וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל עצר חמישה חשודים שניסו לחצות את הגבול מלבנון לשטח ישראל

3.5.2020 / 9:14

החמישה, אזרחי סודאן, ככל הנראה הגיעו לארץ על מנת למצוא עבודה, ולאחר תחקור בשטח הוחזרו ללבנון. זאת, על רקע המתיחות אחרי הפגיעה בגדר בחודש שעבר ותקיפת כלי הרכב של חיזבאללה שיוחסה לישראל

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

חמישה בני אדם נעצרו לאחר שניסו לחצות את הגבול מלבנון לשטח ישראל - כך הודיע הבוקר (ראשון) דובר צה"ל. על פי ההודעה, החשודים נתפסו הלילה במהלך הניסיון לעבור את גדר המערכת. החמישה, אזרחי סודאן, ככל הנראה הגיעו לישראל כדי למצוא עבודה, ולאחר תחקור קצר בשטח הוחזרו ללבנון.

ניסיון החדירה מגיע לאחר התקרית בגבול לבנון שאירעה בחודש שעבר, שבמהלכה זוהו שלוש פגיעות בגדר המערכת. כוחות צה"ל פעלו לתיקון הפגיעות בגדר ופתחו בסריקות, שבמהלכן נורו עליהן פצצות תאורה ונשמעו הדי פיצוצים ביישובי האזור.

מבצע מגן צפוני - 9/12. רויטרס, רויטרס
חייל צה"ל בגבול לבנון/רויטרס, רויטרס

בצה"ל הביעו דאגה מהתקרית, שלפי גורמי הביטחון נועדה לאותת לישראל בעקבות פרסומים זרים שמיוחסים לפעילות ישראל בגבול בין סוריה ללבנון, יומיים לפני כן. היא הובילה לתגבור הכוחות לאורך הגבול ולהעלת רמת הדריכות מחשש לאירועים נוספים.

על פי הדיווחים בחודש שעבר, כלי טיס בלתי-מאויש תקף כלי רכב בסוריה, סמוך לגבול עם לבנון, ורשת "סקיי ניוז" בערבית ככל הנראה מדובר במל"ט ישראלי. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי הרכב שהותקף היה כלי רכב צבאי השייך לחיזבאללה. מפקד בשורות הכוחות התומכים במשטר אסד ומקור ביטחוני אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא היו נפגעים באירוע, משום שנוסעי הרכב הספיקו לברוח לפני הפיצוץ.

(עדכון ראשון: 09:03)

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully