וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: עצמאים הזכאים למענק יקבלו את הכסף לחשבון בתוך יומיים

4.5.2020 / 21:51

היו"ר הציג את הדרכים לקבלת סיוע, לפיהן כל אדם ידווח על הירידה בהכנסות וידע מיד אם מגיעה לו תמיכה. הפעימה השנייה תינתן לבעלי הכנסה של עד מיליון שקל, והמענק לא יעלה על 10,500 שקל. עצמאים יזכו לסיוע של עד 3,025 שקל. הפעימה השלישית לעסקים - עד 400 אלף שקל

צילום: לע"מ

יו"ר רשות המסים, ערן יעקב, פירט היום (שני) את הדרכים החדשות לקבלת מענקי הסיוע הכלכלי לעסקים ועצמאים. זאת, כחלק מהצגת אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן ושרים נוספים. לדבריו של יעקב, "ממחר ניתן יהיה להיכנס לאזור האישי בצורה פשוטה, לדווח אם יש ירידה של 25% בהכנסות בתקופה האמורה, ולכל בעל עסק יהיה חיווי - אם הוא זכאי או לא. ככל שיהיה זכאי, תוך יומיים הכסף יהיה בחשבון הבנק, כמו בארצות הברית".

"הפעימה השנייה תהיה הרבה יותר רחבה", אמר יו"ר רשות המסים. "המשמעות של הדבר היא שהתנאים יהיו פשוטים - גיל 20 ומעלה והכנסה של עד מיליון שקלים". לדבריו, מרבית העצמאים, כ-500 אלף, יהיו זכאים לפעימה. "גובה המענק יהיה 70% מההכנסה החודשית הממוצעת מעסק - אך לא יותר מ-10,500 שקלים".

המענקים לתקופת הקורונה - המסמך המלא

מחאת העצמאים מחוץ לכנסת 30 במרץ 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"הכסף ייכנס תוך יומיים לחשבון הבנק". מחאת העצמאים מחוץ לכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר רשות המסים אמר כי התהליך מאוד פשוט. "נכנסים לאזור האישי ובוחרים במענק לעסקים שנפגעו מקורונה, ובמסך הבא פשוט מציינים את הנתונים", אמר. "מציינים שיש ירידה בהכנסות, אף אחד לא בודק אתכם". לאחר מכן, לדבריו, "עוברים לשקף הבא, זה עובר באופן אוטומטי, אז בעל העסק יודע אם הוא זכאי ומקבל את סכום הזכאות תוך יומיים בחשבון".

הפעימה השלישית תהיה מענק נוסף, שיחל ב-12 למאי. "מדובר בעסקים בעלי מחזורים שנעים בין 300 אלף ל-20 מיליון שקלים", הסביר יו"ר רשות המסים. "המשמעות של המענק היא שיהיה אפשר להגיע לסיוע של עד 400 אלף שקלים לעסק". יעקב הבהיר כי "שום מענק לא פוגע במענק אחר".

באשר לעצמאים - החל ממחר תתקבל הפעימה השלישית, לאלו בעלי מחזור פעילות של בין 18 ל-300 אלף שקלים. מענק זה ינוע בין 700 ל-3,025 שקלים.

עוד בוואלה!

ההקלות החדשות: מגבלת המאה מטרים מבוטלת, מותר לבקר את המשפחה

לכתבה המלאה
מסעדות סגורות בנמל תל אביב 17 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"נעשה הכל לפתוח את המשק, רואים בו דבר הכרחי". מסעדה סגורה בנמל ת"א/ראובן קסטרו

השר כחלון אמר כי "אני שמח על פתיחת המשק, כמובן בשיתוף פעולה יחד עם משרד הבריאות". לדבריו, "המשק חייב לנוע. אנחנו במצב כרגע של הענקת הפיצויים. הממשלה תעשה הכל למנוע מיתון". כחלון הוסיף כי "כל מי שיושב כאן יודע כמה זה קשה להיות מובטל, מחוסר עבודה, כמה קשה חוסר הוודאות לגבי הפרנסה, אם לתת לילד ילקוט. השולחן הזה מכיר את זה ורגיש לזה".

לדבריו של שר האוצר, "גם בתוכנית הכלכלית, מעבר לכספים שהוצגו, יש תוכנית שתוציא את מדינת ישראל לצמיחה ורווחה כלכלית. על הדרך נדאג גם לדמי אבטלה למי שישאר מחוסר עבודה או שיהיה בחופשה ללא תשלום". כחלון הדגיש כי "נעשה הכל כדי לפתוח את המשק, אנחנו רואים בו דבר הכרחי. לתת פיצויים ומענקים זה לא תוכנית עבודה, זה דבר נחוץ ונכון ועושים אותו. התוכנית היא לתת לאנשים אפשרות לחזור לעבודה, להצמיח את המשק, ושאנשים יצאו לעבודה עם חיוך וכבוד עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully