וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלימודים נפתחים בהדרגה, טרם פורסמו ההנחיות לתיכונים ולמגזר החרדי

תלמידי כיתות א'-ג' יחזרו היום לבתי הספר, אולם משרד החינוך טרם פרסם את מתווה החזרה ללימודים לכיתות י"א-י"ב. שורת עיריות הודיעו כי עדיין לא יפתחו את שערי בתי הספר. הכנת הצוותים תסתיים לכל המאוחר עד יום שלישי, ובמשרד החינוך הבהירו כי ההגעה ללימודים אינה חובה

עריכה: שאול אדם

מערכת החינוך תחזור הבוקר (ראשון) לפעול באופן חלקי, כשתלמידי כיתות א'-ג' ישובו לספסלי הלימודים תוך עמידה בתנאים הבריאותיים והתברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. גם כיתות י"א-י"ב ותלמידי החינוך המיוחד אמורים לשוב לבתי הספר, אולם המתווה טרם פורסם - אפילו בבוקר החזרה ללימודים.

מנהלי בתי הספר והתקשורת עדיין לא קיבלו הנחיות מפורטות לגבי החזרה ללימודים בימי התפשטות הקורונה, אף שאמש משרד החינוך מסר כי הנהלים יפורסמו בהקדם, "לא יאוחר משעות הבוקר". במשרד הבהירו כי ההנחיות לכיתות א'-ג' הוצאו כבר במהלך השבוע ורק נותר להעביר את ההנחיות לתיכונים.

החזרה החלקית ללימודים מגיעה אחרי שוועדת השרים לענייני קורונה אישרה את מתווה החזרה המדורגת ללימודים בצל המאבק בהתפשטות המגיפה. משרד החינוך הודיע כי יאפשר חזרה מדורגת לצורך היערכות הצוותים, והבהיר כי בשלב זה הלימודים לא יוגדרו חובה למעט מבחני הבגרויות. עוד סוכם כי שאר התלמידים ישובו למערכת החינוך עד ל-1 ביוני.

שתי קבוצות נוספות בעניינן צפויה הממשלה להודיע עד סוף היום, הן נוער בסיכון ותלמידי החינוך החרדי. במסגרת זו, בניגוד למערכת החינוך הממלכתי, תלמידים בשכבות הלימוד המקבילות לכיתות ז'-י"ב במערכת החינוך החרדית צפויים לשוב ללימודים.

חזרה ללימודים בבית הספר בר לב בפתח תקווה, 3 במאי 2020. ראובן קסטרו
"לא יאוחר משעות הבוקר". חזרה ללימודים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

חידוש הלימודים של כיתות א'-ג', י"א-י"ב והחינוך המיוחד בא לצד חובת עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי מגיל שבע ומעלה. כיום, הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה. הלימודים יתקיימו חמישה ימים בשבוע, בימים ראשון עד חמישי, חמש שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. כמו כן, גנים, גנים פרטיים וחינוך לגיל הרך יחזרו ללימודים ב-10 במאי לאחר שבשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות. השרים טרם קיבלו החלטה על חזרה ללימודים של נוער בסיכון.

ההחלטה גררה ביקורת קשה מצד רשויות מקומיות רבות, שהודיעו כי לא יפתחו את הלימודים היום. בעקבות הביקורת, משרד החינוך הודיע כי המערכת אכן תפתח את שעריה היום, אך תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד ליום שלישי.

ראשי 15 הערים המרכיבים את פורום ה-15 ביקשו לדחות את מועד הפעלת מערכת החינוך, בשל אי סדרים בהנחיות הממשלה. בפורום אמנם בירכו על ההחלטה להחזיר את מערכת החינוך לפעילות, אך עם זאת, מאחר שהעיריות צריכות ליישם בפועל את החלטת הממשלה בעניין, הם הבהירו כי "בנסיבות שנוצרו, כמו גם העובדה שעד לרגע זה לא התקבלו הנחיות סופיות, ברורות ומעשיות לצורך הפעלת מערכת החינוך, אנו סבורים שהעיתוי שנקבע להפעלת החלטת הממשלה ביום א' הקרוב, אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין". גם ביישובים הבדואים הכריזו כי לא יפתחו את בתי הספר, וביום חמישי יתכנסו במועצות כדי לדון בעניין ולשקול את החזרה ללימודים.

עוד בוואלה!

החזרת עובדי המגזר הציבורי ובני 67 ומעלה: התקנות שיובאו לאישור הממשלה

לכתבה המלאה

בפורום ה-15, שבו חברים ראשי העיריות תל אביב, רמת גן, אשדוד, באר שבע, אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות ורעננה, מסרו כי "מתן הנחיות סותרות או הנחיות המונחתות ברגע האחרון, במהלך סוף השבוע הקרוב, מהרגע להרגע, הופכות את המשימה לבלתי אחראית ואף מסוכנת". כרגע תל אביב, באר שבע ורמת גן הודיעו שלא יפתחו, כשלגבי שאר עיריות הפורום החלטה תתקבל במהלך הימים הקרובים. גם מועצת שומרון הודיעה כי לא תפתח את הלימודים. בעיריית חיפה אין עדיין החלטה בנוגע לחזרה לבתי הספר.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן-דוד, מסרה כי עובדי הוראה שנמצאים בקבוצת סיכון יישארו בבית על חשבון ימי מחלה ובהצגת אישור רפואי. כמו כן, מורים שבן משפחתם נמצא בקבוצת סיכון יישארו גם הם בבית. באשר לעובדי הוראה לילדים עד גיל שש, תתקבל החלטה בהמשך הלילה.

החלטת הממשלה להשיב ללימודים את תלמידי כיתות א'-ג', וה"זיגזג" בהודעות משרד החינוך שהודיע כי יאפשר חזרה מדורגת לצורך היערכות הצוותים עד ליום שלישי, עוררו ביקורת חריפה בקרב הורים ומורים. לצד החשש מהסיכון הבריאותי שעלול להיגרם הן לילדים והן לצוותים, טענות רבות עלו בנוגע להתנהלות הבלתי סדורה, וההודעות בנושא שמגיעות "בדקה ה-90".

"אסטרטגיית היציאה מהמשבר היא בעצם אוסף שליפות מהמותן ואינטרסים שלא מסתדרים", אמרה שני, אם מתל אביב לשני ילדים בני ארבע ושש. "אני מבינה את הצורך לחזור לעבודה ולמערכת החינוך כי אני מגדלת עם בעלי שני ילדים והצורך שלהם בשגרה הוא אקוטי. אבל צריך למצוא דרך נכונה לתת לנו תקווה, לפרסם לו"ז כדי לתת לנו לצאת מהמשבר הזה".

(עדכון ראשון: 20:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully