וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את הארכת סמכותה לאיכון טלפונים למעקב אחרי חולי קורונה

ההחלטה שמעניקה לממשלה סמכות להשתמש בשב"כ הוארכה בשישה שבועות, אך דורשת את אישור ועדת חוץ וביטחון שתתכנס מחר. לאור הוראת בג"ץ שחייבה לעגן זאת בחקיקה ולא דרך תקנות לשעת חירום, הוחלט לפעול לקידום הפעלת כלי הניטור במקרה של התפרצות מגיפה עתידית

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

הממשלה אישרה היום (שני) את הארכת תוקף ההיתר לאיכונים על ידי שב"כ במסגרת המאבק בקורונה למשך שישה שבועות נוספים. על מנת ליישם את ההחלטה נדרש אישורה של ועדת חוץ וביטחון, שתתכנס מחר.

לפי ההצעה שעלתה בממשלה, משרד הבריאות ומשרד המשפטים יכינו תזכיר חוק שיסמיך את ניטורי שב"כ עד 18 במאי ובינתיים יבקשו מוועדת חוץ וביטחון להאריך את תוקף ההחלטה הקודמת בשישה שבועות או עד אישור החוק החדש, כך שיהיה אפשר להמשיך בינתיים בשימוש בכלי הניטור.

הטיילת באשקלון לאחר הקלת תקנות הקורונה, 2 במאי 2020. רויטרס
אזרחים בטיילת באשקלון בסוף השבוע/רויטרס

אתמול התקיימה ישיבה של נתניהו עם ועדת השרים לענייני איכוני שב"כ בראשות השר יובל שטייניץ, בה הוחלט לקדם חקיקה שתאפשר להמשיך באיכונים לצורך המאבק בקורונה, לאור הוראת בג"ץ שהנושא יקודם בחקיקה ראשית ולא בתקנות לשעת חירום. המטרה היא לקבע כלים שיאפשרו להפעיל את כלי הניטור של שב"כ במקרה של התפרצות עתידית של הקורונה או מגפות אחרות, לאור שביעות הרצון מיעילות האיכון באיתור חולים בשבועות האחרונים.

בישיבה הועלו הקשיים בקידום חקיקה שנוגעת לשב"כ בחקיקה. ראשית הוחלט לבחון את הדרכים שבהם ניתן לקדם את החקיקה במסגרת ועדות המשנה של ועדת חוץ וביטחון, שדיוניהן בדרך כלל חסויים. גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה! NEWS חלופות אזרחיות לניטור ומעקב אחר החולים ייבחנו במקביל.

(עדכון ראשון: 09:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully