וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים המחוזיים נגד ההנחיות לשבים מחו"ל: "הופכים אותנו לפקחים"

11.5.2020 / 16:46

משרד הבריאות הטיל על הרופאים הבכירים את האחריות על אכיפת הבידוד לשבים מחו"ל בבתיהם. "אם החוזרים מפרים את בידוד הבית - יפנה השוטר לרופא מחוזי שיורה לקיים את הוראות הבידוד", נכתב בהודעה שנשלחה אליהם. איגוד הרופאים: הנחיה תמוהה, אכיפה איננה תפקידו של הרופא

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אחרי שמשרד הבריאות הטיל עליהם את האחריות על אכיפת הבידוד לשבים מחו"ל בבתיהם, כעת הרופאים המחוזיים מוחים. הם טוענים כי תפקידם הוא שמירה על בריאות הציבור - ולא אכיפה. על פי התקנות לשעת חירום, שפרסמו הבוקר (שני) הממשלה ומשרד הבריאות, השבים מחו"ל יופנו לבידוד בביתם ולא במלוניות מטעם המדינה, כפי שננקט עד כה.

בהודעת ווטסאפ שקיבלו הרופאים, בטרם נשלחו אליהם התקנות הרשמיות, נכתב כי "השינוי העיקרי - רוב החוזרים יופנו לביתם, ותהיה אכיפה משמעותית שהם נשארים בבית. אם הם מפרים את בידוד הבית, יפנה השוטר לרופא מחוזי - 'רופא מחוזי יורה לחוזר שמסר מידע כוזב בדבר יכולתו לקיים את הוראות הבידוד במקום הבידוד כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, למשך יתרת תקופת הבידוד'".

מחלקת חולי הקורונה בבית החולים איכילוב בתל אביב 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
רופא במחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב, מרץ/ראובן קסטרו

איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית הגיב להחלטה בתקיפות. "תפקיד רופא המחוז להוביל את הרפואה המונעת וקידום הבריאות במחוז", נכתב. "בהנחיה תמוהה זאת הופכים את החריג לכלל ואת רופא המחוז לפקח. גישה זאת פוגעת באמון הציבור במשרד הבריאות ובלשכת הבריאות המחוזית. חוזרים מחו"ל שנדרשים לבידוד הם אנשים שלא הוכח שהם חולים. יש לקדם היענות על ידי הסברה, בדיקות מדגמיות וקנסות, לא על ידי שימוש לא מידתי בסמכויות רופא המחוז ואכיפה כוחנית, שאיננה תפקידו של הרופא".

עוד בוואלה!

מתמחים הפגינו בת"א ובחיפה: "לא חוזרים לתורנויות של 26 שעות"

לכתבה המלאה

ההחלטה על החזרת האזרחים השבים מחו"ל לבידוד בביתם, וביטול חובת העברתם למלוניות מטעם המדינה, אושרה אמש על ידי הממשלה, לצד שורת הקלות נוספות. בנוגע לשבים מחו"ל, הוחלט כי מי שכבר שוהה במלונית יוכל להשלים את שארית הבידוד בביתו. כמו כן, שבים מחו"ל שאין באפשרותם לעשות זאת, יוסיפו לשהות במלוניות.

כחלק מאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, אושרה גם פתיחת הפארקים והגנים הציבוריים, וכן השימוש במתקני הכושר באתרים אלה, ללא מתקני שעשועים. בנוסף לכך, הפטור מחבישת מסיכה במהלך טיפול נפשי, הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של שלושה מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully