וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות משרד הבריאות: ביקורי משפחות יותרו מיד, חדרי כושר בעוד שבוע

3.5.2020 / 17:51

לאחר שמשרד האוצר הציג את אסטרטגיית היציאה שלו לחזרה לשגרה, משרד הבריאות פרסם מתווה לפתיחת המשק. לפיו, ביקורי משפחות בהם אוכלוסייה מבוגרת יתאפשרו במידי תחת נוהל שייקבע מראש. המסעדות ייפתחו בעוד חודש. בנוסף, מפגשים חברתיים יותרו בעוד כשבוע. המסמך המלא

עריכה: שאול אדם

ביקורי משפחות יתאפשרו באופן מידי, חדרי הכושר ייפתחו בעוד שבוע ומסעדות בעוד חודש - כך עולה ממתווה משרד הבריאות לפתיחת המשק וחזרה לשגרה שנמסר היום (ראשון) לממשלה. על פי המסמך המלא, בביקורי המשפחות שיתאפשרו מידית יכללו גם מפגשים עם אוכלוסייה מבוגרת - וזאת תחת נוהל שייקבע לכך.

עוד עולה מהמתווה של משרד הבריאות כי מפגשים חברתיים יותרו ב-10 במאי - בעוד כשבוע - בכפוף למגבלות הכוללת חבישת מסיכות, שמירה על מרחק והתכנסות של עד עשרה אנשים קבועים ככל הניתן.

התקהלויות כלליות יתאפשרו גם הן באופן מיידי ובתנאי שיתקיימו בחלל פתוח, יכללו עד 19 איש ובמרחק של שני מטרים אחד מהשני. חתונות ולוויות שימנו עד 50 איש, תוך שמירה על מרחק ובחלל הפתוח יורשו להתקיים החל ב-17 במאי.

לקריאת המסמך המלא

הטיילת באשקלון לאחר הקלת תקנות הקורונה, 2 במאי 2020. רויטרס
לקראת חזרה לשגרה. הטיילת באשקלון לאחר הקלת תקנות הקורונה, אתמול/רויטרס

עוד על פי המתווה, ב-10 במאי יתאפשרו ביקורים בפארקים - תוך איסור התקהלות. כניסת יחידים ומשפחות לגנים לאומיים של רשות הטבע והגנים יתאפשרו באופן מידי - ובתנאי שיישמר מרחק של 15 מטרים רבועים בין כל מבקר. כללים אלה יחולו גם בנוגע לספריות, מוזיאונים וגני חיות - שיורשו להפתח ב-17 במאי. גם חדרי כושר וחוגים יורשו להתקיים החל באותו יום, ובתנאי של עשרה מטרים רבועים לכל משתתף - ללא פתיחה של מקלחות משותפות. בריכות השחיה ייפתחו גם הם באותו מועד, ובתנאי שלא יהיה יותר מאדם אחד בכל מסלול שחייה.

באשר לתחום הספורט - ב-10 במאי יתאפשר ספורט יחידני ללא מגע, כולל בים ובבריכה, אולם ללא שהיה בחוף. ספורט יחידני שיש בו מגע, דוגמת ג'ודו, יתאפשר ב-17 במאי - ובתנאי שיתקיים בזוגות קבועים. ספורט קבוצתי מקצועני עם מגע דוגמת כדורגל וכדורסל יתאפשר החל ב-15 ביוני. על ספורט קבוצתי שאינו במסגרת מקצוענית יתקיים דיון ב-31 במאי.

עוד בוואלה!

הקניונים ייפתחו השבוע, שגרה מלאה ביוני: אסטרטגיית היציאה של משרד האוצר

לכתבה המלאה

בפתח המסמך שבו הוא מפרט את המתווה, כתב מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי "במבחן התוצאה מדינת ישראל התמודדה עד כה היטב עם מגפת הקורונה, הן מבחינת היקיפי התחלואה והן מבחית היקפי התמותה". עם זאת, הוא הזהיר כי "אסור להיכנס לשאננות. התמונה יכולה להשתנות תוך ימים בודדים ועל כן אנו כממשלה והציבור הישראלי בכללותו נדרשים להמשיך ולהקפיד על הכללים ולחזור ל'שגרת קורונה' הדרגתית וזהירה".

"במקביל, עלינו להיערך לגלי תחלואה נוספים, אשר יכולים לפרוץ בכל עת", הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות. "לא חסרות דוגמאות למדינות בהן התהפכה התמונה במהירות. היערכות זו כוללת גם מוכנות לנקיטת צעדי סגר במידת הצורך והגברת הספיקה של מערכת הבריאות, ובפרט לקראת החורף הבא", הוסיף. "בימים הקרובים משרד הבריאות יפרסם מדריך כללי מפורט שישמש כלי לתכנון החזרה לפעילות לכל המתארים".

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתל אביב 20 באפריל 2020. ראובן קסטרו
ביקורי משפחות בהם אוכלוסייה מבוגרת יתאפשרו במידי. עוטים מסכה בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

בר סימן טוב ציין כי במעבר בין שלב לשלב במתווה, ימליץ משרד הבריאות על מעקב הדוק אחר התפתחות התחלואה ועל עמידה במספר מדדים - חולים חדשים 300 ביום, מתוכם מאה בקהילה ו-200 מחו"ל, מוסדות ומוקדי התפרצות; קצב הכפלה של עשרה ימים ועד 300 חולים קשים.


"לצד זאת חשוב לציין, כי מדדים אלה משמשים עבורנו 'נורות אדומות', אך ייתכן ויהיו נורות אדומות נוספות אליהן לא ניתן בהכרח להיות ערים מראש", כתב בר סימן טוב. "כך לדוגמה, אם ביום אחד או תוך מספר ימים מצומצם יעלה מספר החולים הקשים בשיעור חד, יהיה עלינו לבחון את הנסיבות ולקבל החלטה מושכלת. באותו האופן, אם נגלה יותר ילדים שיסבלו חלילה מ'תסמונת פוסט קורונה', בדומה לשני הילדים שהיו מאושפזים בבית החולים רמב"ם, ניאלץ לשוב ולתכנן מחדש את היקפי הפעילות במשק", הבהיר.

המשטרה אוכפת אתת התקנות לשעת חירום במסגרת מבצע ׳אביב מוגן, 10 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
משרד הבריאות ממליץ על מעקב הדוק אחר התפתחות התחלואה. שוטר אוכף את הסגר, בחודש שעבר/דוברות משטרת ישראל

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי במקביל לחזרה לשגרה - נדרשת העלה של ספיקת מערכת הבריאות. "אנו נדרשים להעלות את מספר מיטות הטיפול הנמרץ ל-2,000 לפחות ולהוסיף עוד 3,000 מיטות אשפוז כלליות תוך התאמת כוח האדם הנדרש לשם כך תוך תגבור מערכי הקהילה, בריאות הציבור ומטה המשרד", חרץ. "תוספת זו תאפשר למערכת הבריאות להתמודד באופן סביר עם גל תחלואה אפשרי בחורף, שעלול להגיע יחד עם תחלואת השפעת העונתית, היוצאת גם היא מצדה עומסים במערכת האשפוז".

אכיפת תקנות הקורונה בישיבת פוניבז', בני ברק, באפריל 2020. ראובן קסטרו
"עלינו להיערך לגלי תחלואה נוספים". שוטרים מתמגנים מפני נגיף הקורונה/ראובן קסטרו

אוניברסיטאות ומכללות יוכלו להתחיל לפעול החל מהיום, ובתנאי שיקיימו מסגרות המחייבות לימוד פרונטלי והתנסות, בהתאם לכללים שיקבעו בתיאום עם המועצה להשכלה גבוהה. מעונות יום, משפחתונים וגנים יוכלו להפתח החל ב-10 במאי. הצטרפות שכבות ד' עד י"ב ויתר השכבות בחינוך החרדי שטרם אושרו לחזור ללימודים תתקיים ב-31 במאי, ובקבוצות של עד 15 תלמידים. החינוך שאינו פורמלי יחזור לפעילות באותו יום ובהגבלה של עשרה תלמידים. גם הסמינרים וההכשרה העל-תיכונית שאינה אקדמית תחזור באותו יום, ובהגבלה של 15 איש.

צימרים שלא כוללים שטחים משותפים, לרבות חדרי אוכל, יוכלו להתחיל לפעול כבר מהיום - ולפי הנוהל שכתב משרד התיירות. מלונות יוכלו להתחיל לפעול תחת אותם תנאים ב-17 במאי. קניונים ושווקים יוכלו להתחיל לפעול גם כן באותו יום, תחת מגבלה של 15 מטרים רבועים לכל מבקר ומעקב אחר נכנסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully