וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני מובטלים ורעבים: מרכזי חלוקת המזון בארה"ב קורסים בזמן הקורונה

המגיפה גרמה לרבים לאבד את עבודתם בן לילה, ורבים הצטרפו למעגל הנזקקים. תורי ענק משתרכים מחוץ למרכזים, שלא עומדים בקצב ומסתמכים על תרומות של אנשים פרטיים, בהם ג'ף בזוס, שתרם מאה מיליון דולר. "אנחנו חודשים ללא עבודה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

יותר ויותר משפחות אמריקניות פונות לארגוני סיוע בבקשה למזון, בשל המכה הכלכלית שספגו מיליונים בשל התפרצות מגיפת הקורונה. כ-22 מיליון בני אדם מצאו את עצמם בלי עבודה בין לילה, והארגונים חוששים שלא יצליחו לעמוד בביקוש.

ביום שלישי האחרון, לדוגמה, כאלף מכוניות השתרכו בתור מרכז חלוקת מזון שהוקם בפנסילבניה על ידי הארגון הקהילתי "בנק המזור של פיטסבורג רבתי". לדבריו, הדרישה לחלוקת מזון גברה ב-40% בחודש שעבר. סגן נשיא הארגון, בריאן גוליש, אמר כי בשמונה מרכזים דומים חולקו כ-277 טונות של מזון בתאי המטען במכוניות של משפחות, שלפתע כבר לא מצליחות למלא את המקרר.

"רבים משתמשים בשירותים שלנו בפעם הראשונה. הם מעולם לא פנו לבנק מזון לפני כן", אמר גוליש. "אז הם לא יודעים שיש רשת של 350 נקודות חלוקה בדרום-מערב פנסילבניה. זאת הסיבה שבגללה התורים כל כך ארוכים".

תור לחלוקת מזון בצ'לסי, מסצ'וסטס, ארה"ב, 17 באפריל 2020. AP
"הם מעולם לא פנו לבנק מזון לפני כן". תור לחלוקת מזון בצ'לסי, מסצ'וסטס/AP

התופעה קורית בכל רחבי ארצות הברית, מניו אורלינס ועד דטרויט, כשאלו שאיבדו בפתאומיות את משכורתם נוהרים למרכזים לחלוקת מזון, כשהם ממתינים לנתח הקטן שלהם מתוך חבילת התמריצים שאישר הקונגרס בחודש שעבר בגובה 2.2 טריליון דולר. אחד המראות שזכו לתהודה הרבה ביותר הגיע מסן אנטוניו, טקסס, שם הצטופפו כעשרת אלפים מכוניות ב-9 באפריל במרכז אחד, כשכמה משפחות הגיעו לילה קודם לכן.

"אנחנו חודשים ללא עבודה", סיפרה אישה, שהזדהתה רק בשם אלנה, במרכז חלוקת מזון בצ'לסי, פרבר של בוסטון. "מצאתי אתמול אישה עם תינוק בן 15 ימים. בעלה לא עובד, יש לה עוד שני ילדים. אין לה אוכל בבית שלה", סיפרה על חברה לצרה.

עוד בוואלה!

אשמים בכל מקום: טראמפ נרדם בשמירה, ומנסה להתנער מאחריות למשבר הקורונה

לכתבה המלאה

מרכזי חלוקת המזון מדווחים על זינוק פתאומי בביקוש במהלך התקופה האחרונה. כך, למשל, באקרון, אוהיו, נרשם זינוק של 30% באחת הרשתות.

"בנינו שרשרת חלוקה במשך שנים כדי שתשרת צריכים מסוימים למזון", אמר דן פלאוורס, מנכ"ל רשת בנק המזון האזורי של אקרון-קנטון. "האצה מידית של 30% היא כמעט בלתי-אפשרית".

תור של מכוניות בכניסה למרכז חלוקת מזון באופה-לוקה, פלורידה, 14 באפריל 2020. AP
תור של מכוניות בכניסה למרכז חלוקת מזון באופה-לוקה, פלורידה/AP

הקושי לעמוד בדרישה לחלוקת מזון נובע גם מהמכה שספגה תעשיית המזון בארצות הברית. המסעדות נסגרו בשל הסגר, והאזרחים התנפלו על הסופרמרקטים, שכבר אינם יכולים לתרום מוצרים כמו בדרך כלל. כך גם לגבי מסעדות, שתרמו את עודפי המזון שלהם למקלטים של דרי רחוב.

למרבה המזל, תעשיית המזון נותנת תרומות כספיות ומוצרים אחרים. בנוסף לכך, מתקבלות תרומות כספיות במזומן, החל מאלמונים ועד לג'ף בזוס, האיש העשיר ביותר בעולם, שתרם מאה מיליון דולר לארגון הצדקה Feeding America.

"בלעדי זה, מרכזי חלוקת המזון האלו לא היו עומדים בביקוש", אמר פלאוורס, שתיאר גם את שחיקת אנשי הצוות. "הם עובדים כל כך קשה. כולנו רוצים שזה ייגמר". הוא צופה שהכספים מחבילת התמריצים של הקונגרס, שהקצו 850 מיליון דולר למרכזי המזון, יתחילו לזרום ביוני. "אני חושב שנשוב למסלול עד אז. אני הכי מודאג מששת עד שמונת השבועות הבאים".

גוליש אמר כי הוא לא יודע מה יקרה אם המצב יימשך כך. "האספקה עדיין טובה, אבל אני לא יודע מה יהיה בעוד חודש מעכשיו", הזהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully