וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות משבר הקורונה: הביקוש לדירות ירד ביותר מ-50%; שכר הדירה בת"א הוזל

3.5.2020 / 15:25

מאז אמצע מרץ, אז הוטלו מגבלות התנועה, חלה ירידה משמעותית בפעילות המשק. מספר המודעות להשכרה בירושלים פחת ביותר ממחצית, כשבתל אביב מוצעות יותר דירות על רקע הפסקת ה-Airbnb. גם דמי השכירות הוזלו, אך לאחרונה שוק הדירות מתאושש משמעותית

עריכה: שאול אדם

בעקבות משבר הקורונה ומגבלות התנועה והתעסוקה שהוטלו מאמצע חודש מרץ האחרון, חלה ירידה בפעילות המשק. על פי בנק ישראל, במהלך תקופה זו ועד לאמצע אפריל, חלה ירידה של עד כ-50% בביקוש הציבור לשכור דירות, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במקביל, ירד מספר המודעות של דירות להשכרה שפרסמו משכירים. עם זאת, בשבועיים האחרונים ניכרת התאוששות משמעותית הן מצד השוכרים והן מצד המשכירים, תוך חזרה לרמה דומה לזו ששררה לפני הטלת המגבלות.

בין הערים השונות, הירידה החדה ביותר במספר המודעות להשכרה נרשמה בירושלים, ירידה של יותר ממחצית ביחס למצב טרם משבר הקורונה. יוצאת הדופן העיקרית היא תל אביב, בה חל גידול משמעותי במספר הדירות המוצעות להשכרה כבר מאמצע מרץ. זאת, ככל הנראה, על רקע ירידת הביקוש התיירותי לדירות Airbnb ומעבר של דירות אלו לשוק השכירות המקומי.

צעירים מעבירים דירה בתל אביב, יוני 2015. ראובן קסטרו
שכר הדירה בתל אביב ירד ב-15%/ראובן קסטרו

באשר למחירי השכירות, במבט כלל ארצי לא ניכרת התמתנות בשכר הדירה המבוקש, לפחות עד כה. עם זאת, בתל אביב ניכרת אמנם ירידה של כ-15% בשכר הדירה לאחר הטלת מגבלות התנועה, אך הירידה נעשתה מרמה גבוהה יחסית במחיר, וכעת שכר הדירה המבוקש חזר בקירוב לרמתו מלפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully