וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לאוחנה: לא אבדוק את טענותיך לגבי הפרקליטות והיועמ"ש

11.5.2020 / 18:56

אנגלמן השיב לשר המשפטים, שפנה אליו בבקשה לבדוק את "הרעות החולות" במערכת המשפט, והודיע כי אין מקום לסטות מתכנית העבודה שנקבעה. המבקר הוסיף כי "הנושאים שהועלו הועברו לידיעת החטיבה הרלוונטית"

צילום: מתוך קלמן וסג"ל, כאן 11

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) לשר המשפטים אמיר אוחנה כי הוא לא מצא לנכון לבדוק את טענותיו לגבי פרקליטות המדינה והייעוץ המשפטי לממשלה. זאת, לאחר שאוחנה נפגש עמו לקראת סיום כהונתו בתפקיד, בדרישה לבדוק את "הרעות החולות", כלשונו, בגופים אלה. אנגלמן הודיע לאוחנה כי "לאחר שבחן את הדברים לעומקם, והתייעץ עם גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המבקר, מצא המבקר כי אין מקום לסטות מתכנית העבודה שנקבעה בעניין הפרקליטות".

המבקר הוסיף בפנייתו לאוחנה כי "תכנית העבודה לשנת 2020 נשלחה על ידי החטיבה הרלוונטית למשרד המשפטים זה מכבר ומשרדנו עתיד להמשיך בפעילותו בעת הזו בהתאם לתכנית האמורה. יחד עם זאת, הנושאים שהועלו על ידך יועברו לידיעת החטיבה הרלוונטית".

מבקר המדינה הנכנס, מתניהו אנגלמן במהלך הצהרה לתקשורת לאחר היבחרו 3 ביוני 2019. דוברות הכנסת - יצחק הררי, אתר רשמי
לא מצא לנכון לבדוק את הטענות. אנגלמן/אתר רשמי, דוברות הכנסת - יצחק הררי

אוחנה הודיע ביום שבת על כוונתו לפנות למבקר המדינה, בפוסט בפייסבוק שבו הביע דאגה ממצבה של מערכת המשפט. "אין גורם אחר שיכול לקיים בקרה כוללת ואפקטיבית על הרעות החולות שבמערכת. אם מבקר המדינה ימנע מלבצע את הבדיקה, אשקול הקמת ועדת בדיקה ממשלתית לבדיקה כוללת של כל הטענות החמורות המתרבות ונערמות", כתב אוחנה.

לקראת השבעת הממשלה ביום חמישי הקרוב, השר הצפוי לסיים את תפקידו טען כי "המערכות נגועות עמוק מדי בניגודי עניינים, בקשרים אישיים, קליקות ושיקולים זרים המונעים זאת. החשדות הולכים ומתרבים, אבל היום גם אין פרקליט מדינה שיבדוק אותן. בינתיים, יש פרקליט מדינה לשעבר שנכנס למערכות משרד המשפטים, לכאורה בניגוד לחוק".

למחרת הפוסט, נפגש אוחנה עם אנגלמן וביקש ממנו לפתוח בבדיקה מערכתית בעניין הפרקליטות, בדגש על הפגיעה באמון הציבור, לדבריו, "במערכת אכיפת החוק".

עוד בוואלה!

השיטה זהה, רק המשרד משתנה: קבלן ההריסות של נתניהו בדרך למשטרה

לכתבה המלאה
אמיר אוחנה בהשקת ספרו של עו"ד שמחה רוטמן, "מפלגת בג"ץ", בבית ציוני אמריקה בתל אביב, 12 בפברואר 2020. שלומי גבאי
הודיע כי ישקול להקים ועדת בדיקה ממשלתית. אוחנה/שלומי גבאי

בתגובה לטענותיו, פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן תקף את אוחנה ואמר כי "טענת שר המשפטים, שייחס לי פעולה שלא כחוק, היא מופרכת לחלוטין ומהווה חלק ממסע הדה-לגיטימציה המתמשך שלו כלפיי וכלפי פרקליטות המדינה, המונע משיקולים זרים וברורים. למותר לציין, שהשר אוחנה לא פנה אלי לקבל התייחסותי לטענה מופרכת זו לפני שפרסם ברבים את האשמותיו".

בקשתו של אוחנה הגיעה ברקע העימות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בשבוע שעבר, השר כפר בסמכותו של היועמ"ש למנות את עצמו כממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר שכהונתו של ממלא המקום, דן אלדד, הסתיימה מבלי שמונה לו מחליף. אוחנה טען כי ריכוז סמכויות זה "אינו עומד בהלימה עם אף עיקרון העומד בבסיס שיטתנו המשפטית". לטענתו, המצב "אף מעיב על האפשרות של בירור האמת בדבר נושאים הקשורים במה שמכונה פרשת הרפז".

מנדלבליט השיב אז כי מדובר "בפתרון ביניים שיושם כבר בעבר - בפרק זמן שארך כחודש וחצי בין סיום כהונתו של פרקליט המדינה הקודם, עו"ד שי ניצן, לבין מינויו של עו"ד דן אלדד כממלא מקום פרקליט המדינה". עם זאת, במכתבו לנציב שירות המדינה הדגיש היועמ"ש כי "אין מדובר בשום פנים ואופן במינוי לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה, והצגת הדברים בצורה כזו היא שגויה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully