וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הדגלים השחורים בת"א: "הסכם נתניהו-גנץ משמיד את כנסת ישראל"

25.4.2020 / 21:04

אלפי בני אדם התכנסו בכיכר רבין להפגנה נוספת תחת הכותרת "לא להסכם הכניעה - כן לדמוקרטיה". מארגני המחאה קראו "להקים חומה בצורה בין נאשם בפלילים למערכת המשפט". ראש השב"כ שלעבר גילון פנה לנתניהו ודרש: "הפסק את מסע ההסתה האלים נגד בג"ץ"

צלם: ניב אהרונסון, עריכה: שאול אדם

למרות הגשם, אלפים התאספו הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב, להפגנת "הדגלים השחורים" תחת הכותרת "לא להסכם הכניעה - כן לדמוקרטיה". ההפגנה, שהתקיימה בהמשך למחאה מראשית השבוע, החלה באיחור של כמה דקות. בין הנואמים היו ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון ורון קופמן, והופיעו דנה ברגר ודן תורן. נוספים שנאמו הם אבי בוסקילה, אמילי מואטי, אורלי בר-לב ועוד.

שקמה שוורצמן, ממארגנות מחאת הדגלים השחורים, פתחה את ההפגנה. "אחדות היא לא הסכם קואליציוני שרומס את חוקי היסוד של מדינת ישראל", אמרה. "אם אחדות - הייתם צריכים להקים חומה בצורה בין נאשם בפלילים למערכת המשפט". שוורצמן פנתה ליו"ר כחול לבן בני גנץ ודרשה: "תבטיח ולשם שינוי תקיים - לא להרמת יד על מערכת המשפט. וודא כי יש דין אחד לכולם".

אבי בוסקילה, פעיל השמאל הפוליטי, נאם גם הוא במחאה בכיכר רבין. "איפה אנחנו נמצאים בהסכם האחדות שלכם? אנחנו, הציבור, שקם כל בוקר ונאבק בכלכלה דורסנית, ביוקר המחייה, במחירי הדיור, בזכות לחיים בכבוד?", אמר בוסקילה. "איפה כל אלו נמצאים? אגיד לכם - לא בהסכם! רק הטבות וחקיקה שתאפשר לממשלה להמשיך ולפעול מתחת לאפנו. אבל אל תטעו בנו - לא חלשים ולא פחדנים אנחנו, וגם אם תיארך הדרך, אנחנו ננצח. ננצח ונתקן".

עצרת מחאה של תנועת ״הדגלים השחורים״ בכיכר רבין בתל אביב, 25 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מחאת הדגלים השחורים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, פתח את דבריו בהפגנה בדקה דומיה לרצח רבין. "25 שנים חמישה חודשים ותשעה ימים מאז נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. עבורי זהו פצע שאינו מגליד, וזו הפעם הראשונה שאני חוזר לכיכר הזו", אמר. "הדבר שאפיין את רבין יותר מכל היא נטילת אחריות על החלטותיו ומעשיו". גילון הוסיף כי "האיש שנבחר להחליף את רבין, בנימין נתניהו, הוא ראש הממשלה הראשון והיחיד בישראל שמעולם לא לקח אחריות על מעשיו ועל החלטותיו".

עוד אמר גילון כי "נתניהו מביט בעיניהם של 1,125,814 מובטלים העומדים בתור בלשכות התעסוקה, ובעיניהם של העצמאיים הרואים את התמוטטות מפעלי חייהם - ואינו ממצמץ". הוא הוסיף כי "הסכם נתניהו-גנץ משמיד את כנסת ישראל ומוסר את סמכויותיה לממשלה בת 52 חברים. בג"ץ נותר השריד האחרון המגן על הדמוקרטיה בישראל, לפני שזו תתמוטט סופית".

ראש השב"כ לשעבר מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה ואמר כי "אינני מקנא באיש או אישה משופטי בית המשפט העליון, בפועל או בדימוס, הנמצאים תחת איום מתמיד על ביטחונם הפיזי". לדבריו, "איום זה נוצר בחצרו של בנימין נתניהו בדרך לרצח פוליטי נוסף בישראל. אני בטוח שהאפשרות האיומה הזו מדירה שינה מעיניהם של ראש השב"כ ומפכ"ל המשטרה - אך לא די בכך". גילון פנה לנתניהו וביקש ממנו להפסיק את "מסע ההסתה האלים כנגד שופטי בית המשפט העליון וכנגד בג"ץ. האחריות היא שלך. אם חלילה שופט עליון ירצח בישראל - דמו יהיה על ידיך".

עוד בוואלה!

אלפים השתתפו במחאת הדגלים השחורים; לפיד: "ככה דמוקרטיות מתות"

לכתבה המלאה
עצרת מחאה של תנועת ״הדגלים השחורים״ בכיכר רבין בתל אביב, 25 באפריל 2020. ראובן קסטרו
מפגינים בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו

ההפגנה הערב היא המשכה של ההפגנה שהתקיימה ביום ראשון, שאליה הגיעו אלפי אזרחים ואזרחיות וזכתה לסיקור ברחבי העולם. להפגנה בראשון קדמה הפגנה קטנה יותר ביום חמישי בכיכר הבימה, וכמה הפגנות מול הכנסת, ומול בתיהם של חברי הכנסת בני גנץ, גבי אשכנזי, אסף זמיר ועוד. גם הפעם המוחים מפגינים נגד הקמת ממשלת נתניהו-גנץ, שמוגדרת על ידי המוחים כ"ממשלה הגדולה והמושחתת בהיסטוריה של ישראל".

מארגני המחאה ציינו כי "בימים של מצוקה כלכלית קשה, ללא תכנית להתמודדות עם מצב של מיליוני מובטלים - מוקמת ממשלה שכולה פגיעה בשלטון החוק". הם הוסיפו כי "במקום לדאוג לתכנית הצלה כלכלית למילוני האזרחיות והאזרחים, דואגים לסידור עבודה ל-52 שרים וסגני שרים. אנו נחושים להגן על הדמוקרטיה. יש רגעים שבהם האזרחים צריכים להנהיג - זה הזמן של כולם לצאת ולמחות".

(עדכון ראשון 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully