וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלף איש הפגינו בת"א נגד נתניהו, מאות מחו נגד מנדלבליט בפתח תקווה

לקראת הדיון בבג"ץ, בכיכר רבין נערכה מחאת "אומרים לא לממשלת השחיתות" של התנועה לאיכות השלטון. "הממשלה הבזבזנית מנצלת את המצב כדי לתת כוח לאדם שנאשם בפלילים", אמר אחד המפגינים. במקביל, מאות הפגינו נגד היועמ"ש ובג"ץ בפתח תקווה

עריכה: שאול אדם

כאלף בני אדם השתתפו הערב (שבת) בהפגנת התנועה לאיכות השלטון "אומרים לא לממשלת השחיתות" בכיכר רבין בתל אביב. ההפגנה נערכה במחאה על ההסכם הקואליציוני ולקראת הדיון שיחל מחר בבג"ץ בעתירות נגד כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלה כנאשם בפלילים. המפגינים שמרו על מרחק של שני מטרים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

במקביל, בכיכר גורן בפתח תקווה הפגינו כ-250 בני אדם נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובג"ץ. המשטרה חסמה את הכיכר לנסיעת כלי רכב.

יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בהפגנה "אומרים לא לממשלת השחיתות" בתל אביב, 2 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
יו"ר התנועה לאיכות השלטון אליעד שרגא בהפגנה, הערב/אתר רשמי, ללא

יו"ר התנועה לאיכות השלטון, אליעד שרגא, אמר בהפגנה כי "היום לערוק ממחנה למחנה, להונות את בוחריך, לחמוד את קולם ולעשוק את כספם הפך להיות עניין שבשגרה. הרי כולם עושים את זה. וכל זה קורה בלי שהבית קרס. ומי מככב במצעד הבושה? קשה לבחור השנה. הם כל כך רבים, כל כך מגוונים, הם פסיפס נפלא של נשים וגברים מכל קצוות הארץ. מכל הזרמים. נהר של חברי כנסת נאמנים ומשרתים בקודש בעיקר את עצמם: תעלה המשואה: גדי יברקן, אורלי לוי-אבקסיס, עמיר פרץ, יועז הנדל, צביקה האוזר, פניה תמנו-שטה, אבי ניסנקורן, מיקי חיימוביץ', מיכאל ביטון, חילי טרופר, אורית פרקש-הכהן, מירב כהן, אסף זמיר, יזהר שי, עומר ינקלביץ', אלון שוסטר, רם שפע, איתן גינצבורג ולבסוף שני הכוכבים - גבי אשכנזי ובני גנץ".

"השחיתות פנים רבות לה. היא פעמים רבות לא נראית ולעיתים אף לא מובנת, אבל התוצאות שלה הן הרסניות וקשות", הוסיף שרגא. "שחיתות פוגעת אנושות בביטחון הלאומי, ראו פרשת הצוללות. שחיתות פוגעת אנושות בביטחון הכלכלי ובביטחון החברתי, ראו מחדל הקורונה. ושחיתות אף פוגעת אנושות בביטחון המשטרי, ראו את ההסכם הקואליציוני המושחת שנחתם זה עתה".

עוד בוואלה!

אלפים מפגינים ברחבי הארץ נגד מדיניות הממשלה: "דורשים פתרונות למשבר הכלכלי"

לכתבה המלאה
מפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ובג"ץ בכיכר גורן בפתח תקווה, 2 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
מפגינים נגד היועמ"ש ובג"ץ בכיכר גורן בפתח תקווה, הערב/אתר רשמי, ללא

קצין החינוך הראשי לשעבר, תא"ל (במיל') נחמיה דגן, נשא אף הוא דברים באירוע. "סליחה על הציניות והגסות הצחקתם את משפחת נתניהו וגרורותיה. הצחקתם את הממשלה והכנסת הצחקתם אותי, הביחד הזה שכולנו משדרים זה רק לקורונה כי זה מתאים לעכשיו", אמר. "החברה הישראלית לא הייתה יותר מסוכסכת מאז קום המדינה. אנחנו חייבים לקבל החלטת בית המשפט ולשמור על המערכת הזו של ביבי ושולחיו ושר המשפטים שמונה כדי להציל את אדונו. הכתובת שלנו זו הכנסת אבל אין לי ציפיות ממנה אלא רק מהעם. אנחנו יותר מחצי מהעם הזה, אנחנו חייבים לגרום לכנסת לחוקק חוק שימנע מראש ממשלה נאשם בפלילים לכהן כמו ששר לא יכול ואם בית המשפט לא יכול להתייחס לסעיף המוסר".

פרופסור ענת אדמתי מאוניברסיטת סטנפורד מחתה אף היא. לדבריה, "יש לנו מצב שבו ממשלה והסכם קואליציוני רומסים את הדמוקרטיה ומבזבזים את כספי בציבור בזמן מגיפה קשה וחסרת תקדים. כאן צריך ממשלה חכמה ויעילה, ואנחנו רואים ניצול של המצב לממשלה בזבזנית ולתת כוח לאדם שנאשם בפלילים. אנשים עם כוח שוכחים לפעמים מי נתן להם את הכוח וזו הגדרת השחיתות, ממשלה שכך מתחילה את דרכה בבזבוז אדיר של כספי הציבור".

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully