וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החשוד בפריצה לרכב שנורה למוות במרדף משטרתי: "משפט שדה"

סלאמה אבו-כף, שנחשד שפרץ לרכב בבאר שבע, נורה במרדף ובמהלכו אף ניגח ניידת משטרה. במשפחתו תוקפים: "השוטרים ירו כדי להרוג, נתנו לו גזר דין מוות בשטח". השוטרים נחקרו באזהרה על ידי מח"ש. המשטרה: "סיכנו את חיי השוטרים"

עריכה: ניר חן

בני משפחתו של סלאמה אבו-כף, בן ה-35 שנחשד בפריצה לכלי רכב ונורה למוות אמש במהלך מרדף משטרתי בבאר שבע, מותחים ביקורת היום (חמישי) נגד המשטרה. "פשוט עשו לו משפט שדה", אמרו. התקרית התרחשה במהלך פעילות יזומה של יחידת אתגר בשכונת רמות בעיר, במהלכה בוצע ירי לעבר רכב בו ניסו להימלט אבו-כף עם שותפו מהשוטרים. מח"ש חקרה אתמול באזהרה את השוטרים שהיו מעורבים באירוע הירי. הלווייתו של אבו-כף תתקיים בשעה 18:00.

על פי חקירה ראשונית עלה החשד שאבו-כף, בן 35 מהיישוב הבדואי אום בטין, ניסה לפרוץ לרכב בשכונה יחד עם חברו, אך לא הצליח להניעו. השוטרים ניסו לעצור אותם אך הם ניסו להימלט. לפי המשטרה, במהלך האירוע, השניים אף נגחו באמצעות הרכב שהיה ברשותם ניידת אחרת שהייתה במקום מה שגרם לפציעתו של אחד השוטרים באורח קל. השוטרים פתחו באש לעבר הרכב ולפי עדויות השכנים שהיו במקום נורו במהלך המרדף 8-6 כדורים.

זמן קצר לאחר המקרה, במשטרה אמרו כי השוטרים חשו מאוימים ולכן ביצעו ירי לעבר הרכב. אולם בני משפחתו של הצעיר זועמים וטוענים כי הירי לעברו היה על מנת להרוג. "הבנו שהם ניסו לברוח ברגל וירו בו ברכב", אמרו שקאר אבו כף, קרוב משפחתו של החשוד שנורה למוות. "אפילו אם הוא ניסה לגנוב רכב - אז צריך לירות בהם?". הוא אף שלל את הטענה לפיהם ניסה לפגוע בשוטרים ולדרוס אותם. "אנחנו דורשים ועדת חקירה בנושא. הם רצו להרוג אותו ולא לפצוע אותו".

בן 40 שנחשד בגניבת רכב נורה למוות במרדף משטרתי בבאר שבע 7 במאי 2020. איחוד הצהלה, אתר רשמי
זירת הירי בבאר שבע, אתמול/אתר רשמי, איחוד הצהלה

מח"ש חקרה אתמול באזהרה את השוטרים שהיו מעורבים באירוע הירי, במהלכו חברו של אבו כף הצליח להימלט. עדיין לא ברור אילו עבירות מייחסים לשוטרים, והאם כל השוטרים בכוח חשודים באותן עבירות.

זירת ירי בגנבי רכב בבאר שבע, 6 במאי 2020. איחוד הצלה, אתר רשמי
בני המשפחה מתחו ביקורת נגד המשטרה. זירת האירוע, אתמול/אתר רשמי, איחוד הצלה

מלבד הטענות הנוגעות להתנהלות השוטרים, במשפחתו של הצעיר מאשימים כי נורה - רק בשל מוצאו. "בגלל שהוא בדואי אז יורים, היחידה הזאת אשמה במה שקרה", אמר שקאר. "אנחנו חושבים שהוא לא פרץ רכב, מי גונב רכב בשעה שמונה בערב? זה לא נראה ככה". לדבריו המשפחה אינה מעורבת בפלילים ומגנה מעשים שכאלה. "גם אם הוא עשה דבר כזה לא יכול להיות שיתנו לו גזר דין מוות בשטח".

לטענת חסן אבו-כף, אביו של סלאמה, השימוש בירי שגם למותו של בנו על ידי המשטרה הוא מוגזם. "לא יורים על מנת להרוג - הם ארבו לו ורצחו אותו", אמר. "הם חיכו לבן שלי. יכלו לירות בו ברגליים ואז לעצור אותו ולהביא אותו למשפט. עשו לו פשוט משפט שדה. הוא לא מחבל".

עורך הדין סמיר אבו עאבד, המייצג את משפחת אבו כף הוסיף: "שום פעולה לא מצדיקה הרג בני אדם במיוחד שמדובר בארבעה שוטרים שירו. מדובר גם בפגיעה בחלק גוף עליון".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בחשוד שניסה להימלט בעת ניסיון מעצר כשהוא ביחד עם אחר מנגחים כלי רכב, דורסים שוטר ומסכנים את חייהם של השוטרים. שוטרי יחידת אתגר עושים מלאכת קודש במאבק בפשיעה ובתופעת גניבות כלי הרכב המשפיעה באופן ישיר על האזרח הנורמטיבי ורכושו במטרה לשמור על איכות החיים ולאפשר שגרת חיים תקינה למען אזרחי ישראל. פרטי האירוע הועברו לבדיקת מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully