וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות יבצע בדיקה סרולוגית בקרב 3,000 תושבים בבני ברק

11.5.2020 / 13:33

הסקר לבדיקת נוגדנים בקרב האוכלוסייה בבני ברק צפויה לתת תמונת מצב מהימנה על היקף התחלואה, בדגש על הנחשפים לנגיף שלא פיתחו סימפטומים. על פי משרד הבריאות, הסקר יסייע לשיפור מודל החיזוי לאור הצעדים המתוכננים

צילום: דוברות משרד הבריאות, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

משרד הבריאות יתחיל בשבוע הבא בביצוע בדיקות סרולוגיות בבני ברק על מנת לבחון את מידת התפשטות נגיף הקורונה בעיר. הבדיקות צפויות לתת תמונת מצב מהימנה על היקף התחלואה, בדגש על הנחשפים לנגיף שלא פיתחו סימפטומים. הבדיקה תיערך בקרב 3,000 נבדקים ותתמקד בשלוש אוכלוסיות: בתים שנכח בהם חולה מאומת - בין אם עדיין חולה או החלים; בתים בבניין שבו נכח חולה מאומת; ובתים בדיגום אקראי, על פי החלטת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. הנבדקים יהיו בגילים 65-7.

תהליך הסקר יתחיל בהסברה טלפונית ושליחת חוברות הסברה מטעם העירייה וקופות החולים. לאחר מכן, שמות הנבדקים יועברו למבצעי הבדיקות, והן יבצעו את הבדיקה לצד לקיחת שאלון תסמינים. הנתונים ירוכזו במכון גרטנר ובחמ"ל העירייה, ומשם יועברו לקופות החולים לעדכון בית האב על התוצאות.

קניות בבני ברק, 30 במרץ 2020. ראובן קסטרו
3,000 נבדקים בני שבע עד 65. בני ברק/ראובן קסטרו

על פי משרד הבריאות, הסקר יסייע לשיפור מודל החיזוי לאור הצעדים המתוכננים, ובהם חזרה מלאה ללימודים. בנוסף, הוא יעניק ניתוח על השפעת צעדים נדרשים מהקהילה, טיוב וחיזוי היקף תחלואה עתידי בהתייחס לחולים חדשים כאשר יתקבל לראשונה מדד ליחס בין חולים סימפטומטיים וא-סימפטומטיים ושיפור צעדים נדרשים בהינתן התפרצות חוזרת - ובהם מדיניות בדיקות ואפשרות למניעת מניעת סגר כולל.

בנוסף, הסקר יעיד על אופי המחלה עד כה. הוא יחשוף את היקף אופן התפשטות הנגיף וההתחסנות, יתרום להבנת דינמיקת ההדבקה בתוך בתי אב ולהבנת תרומת מהלכים שבוצעו לצמצום החשיפה כמו פינוי למלונות ומניין בבניין, ויעניק תמונה אפידמיולוגית מהימנה של היקף והתפלגות הנדבקים.

עוד בוואלה!

האוצר: לפתוח את הגנים באופן מלא ברשויות בהן נבלמה התחלואה

לכתבה המלאה
רחוב רבי עקיבא, בני ברק 2 באפריל 2020. ראובן קסטרו
בני ברק/ראובן קסטרו

הרקע שהוביל את משרד הבריאות להחלטה הוא היעדר נתוני אמת על היקף התחלואה המלא בעיר - וזאת כולל מספר החולים המאומתים, לא מאומתים וא-סימפטומטיים - בכדי לאפשר למידה, מודל חיזוי וניטור. הוא קיבל את ברכתו של הרב קנייבסקי וגורמי רפואה בקהילת בני ברק, והוצג למנהלים הרפואיים של ארבע קופות החולים, שהביעו נכונות לתמוך בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully