וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 29 חולי קורונה חדשים ביום, ירידה חדה במספר המונשמים

בועז אפרת, דנה ירקצי, לירן לוי וסוכנויות ידיעות

3.5.2020 / 23:52

מניין החולים הפעילים בישראל הוא 6,227, בהם 94 מאושפזים במצב קשה ו-76 מונשמים. מספר המתים עלה ל-232, בעוד 9,749 החלימו עד כה מהנגיף. 35 רשויות מקומיות נוספות ייפתחו מחר את מוסדות החינוך. 20 אלף מדורשי העבודה דיווחו על חזרה למשרותיהם. עדכונים שוטפים

בווידאו: יו"ר ועדת הקורונה על הכאווס בחזרה ללימודים/צילום: ערוץ הכנסת

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בישראל, ומניין המתים עלה היום (ראשון) ל-232 בני אדם - בהם דייר בית האבות ביבנאל, בן 86. מספר הנדבקים עלה גם הוא ל-16,208, כשביממה האחרונה התווספו 29 מקרי הידבקות חדשים בלבד. בין החולים הפעילים 94 מאושפזים במצב קשה, בהם 76 מונשמים - ירידה של 12%. 9,749 מהנדבקים החלימו עד כה ושוחררו לבתיהם. משרד הבריאות פרסם את משרד הבריאות לפתיחת המשק וחזרה לשגרה. 25% מתלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב והמגזר החרדי שבו היום ללימודים.

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה ברחבי העולם עלה ליותר מ-3.5 מיליון בני אדם, וסך המתים חצה את ה-247 אלף. זאת, בעוד שיותר ממיליון נדבקים החלימו לחלוטין. בגרמניה עלה מניין המתים ל-6,649. שלושה נדבקים חדשים בתאילנד - המניין הנמוך מזה חודש. 10,633 בני אדם נוספים אובחנו כחיוביים לקורונה ברוסיה ביממה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ הנגיף במדינה.

אנשים מטיילים במדריד, 3 במאי 2020. AP
רחובות מדריד, היום/AP

23:52 - ברזיל: 4,588 חולים חדשים אובחנו תוך יממה

4,588 חולים חדשים בנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה בברזיל - כך מסר משרד הבריאות במדינה. עם אבחון החולים החדשים, מניין הנדבקים הכולל בברזיל חצה את רף המאה אלף.

23:12 - מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-232

משרד הבריאות עדכן כי מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-232. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל עלה ל-16,208, מתוכם 94 במצב קשה ובהם 76 מונשמים. 9,749 החלימו ושוחררו לבתיהם.

22:28 - צרפת: 135 איש מתו מקורונה ביממה האחרונה

מניין המתים מנגיף הקורונה בצרפת עלה ל-24,895, זאת לאחר ש-135 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות בפריז. עוד נמסר כי מספר האנשים שמטופלים בנגיף בבית החולים ומספר האנשים בטיפול נמרץ המשיכו לרדת.

21:08 - טורקיה: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-126,045

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בטורקיה עלה ל-126,045, זאת לאחר ש-1,670 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה - כך מסר משרד הבריאות באנקרה. עוד נמסר כי מניין המתים מהנגיף עלה ב-61 ל-3,397.

19:53 - ח"כ שלח: "משבר הקורונה מתנהל בגזרות ולא בשכל"

יו"ר ועדת הקורונה בכנסת, עפר שלח (יש עתיד-תל"ם), אמר כי משבר הקורונה מתנהל בגזרות ולא בשכל ובהצגות ולא בתוכן. "רק רבע מהתלמידים הגיעו היום לבתי הספר", אמר ח"כ שלח. "ככה זה כשלא מסבירים, נותנים הנחיות מבולבלות וסותרות, לא מקשיבים לראשי הערים ולא יוצרים אמון בציבור".

19:27 - השר ארדן ידרוש שינוי במדד הלאומי של משרד הבריאות

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ידרוש מחר שינוי במדד הלאומי של משרד הבריאות. את השינוי יבקש ארדן בדיון בכנסת בנושא החזרה לשגרה ממגפת הקורונה. לטענתו המדד שפורסם לא מובן ופשטני מידי. בנוסף לכך, ארדן קרוב בגישתו לעמדת משרד האוצר ובעד לפתוח את כל המסחר כמה שיותר, וכמה שיותר מהר.

משפחה מטיילת באזור נאנט שבצרפת בצל משבר נגיף הקורונה. 03 במאי 2020. רויטרס
משפחה מטיילת באזור נאנט שבצרפת בצל המשבר/רויטרס

19:09 - איטליה: 1,389 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה באיטליה עלה ל-210,717, זאת לאחר ש-1,389 חולים חדשים אובחנו ביממה האחרונה - כך מסרו היום (ראשון) רשויות הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין המתים באיטליה עומד על 28,884.

19:07 - בריטניה: מניין המתים מהנגיף עלה ל-28,446

315 בני אדם מתו מנגיף הקורונה ביממה האחרונה בבריטניה, מה שהעלה את מניין המתים בממלכה ל-28,446 - כך מסר משרד הבריאות במדינה.

18:51 - חיפה תפתח ביום שלישי את מערכת החינוך בעיר

עיריית חיפה הודיעה כי תפתח את מערכת החינוך לתלמידים ביום שלישי בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אלא שהורי התלמידים בבית הספר הממלכתיים הערבים לא מתכוונים לשלוח את ילדיהם ללימודים. גם שובם ללימודים של התלמידים הערבים בבתי הספר הכנסייתיים עדיין לא ברור. ראשת העיר עינת קליש רותם אמר כי "אחרי שבועות רבים של בידוד וריחוק חברתי, עלינו לנקוט משנה זהירות ולא להתפשר על בריאות הילדים ומשפחותיהם, ועל שלום צוותי ההוראה וכל עובדי בתי הספר".

שומר בכניסה לתיכון אחד העם  בפתח תקוה שיפתח מחר, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
שומר בכניסה לתיכון אחד העם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

18:44 - החל מבצע הסרה מדלת לדלת של צה"ל במועצה המקומית חורה

צה"ל הודיע כי החל מתחיל מבצע הסברה מדלת לדלת על ידי נציגי פיקוד העורף בשכונות עליהן הוטלו הגבלות במועצה המקומית חורה בשל העלייה במספר החולים בנגיף הקורונה במועצה, זאת כחלק ממאמץ ההסברה לתושבי הרשות. בנוסף, כחלק ממהלך הסיוע יחולקו בהמשך השבוע כ-250 ערכות מזון ו-150 ארגזים המכילים פירות, ירקות ועוד לתושבי המועצה.

18:27 - 9,513 דורשי עבודה חדשים נרשמו בסוף השבוע

שירות התעסוקה מסר כי 9,513 דורשי עבודה חדשים נרשמו במהלך סוף השבוע. עוד נמסר כי 3,024 מהמובטלים הודיעו על חזרה למעגל העבודה. עד כה 20,615 דיווחו על חזרתם לעבודה.

18:05 - קנדה: מניין המתים מקורונה עלה ל-3,606

מניין המתים מנגיף הקורונה בקנדה עלה ל-3,606, זאת לאחר ש-160 בני אדם מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך מסרה הסוכנות לבריאות הציבור במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים הכולל בקנדה עלה ב-1,576 ל-57,148.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתל אביב 20 באפריל 2020. ראובן קסטרו
עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בתל אביב/ראובן קסטרו

17:44 - משרד הבריאות פרסם מתווה לפתיחת הדרגתית של המשק

ביקורי משפחות יתאפשרו באופן מיידי, חדרי הכושר ייפתחו בעוד שבוע ומסעדות בעוד חודש - כך עולה ממתווה משרד הבריאות לפתיחת המשק וחזרה לשגרה שנמסר לממשלה. על פי המסמך המלא, ביקורי המשפחות יכללו גם מפגשים עם אוכלוסייה מבוגרת - וזאת תחת נוהל שייקבע. מפגשים חברתיים יותרו ב-10 במאי - בעוד כשבוע - בכפוף למגבלות הכוללת חבישת מסיכות, שמירה על מרחק והתכנסות של עד עשרה אנשים קבועים ככל הניתן. התקהלויות כלליות, יתאפשרו גם הן באופן מיידי ובתנאי שיתקיימו בחלל פתוח, יכללו עד 19 איש ובמרחק של שני מטרים אחד מהשני. חתונות ולוויות שימנו עד 50 איש, תוך שמירה על מרחק ובחלל הפתוח יורשו להתקיים החל ב-17 במאי.

17:38 - בעלי רישיונות שרישיונם הוארך עקב המשבר נקראים לבצע טסט

בעלי רישיונות רכב שרישיונם הוארך אוטומטית בעקבות משבר הקורונה מתבקשים להגיע למכוני הרישוי ולבצע את המבחן השנתי לרכב (טסט) - כך מסר משרד התחבורה. עוד נמסר כי כל מכוני הרישוי חזרו לפעילות מלאה ושומרים על הנחיות משרד הבריאות.

17:25 - כרמיאל הודיעה שלא תפתח את בתי הספר מחר

עיריית כרמיאל החליטה שלא לפתוח מחר את הלימודים בעיר. זאת, בתום הערכת בראשות ראש העיר משה קונינסקי ובהשתתפות הנהלת העירייה, צוות מנהל החינוך, מנהלי בתי הספר היסודיים ויו"ר הנהגת ההורים. עוד נמסר כי מחר תתקיים הערכת מצב נוספת. קונינסקי אמר כי "בפנינו ניצבת אחריות גדולה ומחוייבות לכך שסביבת הלימודים תהייה מוגנת גם לצוותי החינוך וגם לתלמידים. כל עוד לא אדע בוודאות שכך הדבר לא נפתח את מערכת החינוך".

צוות מורות בית ספר תיכון אחד העם בפתח תקוה בישיבת צוות. לקראת פתיחת בית הספר מחר, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
צוות מורות בית ספר תיכון אחד העם בפתח תקווה בישיבת צוות/ראובן קסטרו

16:35 - הסתדרות המורים: "לא נאפשר לסכן את בריאות העובדים"

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד שלחה מכתב למשנה למנכ"ל משרד הבריאות איתמר גרוטו וכתבה כי הם לא יאפשרו לסכן את בריאותם של עובדי ההוראה. זאת, לאחר ימים ארוכים שבהם משרד הבריאות נמנע מלפרסם הנחיות מדויקות לקבוצות סיכון ובכך שולח את עובדי ההוראה לבתי הספר ללא הנחיות מסודרות.

16:26 - תל אביב, אשקלון וראש העין יפתחו מחר את בתי הספר

כחלק מהמתווה לחזרה ללימודים של משרד החינוך, רשויות נוספות הודיעו שיפתחו מחר את בתי הפסר לפי ההנחיות של משרד הבריאות. הערים והמועצות שיפתחו את בתי הספר מחר הם: תל אביב (חלק ניכר), אשכול, אשקלון, מצפה רמון, רמת נגב, עכו, אזור, קריית מלאכי, קריית גת, גולן, גליל עליון, מטה אשר, מעלה יוסף, עמק מעיינות, בני שמעון, לכיש, מועצה אזורית הר חברון, מועצה אזורית באר טוביה, מעוצה אזורית יואב, להבים, מיתר, נתיבות, אופרים, עומר, ערבה תיכונה, משגב, נס ציונה, שומרון, קרני שומרון, עמק חפר, עמנואל, ראש העין, הוד השרון, לב השרון ונהריה

16:18 - אוניברסיטת ת"א צפויה לבצע עד כ-1,600 בדיקות ביום

אוניברסיטת תל אביב הודיעה מצטרפת למערך הבדיקות הלאומי לקורונה וכי היא צפויה לבצע עד כ-1,600 בדיקות ביום. נשיא האוניברסיטה אריאל פורת אמר כי "אנו מעמידים לטובת משרד הבריאות והחברה בישראל את האנשים הטובים ביותר, עם הציוד והטכנולוגיה החדשניים ביותר כשלכולנו מטרה אחת ברורה - הבסת הנגיף".

חזרה ללימודים בבתי הספר במועצה האזורית בנימין , 3 במאי 2020. מועצה אזורית בנימין, אתר רשמי
חזרה ללימודים בבתי הספר במועצה האזורית בנימין/אתר רשמי, מועצה אזורית בנימין

16:16 - יו"ר המגזר העסקי: "קורא לממשלה לאמץ את מתוהו האוצר"

יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, בירך על המתווה של משרד האוצר להחזרת המשק לפעילות. "אני קורא לממשלה לאמץ את מתווה האוצר אשר יאפשר לקבל החלטות באופן מושכל, להפסיק את מדיניות השליפה מהמותן ולצמצם את הפגיעה בכלכלה", אמר אמיתי. "הממשלה חייבת להבין שהחזרת המשק תלויה בכל שרשת הערך העסקית, מנקודת הייצור ועד לנקודת המכירה".

15:51 - בנט: "הקורונה נבלמה בצורה טוב, מעט חולים מונשמים"

שר הביטחון נפתלי בנט אמר כי מגפת הקורונה נבלמה בצורה טובה וכי ישנם מעט מאוד חולים מונשמים. "תמונת המצב היא שהקורונה נבלמה מרבית העולם, גם בישראל", אמר בנט. "אני קורא, ואדחוף בממשלה, לדאוג לפיצוי לבני 67 ומעלה שנשארים בבית".

15:09 - הולנד: מניין הנדבקים עלה ל-40,471

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בהולנד עלה ל-40,471 - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. זאת, לאחר ש-335 נוספים אובחנו כחיוביים לנגיף מאז אתמול. מניין המתים עלה ל-5,056.

אנשים מבצעים פעילות ספורטיבית בברצלונה לאחר הקלות ההמשל הספרדי על תשובים ברקע נגיף הקורונה 2 במאי 2020. רויטרס
אנשים מבצעים פעילות ספורטיבית בברצלונה לאחר הקלות ההמשל/רויטרס

14:47 - השרה רגב: הגענו להבנות עם משרד הבריאות על חזרה לשגרה

שרת התרבות מירי רגב אמרה כי משרדה הגיע להבנות עם משרדי האוצר והבריאות על הקלות בסגר, שיעלו לדיון בישיבת הממשלה הקרובה. בין ההקלות שפירטה היו חזרתם לשגרה של החזרות והאודישנים, סטים של צילומים וספריות ציבוריות. "צעד חשוב בחזרה לשגרה", אמרה רגב.

14:22 - ישיבת הממשלה על הקלות הסגר נדחתה למחר

ישיבת הממשלה בנושא "אסטרטגיית היציאה שלב ב'" להקלת הסגר נדחתה למחר בשעה 11:00 בבוקר, בשל הצורך בהשלמת החומרים ותקנות שעת החירום. בין ההקלות שעל הפרק יהיו חזרת הקניונים והאוניברסיטאות לפעילות עד יום שלישי, השווקים והמלונות בעוד שבועיים והמסעדות, הברים ובתי הקולנוע באופן מדורג עד לסוף החודש.

13:55 - כ-20% מגני הילדים הפרטיים נסגרו בזמן משבר הקורונה

ארגוני הגנים הפרטיים הודיעו בדיון ועדת הכספים כי מתוך 10 אלפים גני ילדים פרטיים, נסגרו כבר 2,000 בזמן משבר הקורונה. כ-80,000 ילדים נותרו ללא מסגרת. "בעידן של אי ודאות, משרדי הממשלה הצליחו להכפיל את אי הודאות. אין שום דרך להחזיר את המשק לעבודה מבלי להחזיר את החינוך, ובראשם גני הילדים לגילאי 0-3, לעבודה סדירה", אמר יו"ר הועדה, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו). פורר דרש מנציגי האוצר לחזור לוועדה עם תכנית מסודרת לסיוע לגני הילדים בגילאי 0-3 ולמציאת מסגרת מלאה לילדים עד גיל תשע.

מסוק מפזר עלי כותרת על הצוותים הרפואיים כהוקרת תודה, מומביי, הודו, 3 במאי 2020. רויטרס
מסוק מפזר עלי כותרת על הצוותים הרפואיים במומביי כהוקרת תודה, היום/רויטרס

13:43 - האוצר גיבש תכנית להחזרת ענפים נוספים במשק עד לסוף מאי

משרד האוצר גיבש לו"ז לקראת הדיון בממשלה שצפוי להתקיים הערב בנוגע למתן הקלות נוספות במשק. לפי תכנון האוצר יחזרו הקניונים, האוניברסיטאות והמכללות לפעילות עד יום שלישי, המסגרות לילדים עד גיל שש בעוד שבוע, והשווקים, המלונות וכיתות ד'-ו' בעוד שבועיים. המסעדות, הברים ובתי הקולנוע יחזרו באופן מדורג עד לסוף החודש.

13:31 - איראן: מניין המתים מקורונה עלה ל-6,203

מספר המתים מקורונה באיראן עלה ל-6,203, לאחר ש-47 נוספים מתו מהנגיף ביממה האחרונה - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. עוד נמסר כי מניין הנדבקים עלה ל-97,424.

13:09 - משרד הבריאות ממליץ לפתוח את הים לגלישה ורחצה; החלטת הממשלה היום או מחר

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, אמר בוועדת הקורונה כי "בתכנון תקנות שעת החירום הקרוב נמצאת פתיחת הים". גרוטו הוסיף כי מועד כניסת ההחלטה לתוקף יהיה תלוי בהתכנסות הממשלה, היום או מחר. הדברים נאמרו בתגובה לח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן), ששאלה "מתי אתם משחררים את הים לשחיינים ולגולשים? שחייה בים זו בריאות".

12:31 - משרד האוצר: קרן הלוואות לעסקים גדולים בהיקף של 6 מיליארד שקל

הממשלה העמידה קרן הלוואות בערבות המדינה לעסקים גדולים, בהיקף של שישה מיליארד שקלים - כך הודיע משרד האוצר. הקרן תעניק הלוואות באמצעות בנקים וגופים מוסדיים שיבחרו להצטרף לקרן, לעסקים בעלי מחזור של 200 מיליון שקלים ומעלה בענפים שנפגעו ממשבר הקורונה, המעסיקים לפחות מאה עובדים בישראל ולפחות 50% מהנכסים היצרניים או הקניין הרוחני של החברה רשומים בארץ. גובה ההלוואה יעמוד על 8% ממחזור ההכנסות השנתי ועד מאה מיליון שקלים.

ערבות המדינה תהיה 75% כשפיקדון בעל העסק יהיה 5% בלבד. הריבית בקרן תעמוד על פריים+ 1.5%. ההלוואה תינתן לתקופה של עד חמש שנים. בדומה לקרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים בינוניים, גם כאן יינתן גרייס של 12 חודשים על ההלוואה.

שומר בכניסה לתיכון אחד העם  בפתח תקוה שיפתח מחר, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
שומר בכניסה לתיכון אחד העם בפתח תקווה, היום/ראובן קסטרו

12:30 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-25,264

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ל-25,264 - כך הודיע משרד הבריאות במדינה. זאת לאחר ש-164 נוספים מתו ביממה האחרונה, המספר הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים. מניין הנדבקים עלה ל-217,466.

11:55 - לראשונה מאז הסגר: הפועלים הפלסטינים חוזרים לעבוד בישראל

עובדים פלסטינים מורשים להיכנס לשטחי ישראל - כך אישרו במערכת הביטחון. הפועלים בענפי הבנייה, התעשייה והחקלאות ייכנסו לארץ לראשונה מאז תחילת הסגר שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. זאת, בתיאום עם המעסיקים הישראלים ורישומים מראש. העובדים יידרשו להישאר בשטח ישראל עד עיד אל-פיטר, תוך שהם יורשו לצאת לפני כן - אך לא לחזור. על פי גורמי הביטחון, כ-11,500 פלסטינים נכנסו עד כה לארץ. שר העבודה הפלסטיני אמר כי עד כה יצאו 14,500 פועלים לעבודה בישראל, מתוך 39 אלף.

11:17 - רוסיה: שיא יומי בכמות החולים החדשים בקורונה

10,633 בני אדם נוספים אובחנו כחיוביים לקורונה ברוסיה ביממה האחרונה, המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ הנגיף - כך הודיעו הרשויות במדינה. בכך, עלה מניין הנדבקים ל-134,686.

11:08 - אל על תמשוך 105 מיליון ש"ח מפיצויי העובדים בשל הקורונה

אל על תמשוך 105 מיליון שקלים מקופות קרנות הפיצויים של עובדיה, על מנת לממן את הפעילות השוטפת שנפגעה בעקבות משבר הקורונה - כך קבע בית הדין האזורי לעבודה בבת ים. לדברי השופטת יפית זלמנוביץ' גיסין, בקרנות ישנם כספים עודפים על החובות של אל על כלפי עובדיה, והיתרה שתיוותר בקופות הגמל תכסה את התחייבויות החברה כלפי הזכאים.

ראש עיריית ירושלים משה ליאון בכניסה לבית הספר פולה בן גוריון בירושלים, 3 במאי 2020. רוני כנפו
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, בבית הספר פולה בן גוריון בעיר/רוני כנפו

10:54 - ריבלין פנה לליצמן לשינוי נהלי ביקור בעלי מוגבלויות

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, פנה לשר הבריאות יעקב ליצמן בנוגע לשינוי נהלי הביקור של בעלי מוגבלויות גופניות ונפשיות בהוסטלים בזמן משבר הקורונה. הנשיא ביקש מהשר לשקול את האפשרות לחדש את ביקורי המשפחות בהקדם האפשרי. "אני קורא לכם לקחת בחשבון את המצוקה האמתית שעלולה להיווצר אצל בעלי מוגבלויות המנותקים מבני משפחותיהם. יתכן מאוד שההשלכות הנפשיות הכבדות של ניתוק מהסוג הזה מצדיקות הגמשה של מדיניות הגבלת הביקורים, או לכל הפחות הבחנה מדויקת יותר בין אלו השייכים לקבוצות סיכון לבין אלה שהבידוד מסכן אותם יותר", אמר הנשיא.

09:42 - אירועי הגאווה יידחו לסוף הקיץ בשל הגבלות הקורונה

אירועי הגאווה שהיו אמורים להתקיים בחודש יוני הקרוב יידחו עד לסוף הקיץ בשל ההגבלות שהוטלו כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. זאת, על פי החלטה משותפת של ארבעת הבתים הגאים המייצגים את המצעדים הגדולים בחיפה, ירושלים, באר שבע ותל אביב. לצד זאת, יתקיימו במהלך חודש יוני כמה אירועים בשיתוף ארגוני הקהילה והתארגנויות מקומיות, שיציינו את המאבק של קהילת הלהט"ב לשיוויון.

09:39 - משרד הבריאות: מניין המתים מקורונה עלה ל-230; 16,193 נדבקו

מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-230 בני אדם - כך הודיע משרד הבריאות. מספר הנדבקים עלה גם הוא ל-16,193, בהם 103 במצב קשה ומתוכם 82 מונשמים. עד כה החלימו 9,634 מהנדבקים בנגיף.

09:35 - בן 86 דייר בית האבות ביבנאל מת מנגיף הקורונה

דייר בית האבות ביבנאל, בן 86, מת מנגיף הקורונה - כך הודיע בית החולים פדה-פוריה בטבריה. על פי בית החולים, הוא אושפז במצב קשה, והיה מורדם ומונשם במשך יותר משבוע. עוד נמסר כי בן ה-86, תושב יבנאל, סבל ממחלות רקע רבות. בזאת, עלה מספר המתים בבית האבות ל-22.

פועלים פלסטינים שהורשו לשוב לעבוד בישראל, עומדים בתור לכניסה לארץ. 3 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
פועלים פלסטינים חוזרים לארץ, היום/אתר רשמי, ללא

09:23 - 55% מהתלמידים בירושלים חזרו לבית הספר

כ-55% מהתלמידים שהיו אמורים לחזור לבתי הספר בירושלים הגיעו ללימודים - כך הודיעה עיריית ירושלים. בשונה מהמגזר הכללי, בחינוך החרדי עוד לא שבו ללימודים ובמזרח ירושלים לא לומדים בימי ראשון.

08:49 - משרד החינוך: התלמידים ב-80% מהרשויות חזרו לבית הספר

תלמידי החינוך הממלכתי ב-80% מהרשויות חזרו לבית הספר, כחלק מהקלת תקנות נגיף הקורונה - כך הודיע משרד החינוך. ברשויות רבות עוד לא נפתחו המוסדות מחדש, במטרה לתת לצוותים זמן נוסף להיערך.

08:09 - תאילנד: 3 נדבקים חדשים בקורונה - המניין הנמוך מזה חודש

שלושה מקרי הידבקות חדשים בקורונה אובחנו בתאילנד - כך הודיעו רשויות הבריאות במדינה. זהו מספר הנדבקים הנמוך ביותר מזה חודש ליממה, ומניינם הכולל הוא 2,969 בני אדם.

06:42 - גרמניה: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-6,649

מניין המתים מנגיף הקורונה בגרמניה עלה ב-74 ביממה האחרונה ל-6,649 - כך נמסר ממכון רוברט קוך למחלות זיהומיות. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-793 ביממה האחרונה ל-162,496.

פסל זהב עם מסיכה בכיכר טרוקדרו ליד מגדל אייפל בפריז, צרפת. 2 במאי 2020. רויטרס
פסל זהב עם מסיכה על רקע מגדל אייפל בפריז/רויטרס

05:55 - סין: מניין הנדבקים בנגיף עלה בשני בני אדם בלבד

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בסין, מוקד הפצת הווירוס, עלה בשני בני אדם בלבד במהלך היממה האחרונה, ל-82,877 - כך נמסר מהרשויות המקומיות. מניין המתים לא עלה והוא 4,633.

04:15 - ארה"ב: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-1,160,774

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בארצות הברית עלה ב-1,160,774 - כך נמסר מאוניברסיטת ג'ון הופקינס למחלות זיהומיות. מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-67,444.

03:15 - מקסיקו: מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עלה ל-20,739

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה במקסיקו עלה ב-1,515 ביממה האחרונה ל-20,739 - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. מניין המתים מהנגיף עלה ב-113 ביממה האחרונה ל-1,972.

02:39 - פנמה: מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-6,720

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בפנמה עלה ב-188 ביממה האחרונה ל-6,720 - כך נמסר מרשויות הבריאות במדינה. מניין המתים עלה בארבעה ל-192.

הטיילת באשקלון לאחר הקלת תקנות הקורונה, 2 במאי 2020. רויטרס
הטיילת באשקלון לאחר הקלת תקנות הקורונה, אתמול/רויטרס

01:27 - ספרד: מניין המתים מנגיף הקורונה חצה את ה-25 אלף

מניין המתים מנגיף הקורונה בספרד עלה ב- 276 ביממה האחרונה וחצה את ה-25 אלף - כך נמסר מרשויות הבריאות המקומיות. מניין הנדבקים בנגיף עלה ב-2,588 ביממה האחרונה ל-245-567.

00:48 - ברזיל: מניין המתים מנגיף הקורונה עלה ל-6,491

מניין המתים מנגיף הקורונה בברזיל עלה ב-81 ביממה האחרונה ל-6,491 - כך נמסר מרשויות הבריאות המקומיות. מננין הנדבקים בנגיף במדינה עלה ב-756 ביממה האחרונה ל-92,865.

00:13 - בריטניה: בתי הספר היסודיים ישובו ללימודים עד ה-1 ליוני

בתי הספר היסודיים באנגליה ובוויילס ישובו ללימודים לא יאוחר מה-1 ליוני - כך דווח ב"טלגרף". חזרתם של מוסדות החינוך תיעשה בכפוף לתכניות שידונו עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. בעיתון נמסר כי ג'ונסון צפוי לחשוף את "מפת הדרכים" של הממשלה מסגר הקורונה בהצהרה שימסור היום. מניין הנדבקים בנגיף בממלכה הבריטית עלה ל-182,260 ומניין המתים ל-28,131.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully