנס לבידוד

לכתבה המלאה

חזרה הדרגתית לשגרה

מושל המדינה, אנדרו קואומו, אמר אתמול כי בכמה מחוזות באזור הצפוני של מדינת ניו יורק, וצפונית לעיר עצמה, חלה התקדמות בהשתלטות על הווירוס. לדבריו, באזור זה, בו חיים יותר משבעה מיליון בני אדם, יהיו מוכנים להחזיר את הפעילות הכלכלית עד סוף השבוע.

שלושה מחוזות בצפון המדינה עמדו בכל הקריטריונים לפתיחת עסקים מסוימים ביום שישי: הרובד הדרומי, עמק מוהוק וכן אגמי פינגר. אזורים אחרים בצפון המדינה יוכלו לפתוח את העסקים זמן קצר לאחר מכן.

ההקלה על המגבלות במדינה שבחוף המזרחי תהיה מדורגת. תחילה יחזרו מקצועות הבנייה וייצור, חקלאות, ייעור ודיג. גם חנויות קמעונאיות יוכלו לפתוח, אך תחילה יתבקשו להציב דוכנים מחוץ למבנה והלקוחות לא יורשו להיכנס למתחם.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, במסיבת עיתונאים במרכז שהוסב לבית חולים זמני בעקבות התפרצות הנגיף בעיר ניו יורק, ארצות הברית. 27 במרץ, 2020. רויטרס
פותח את המדינה. המושל קואומו/רויטרס

המושל קואומו הוסיף כי עסקים בתחום הגינון ודרייב-אין על כל סוגיו יוכלו להיפתח ברחבי המדינה. הוא הוסיף כי המדינה גם מקלה בהגבלות על פעילויות חוץ וספורט בעלות סיכוי הדבקה נמוך כמו טניס.

במהלך יום ראשון מתו במדינה 161 בני אדם, המספר הנמוך ביותר מאז תחילת המשבר באמצע מרץ. קואומו סגר את מרבית מקומות העבודה ומנע התקהלויות בכל סדר גודל החל מ-22 במרץ, לאחר שהתגלה כי מדינתו מהווה את אחד מומקדי ההתפרצות החריפים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully