וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הסגר: הפועלים הפלסטינים חוזרים לעבוד בישראל

מאיה הורודניצ'אנו, יפעת רוזנברג ואמיר בוחבוט

3.5.2020 / 12:16

מערכת הביטחון אישרה לאפשר לעובדים בענפי הבנייה, התעשייה והחקלאות להיכנס לארץ עד עיד אל-פיטר, בתיאום עם המעסיקים. בשל הגבלות הקורונה, הפועלים יצטרכו ללון בישראל והמדינה תספק להם אמצעי מיגון. על פי גורמי הביטחון, כ-8,500 פלסטינים נכנסו עד כה לארץ

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

לראשונה מאז תחילת הסגר שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, עובדים פלסטינים הורשו להיכנס לשטחי ישראל - כך אישרו היום (ראשון) במערכת הביטחון. הכניסה המחודשת הותרה עד עיד אל-פיטר לפועלים בענפי הבניין, החקלאות והתעשייה, בתיאום מול הרשויות והמעסיקים. גם מחר צפויה להתאפשר כניסה נוספת.

בשל הגבלות הקורונה, הוחלט כי הפועלים הפלסטינים לא יוכלו לצאת באופן יומי ויצטרכו להישאר ללון בישראל. העובדים שייכנסו השבוע יצטרכו גם הם להישאר בישראל, שכן אם יחזרו לביתם בגדה המערבית לא יוכלו לחזור בתקופה הקרובה.

פועלים פלסטינים שהורשו לשוב לעבוד בישראל, עומדים בתור לכניסה לארץ. 3 במאי 2020. ללא, אתר רשמי
פועלים פלסטינים עומדים בתור בכניסה לישראל, היום/אתר רשמי, ללא

משרד העבודה הפלסטיני פרסם כי בהבנות שהושגו בין המשרד לעניינים אזרחיים לבין הצד הישראלי, אושרה כניסתם של 39 אלף פועלים פלסטינים בעלי אישורי עבודה בין השעות 03:30-12:00 היום. שר העבודה הפלסטיני אמר כי עד כה יצאו 14,500 פועלים לעבודה בישראל, מתוך 39 אלף. כניסת העובדים חולקה לכמה ימים, לפי תחשיב של מעבר 300 פועלים מדי שעה. עוד אמר שר העבודה הפלסטיני כי ישראל מנעה את כניסתם של פועלים ללא אישורים אלקטרוניים, וקרא לסגור את הפתחים בגדר כדי למנוע הסתננויות.

מזכ"ל התאחדות ועדי העובדים הפלסטינים אמר שהוסכם עם ישראל כי היא תספק אמצעי מיגון דוגמת מסיכות לפועלים במקומות עבודתם, וכן מקומות לינה ראויים. חזרת הפועלים לבתיהם בעיד אל-פיטר תהיה מוסדרת גם היא, על מנת לשמור על שלום הפועלים ובני משפחותיהם.

עוד בוואלה!

ישנים במפעלים: הפועלים הפלסטינים שנתקעו בין הסגר ברשות למגבלות בישראל

לכתבה המלאה
פלסטינים בדרכם לעבודה בישראל, 3 במאי 2020. המנהל האזרחי, אתר רשמי
פלסטינים בדרכם לעבודה בישראל, 3 במאי 2020/אתר רשמי, המנהל האזרחי

על פי גורמים במערכת הביטחון, עד כה נכנסו 8,500 עובדים פלסטינים לשטח ישראל. זאת, למרות שהצפי היה לכניסה של 50 אלף פועלים. בכניסה הקודמת נדרשו העובדים הפלסטינים ללון בישראל ולא לחזור לשטחי הגדה המערבית. לפי גורמים במערכת הביטחון נותרו בישראל כ-15 אלף פועלים, מתוך כ-70 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully