וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין המתים מקורונה בארה"ב חצה את רף ה-50 אלף; טראמפ מזרים מאות מיליארדים למשק

יותר מ-3,000 אמריקנים מתו מהנגיף ביממה, ומספר המתים במדינה מהווה כרבע מהסך הכולל בעולם. הנשיא החליט להעביר סיוע בסך של 484 מיליארד דולר אחרי שמניין המובטלים הגיע ל-26 מיליון. מנהל התרופות האמריקני הזהיר מפני שימוש בתרופות נגד מלריה, בניגוד לעמדת טראמפ

צילום: רויטרס

מניין המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית עלה ל-50,403 בני אדם, עם יותר מ-3,000 מתים ביממה האחרונה - כך עלה היום (שישי) מנתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. מספירה של סוכנות הידיעות רויטרס, מספר המתים בארצות הברית הכפיל את עצמו תוך עשרה ימים, והוא מהווה כרבע מסך מקרי המוות מקורונה ברחבי העולם. מניין החולים בנגיף ברחבי המדינה זינק גם הוא ל-890,198 בני אדם.

בניו יורק, המדינה שסובלת מהפגיעה הקשה ביותר של הקורונה בארצות הברית, מספר המתים מקורונה לפני כחודש היה 157. כעת, מניין המתים הוא 16,162 בני אדם, לאחר ש-422 נוספים מתו ביממה האחרונה. עם עלייה יומית של 8,130 מקרי הידבקות בנגיף, מספר החולים בניו יורק עלה ל-271,590.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחתימה על הסיוע הכלכלי בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית.  24 באפריל, 2020. רויטרס
העניק סיוע כלכלי של 484 מיליארד דולרים. טראמפ/רויטרס

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, הצביע על מחקרים שהראו כי הנגיף לא הגיע למדינה מסין, אלא דווקא מאירופה. לפי מחקרים אלה, ההערכה היא שיותר מ-10 אלף מתושבי ניו יורק ככל הנראה כבר חלו בקורונה, טרם האבחון של המקרה הראשון בניו יורק ב-1 במרץ.

קואומו טען כי הוא מאמין שאיטליה היא המקור להדבקה ההמונית. לדבריו, ההוראה של טראמפ לאיסור הנסיעות לסין הגיעה מאוחר מדי, והדבר לא הצליח לבלום את התפשטות המגיפה. "סגרנו את הדלת הקדמית עם איסור הנסיעות לסין, שהיה מוצדק", אמר קואומו בתדרוך לציבור. "אך השארנו את הדלת האחורית פתוחה. הנגיף כבר הספיק לעזוב את סין עד שהורינו על איסור הנסיעות".

הוא אמר כי "פעלנו חודשיים לאחר פרוץ המגיפה בסין. מישהו חשב שהקורונה עדיין הייתה בסין וחיכתה שנפעל חודשיים אחר כך?". קואומו הוסיף שחשוב שהמדינה תלמד מהטעויות שנעשו, מכיוון שיכולה להתרחש התפרצות נוספת של קורונה בסתיו, או שייווצר נגיף חדש. "זה יקרה שוב", אמר. "בואו לא נטמון את הראש בחול".

מושל ניו יורק אנדרו קואומו, 18 באפריל 2020. AP
מושל ניו יורק אנדרו קואומו/AP

בעקבות המשך התפשטות המגיפה והמשבר הכלכלי שפקד את ארצות הברית בעקבות כך, הנשיא טראמפ העניק סיוע של 484 מיליארד דולרים לעסקים ובתי חולים. במהלך חמשת השבועות האחרונים, כ-26 מיליון אמריקנים, אחד מתוך כל שישה עובדים בארצות הברית, נרשמו כמחוסרי עבודה.

לאחר הצהרתו בנושא המענק, טראמפ הודה לקונגרס על כך שנענה לבקשתו לספק את הסיוע הכלכלי ואמר כי זהו "ניצחון אדיר". טראמפ אמר כי מרבית המימון יזרום לעסקים קטנים, באמצעות תוכנית להגנה על השכר. "זה טוב לעסקים קטנים, וטוב עבור העובדים", אמר הנשיא האמריקני.

מתוך 484 מיליארד הדולרים, 250 יועברו לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בהוצאות השכר, שכירות והוצאות נוספות. 100 מיליארד דולר יועברו לבתי חולים ולתוכנית בדיקות ברחבי ארצות הברית, יחד עם 60 מיליארד דולר לבנקים קטנים ופיתוח שכונות עירוניות ואזורים כפריים. כמו כן, 60 מיליארד דולר יופנו להלוואות ומענקים לעסקים קטנים.

ההחלטה על הסיוע כלכלי התקבלה בקונגרס ברוב מוחץ, כשהמחוקקים התכנסו בוושינגטון לראשונה מאז 27 במרץ. הם פעלו לפי כללי הריחוק החברתיים ועטו מסכות, תוך שהם מנסים להוכיח שהם מסוגלים לעשות את עבודתם למרות משבר הקורונה.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי "מיליוני אנשים נותרו ללא עבודה". היא הוסיפה כי "זה באמת יום מאוד עצוב, עם 50 אלף מתים, מספר עצום של אנשים שנפגעו מהנגיף וחוסר הוודאות שנוגע להכל".

לקוחות בתור למעדנייה בניו יורק עוטים מסיכה בעקבות הקורונה - 23 אפריל 2020. AP
לקוחות בתור למעדניה בניו יורק/AP

מנהל המזון והתרופות האמריקני פרסם אזהרה מפני שימוש בתרופות נגד מלריה, בניגוד לעמדתו של טראמפ. לפי מנהל התרופות, הדבר עלול לגרום לחריגות מסוכנות בקצב הלב בקרב חולי קורונה, וכי יש להשתמש בהן רק במחקרים או בבתי חולים בהם ניתן יהיה לעקוב אחר פעילות הלב מקרוב.

"האזהרה מבוססת על סקירה של אירועים שדווחו מבתי החולים במהלך טיפול בחולי קורונה", נמסר ממנהל המזון והתרופות. "צוותי הרפואה דיווחו על הפרעות בקצב הלב כמו פרפור ובמקרים מסוימים הדבר הגיע למוות." לדבריהם, אין הוכחה לכך שהתרופה יכולה לעזור לנשאי הנגיף.

טראמפ דווקא דוגל בשימוש בתרופות למלריה שוב ושוב, עמדה התואמת לזו של רבים מבכירי גורמי הבריאות. גורם אמריקני שהיה מעורב בפיתוח חיסון נגד הקורונה, אמר כי פוטר מתפקידו לאחר שלחץ על התייחסות קפדנית לעניין זה. לדבריו, "הממשל הציב את הפוליטיקה לפני המדע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully