וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנרצחת מבת ים: טטאינה חייקין בת ה-50; הוארך מעצרו של בן זוגה החשוד

4.5.2020 / 13:03

גופתה נמצאה אמש בדירתה ברחוב יוסטפל בעיר, וצוות מד"א קבע את מותה. בן זוגה, איגור צ'פיקוב, שריצה בעבר עונש מעצר על תקיפתה של חייקין, התקשר למשטרה והודה במעשה. מעצרו הוארך ב-7 ימים. "הזירה הייתה לא פחות ממזעזעת". עו"ד של החשוד: "יש לבדוק את מצבו הנפשי"

עריכה: ירדנה עבודי - פוקס

טטיאנה חייקין בת ה-50 היא הנרצחת מבת ים, שגופתה נמצאה אמש (ראשון) בדירתה ברחוב יוספטל בעיר. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותה ללא סימני חיים ומחוסרת הכרה, וקבע את מותה. כוחות משטרה הגיעו לזירה והחלו באיסוף ממצאים. מעצרו של החשוד ברצח, בן זוגה איגור צ'פיקוב, הוארך בשבעה ימים בבית משפט השלום בתל אביב.

לאחר הרצח, התקשר צ'פיקוב למשטרה, הודה כי דקר אותה למוות - ונעצר. החשוד ריצה בעבר עונש מאסר של שישה חודשים בגין תקיפת נוספת של חייקין. על פי החשד, היה אמש החשוד תחת השפעת אלכוהול ובשיחתו למוקד 100 מסר לשוטרים שלוש כתובות שגויות עד שנזכר בכתובת מגוריו. לבני הזוג לא היו ילדים משותפים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנרצחת טטיאנה חייקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיון הארכת המעצר, אמר נציג המשטרה כי אתמול התקבלה שיחה במוקד המשטרתי ובה הודיע החשוד כי רצח את אשתו. שוטרים שהגיעו לכתובת נתקלו בזירה "שניתן לכנות אותה כלא פחות מקשה ומזעזעת".

החשוד מסר גרסה בחקירתו הראשונה, ועל פי נציג המשטרה, השיחה הראשונה הייתה בשעות הערב, בה אמר צ'פיקוב למוקדנית: "הרגתי את אשתי". למשטרה יש הערכה של טווח זמנים בהם בוצע הרצח, וכן היא גבתה עדויות משכנים. בדיון אמרה השופטת כי החשוד קושר עצמו למיוחס לו.

עו"ד יעל ניסן, המייצגת את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמרה כי "אנחנו בהארכת מעצר ראשונה בלבד והחשד ראשוני. יש קושי רב לתקשר עם החשוד ויש לבדוק את מצבו הנפשי ואת המצב בו היה מבחינת אלכוהול. לחשוד יש רקע של שכרות. אני מצפה מהמשטרה לבצע את כל הפעולות הנדרשות. לחשוד יש עבר פלילי בגין אלימות במשפחה בגינו ריצה שישה חודשי מאסר".

זירת הרצח בבת ים 3 במאי 2020. עדן סיני תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
זירת הרצח בבת ים, אתמול/מד"א, עדן סיני תיעוד מבצעי מד"א

בנובמבר 2014 הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגד צ'פיקוב בגין תקיפתה של טטיאנה. על פי כתב האישום שהוגש אז "החשוד והקורבן היו בני זוג כחמש שנים. באוגוסט 2014 שתו הקורבן והחשוד ברצח לשוכרה בדירתם, אז נשכבה טטאינה במיטתה. מסיבה לא ברורה התעורר כעסו של הגבר שמשך אותה בחוזקה והפיל אותה מהמיטה וכתוצאה מכך היא נחבטה בגבה".

עוד תיאר כתב האישום כי לאחר מספר דקות בא צ'פיקוב עם חפץ חד והיכה אותה בראשה עד שהתחילה לדמם. "טטאינה הזעיקה את אימו של בן הזוג שתקף אותה, שהגיעה לאחר 20 דקות". איגור נמלט מהדירה כשהוא משאיר אותה להתבוסס בדמה. טטאינה פונתה אז לבי"ח וולפסון בחולון והמשטרה איתרה אותו ישן בדירתו ועצרה אותו.

זירת הרצח בבת ים 3 במאי 2020. דוברות איחוד הצלה, אתר רשמי
זירת הרצח בבת ים, אמש/אתר רשמי, דוברות איחוד הצלה

התביעה המשטרתית הגיעה אז עם הנאשם לעסקת טיעון, לפיה הוא יודה בעובדות כתב האישום במקרה אחד. הצדדים הסכימו שעונשו יעמוד על שישה חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. שופט השלום בתל אביב, צחי עוזיאל, קיבל את עסקת הטיעון וגזר שישה חודשי מאסר בפועל.

גורם טיפולי אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי אסיר שיושב פחות משנה וחצי לא מקבל טיפול שיקומי בבית סוהר. לדברי הגורם, "טיפול שיקומי אפקטיבי עורך כשנה וחצי. מי שיושב בכלא פחות מזה לא זכאי לקבל טיפול ואז אנחנו רואים שוב ולא בפעם הראשונה שאותם עבריינים שלא טופלו חוזרים לבצע את אותן העבירות, בתי המשפט יודעים את זה ועדיין גוזרים עונשים ולא מחייבים אנשים להיכנס למסגרת טיפולית ושיקומית, זה חייב להשתנות".

(עדכון ראשון: 12:03)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully