וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצרת את זמן ההחלמה: ארה"ב אישרה לראשונה שימוש בתרופה נגד קורונה

מחקר קליני חובק עולם הוכיח כי חולים במצב קשה שטופלו בתרופה "רמדיסביר" החלימו במהירות רבה יותר, וה-FDA אישר את השימוש בתרופה בהליך מזורז. למרות תמיכתו הנלהבת של טראמפ ושל צוותו, מומחים מזהירים כי "לא מדובר בפתרון קסם", וכן לא ברור אם התרופה מונעת מקרי מוות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: טראמפ אומר כי הוא מקווה שיהיו פחות מ-100 אלף מתים מקורונה)

מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את השימוש בתרופה בשם רמדיסביר לטיפול בווירוס הקורונה. צוותי רפואה יוכלו לעשות שימש בתרופה, שפותחה כמענה לנגיף האבולה, לטיפול בחולים המאושפזים במצב קשה בעקבות הקורונה.

מבדיקות שנערכו בשבועות האחרונים עלה כי השימוש בתרופה סייע בקיצור זמני ההחלמה של חולים במצב קשה. ה-FDA אישר את התרופה בהליך חירום, ומשכך האישור שניתן אינו זהה לאישור שימוש שמעניק המנהל לתרופות בדרך כלל, זאת לאחר בדיקות קליניות האורכות כמה שנים.

נשיא ארצות ברית דונלד טראמפ בפגישה עם מנכ"ל גיליעד, דניאל אודיי, בנוגע לשימוש בתרופה לקורונה, בבית הלבן בוושינגטון. 1 במאי 2020. רויטרס
טראמפ במהלך הפגישה עם נשיא חברת התרופות "גיליעד"/רויטרס

מומחים הזהירו כי אין לראות בתרופה, המיוצרת על יד חברת התרופות "גיליעד", כ"פתרון קסם" לנגיף הקורונה.

במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחדר הסגלגל אמר נשיא החברה דניאל או'דיי כי אישור ה-FDA הוא "צעד ראשון חשוב". הוא הוסיף כי החברה תתרום מיליון וחצי מנות של התרופה. ראש ה-FDA סטיבן האן כי "זהו האישור הראשון שניתן לתרופה המיועדת לטיפול בקורונה, ואנחנו שמחים להיות חלק מכך".

עוד בוואלה!

טראמפ מתמקד בבייס גם בזמן הקורונה, ודרכו לכהונה שנייה מסתבכת

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יחד עם ד"ר אנתוני פאוצ'י המנהל את כוח המשימה למאבק בקורונה, בבית הלבן בוושינגטון. ארצות הברית. 17 באפריל, 2020. רויטרס
"יכולת מובהקת לקצר משמעותית את משך ההחלמה". טראמפ ופאוצ'י בבית הלבן/רויטרס

בתקופה האחרונה הביע טראמפ תמיכה בשימוש ברמדיסביר כטיפול אפשר לנגיף הקורונה. בניסוי שערכו מכונים מדעיים בארצות הברית נמצא כי השימוש בתרופה קיצר את משך הופעת הסימפטומים מ-15 יום ל-11 יום בממוצע. הניסוי בדק 1,063 חולים בבתי חולים ברחבי העולם. ד"ר אנטוני פאוצ'י, המנהל את כוח המשימה למאבק בקורונה מטעם הבית הלבן אמר כי לתרופה יש "יכולת מובהקת ביותר לקצר משמעותית את משך ההחלמה".

למרות הממצאים שמראים כי השימוש ברמדיסביר סייע להחלמה ועשוי לעזור לצמצם את מספר החולים ביחידות הטיפול הנמרץ, הניסויים לא סיפקו תשובה ברורה לגבי היכולת של התרופה למנוע מקרי מוות מקורונה.

מאז פרוץ המגיפה, מתו 65,068 בני אדם ברחבי ארצות הברית, כך לפי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. עוד על פי הנתונים, מניין חולי הקורונה בארצות הברית הגיע ל-1,103,781 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully