וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתל אביב הפגינו נגד הקמת הממשלה: "ההסכם הקואליציוני מושחת"

מאות בני אדם מחו בכיכר רבין נגד הממשלה שעתידה לקום וההסכם בין כחול לבן לליכוד, זאת לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהוגשו נגדה. מארגני ההפגנה: "בחסות הקורונה, מוקמת הממשלה הבזבזנית בתולדות המדינה". פעילים הפגינו מול ביתם של ח"כים חיימוביץ' וזמיר

צילום: יותם רונן, רענן כהן

בתל אביב הפגינו הערב (שבת) כ-600 בני אדם נגד הקמת ממשלת הליכוד וכחול לבן. ההפגנה, שהתקיימה בכיכר רבין תחת הכותרת "ישראל מתביישת", נערכה על ידי התנועה לאיכות השלטון במחאה על ההסכם הקואליציוני בין שתי המפלגות. זאת, לאחר שבג"ץ דחה את העתירות שהוגשו נגדו וכן נגד הטלת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים שמרו על מרחק של שני מטרים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. מוקדם יותר, פעילים הפגינו גם מול בתיהם של חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר (כחול לבן) בתל אביב.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, עו"ד אליעד שרגא, אמר כי הוא חש בושה לקראת השבעת ממשלת נתניהו-גנץ. "אני מתבייש שלעת הזו יעמוד לראש ממשלתנו אדם עם שלושה כתבי אישום חמורים ביותר של שוחד, מרמה והפרת אמונים. אני מתבייש באדם שמעביר חוקים לא דמוקרטיים שכל תפקידם למלט אותו מאימת הדין. אני מתבייש באותם שני רמטכ"לים עריקים שנטשו את הקרב כשהמערכה הייתה קשה. שהפקירו את צאן מרעיתם ונתנו את השלטון לאדם עם שלושה כתבי אישום. אני מתבייש באותם 18 עריקים נוספים שמכרו את נשמתם לשטן, בעבור חופן דולרים ונזיד עדשים".

"אני בוש ונכלם שלא הצלחנו להגן על משטרת ישראל, על אנשי הפרקליטות שמבצעים את תפקידם נאמנה, אני בוש ונכלם שלא הצלחנו להגן על מערכת המשפט שהפחד והשיתוק חזרו גם על אליה. שלא הצלחנו להגן על אזרחי ישראל", הוסיף. "אני בוש ונכלם ברמטכ"לים לשעבר שיגיעו לטקסי סיום של קורס קצינים, קורס טיס וקורס חובלים, ויגידו לצוערים 'ממני תראו וכן תעשו'".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון- ישראל מתביישת , כיכר רבין ת"א, 9 במאי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
מפגינים נגד ממשלת נתניהו-גנץ בכיכר רבין, הערב/פלאש 90, מרים אלסטר

ירון זליכה, החשב הכללי לשעבר, נאם גם הוא בהפגנה. "ההסכם הקואליציוני עליו חתמו גנץ ונתניהו, שלמרבה הבושה אישרו שופטי בג"ץ, נראה כמו הסכם בין שתי כנופיות שמחלקות לעצמן את שלל המנדטים שבזזו", מחה. "רוממות שעת החירום בלשונם, ותפקידים ושררה בידיהם. 52 שרים וסגני שרים שיגנו על מאה מונופולים ולא ישנו דבר מהמדיניות הכלכלית המושחתת של ישראל".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון- ישראל מתביישת , כיכר רבין ת"א, 9 במאי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
מפגינים בתל אביב, הערב/פלאש 90, מרים אלסטר

מארגני המחאה אמרו כי "אין מילה אחרת חוץ מבושה. שנה שלמה שהכנסת לא עבדה, שלוש מערכות בחירות יקרות, חודשיים שהמדינה בקריסה כלכלית, ועכשיו בחסות הקורונה מקימים לנו את הממשלה הבזבזנית והגדולה בתולדות המדינה".

לדבריהם, "36 שרים וסגני שרים, זו לא ממשלת חירום לאומית - זו ממשלת בזבוזים לאומית. ממשלה מנופחת. עשרות אלפי עצמאים בקריסה, מול יותר ממיליון מובטלים, אבל הם דואגים רק לג'ובים של עצמם ושל החברים שלהם עם הסכם קואליציוני מושחת. בושה. איך אדם שמואשם בפלילים יקים ממשלה נקייה משחיתות?".

הפגנת התנועה לאיכות השלטון- ישראל מתביישת ,כיכר רבין ת"א, 9 במאי 2020. מרים אלסטר, פלאש 90
הפגנת התנועה לאיכות השלטון, הערב/פלאש 90, מרים אלסטר

במהלך המחאה, קבוצת מפגינים נגד הכיבוש הניפו שלטים כמו "אין דמוקרטיה עם אפרטהייד". המפגינים נדחקו והורחקו על ידי שוטרים לשולי הכיכר.

במשטרה הסבירו כי אותם מפגינים "אינם קשורים למחאה המתנהלת ברישיון. המארגנים של המחאה אינם מעוניינים במעורבות של הגורמים האחרים אשר עלולים לייצר פרובוקציה ואינם חלק מהמחאה המתנהלת באישור ובהתאם לכללים שאושרו מראש".

בתנועה לאיכות השלטון, מארגני ההפגנה, אמרו בתגובה: "התנועה לאיכות השלטון מובילה את המאבק בשחיתות השלטונית משמאל ומימין מזה 30 שנה. בתנועה חברים עשרות אלפי אזרחים ואזרחיות אכפתיים שנלחמים למען שלטון נקי, ערכי וישר דרך. התנועה אינה פוליטית וכך גם ההפגנה הערב. נמשיך להיאבק נגד השחיתות ובעד שלטון החוק והדמוקרטיה".

מחאת הדגלים השחורים מול ביתה של ח"כ מיקי חיימוביץ' בתל אביב, 9 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
מפגינים מול ביתה של ח"כ חיימוביץ' בתל אביב, הערב/אתר רשמי, ללא

בהחלטת בג"ץ, שהתקבלה ביום רביעי לאחר הדיונים שהתקיימו בתחילת השבוע והועברו בשידור חי, קבעו השופטים כי "לא קיימת עילה משפטית" למנוע את הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, חרף כתב האישום נגדו בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, השאירה פתח לעתירות נוספות נגד ההסכם הקואליציוני לאחר שתושלם החקיקה, אך כתבה כי "טרם בשלה העת לבחון טענות אלה מן הטעמים שבוארו לעיל".

בתגובה, הגדירו בתנועה לאיכות השלטון את ממשלת נתניהו-גנץ כ"כשר אבל מסריח", ואמרו כי הם מכבדים את החלטת בג"ץ, אך "יחד עם זאת, מוסרית וערכית, לא ניתן להשלים עם מצב של ראש ממשלה נאשם בפלילים".

למחרת, נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל על נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה, לאחר שקיבל את חתימותיהם של 72 חברי הכנסת הממליצים עליו כמועמד. על המכתב היו חתומים נציגי סיעות הליכוד, כחול לבן, ש"ס, יהדות התורה, דרך ארץ והעבודה, אך לא חברי הכנסת של ימינה, לאור הקשיים במו"מ מול נתניהו.

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully