וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציע להזריק חומרי חיטוי לחולי קורונה, המומחים מזהירים

בהתבסס על מחקר שנוי במחלוקת, אמר נשיא ארה"ב שיש לבחון את הנושא, אולם הרופאים הזדעזעו: "אל תקחו עצות רפואיות מטראמפ, הן עלולות להרוג". מומחה לחיסונים בממשל, שהתנגד להצעה של טראמפ להשתמש בתרופה למלריה, הודח והגיש תלונה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע הלילה (שישי) לטפל בחולי קורונה דרך הזרקת חומרי חיטוי לגופם. במהלך התדרוך היומי בבית הלבן, העלה טראמפ את האפשרות להקרין על חולים אור אולטרה-סגול, אך רופאה בכירה מצוות המאבק של הממשל בווירוס דחתה אותה לצדו. נכון לשעה זו, מניין הנדבקים בנגיף ברחבי ארצות הברית הוא 886,709 ומספר המתים הוא 50,243.

טראמפ אמר את הדברים אחרי שראש מחלקת המדע והטכנולוגיה במשרד לביטחון המולדת, וויליאם בראיין, הציג תוצאות של מחקר ממשלתי, לפיהן הנגיף נחלש במהירות רבה יותר כשהוא נחשף לאור השמש ולחום, ושחומרי הלבנה יכולים לחסל אותו. זאת על אף ששירותי הרפואה הפדרליים הזהירו השבוע משימוש בחומרים כאלו כתרופה לווירוס.

בעוד שציין כי יש להתייחס למחקר בזהירות, טראמפ הציע לחקור את הנושא בעודו מסביר על היתרונות לכאורה של החשיפה לאור, והוסיף, תוך שהוא מצביע על ראשו: "אני לא רופא, אבל אני אדם שיש לו - אתם יודעים מה - טוב".

כשפנה לד"ר דבורה בירקס, מתאמת התגובה של הבית הלבן, ושאל אותה אם היא שמעה בעבר על "חום ואור" כטיפול בקורונה, היא ציננה את התלהבותו. "לא כטיפול", השיבה. "אני מתכוונת, חום זה דבר טוב, כשיש לך חום זה עוזר לגוף שלך להגיב. אבל לא שמעתי על חימום או על אור". טראמפ, שהמשיך בשלו, השיב: "אני חושב שזה דבר טוב לבחון אותו".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם בבית הלבן, וושינגטון, 23 באפריל 2020. רויטרס
"אני לא רופא". טראמפ, הלילה/רויטרס

אחד העיתונאים שנכח בתדרוך שאל אם הערותיו של טראמפ עלולות להעביר מידע מסוכן לאזרחי ארצות הברית. כמה רופאים הזהירו כי לרעיון של טראמפ עלולות להיות השלכות קטלניות וכי הזרקת חומרי חיטוי לגוף יכולה להרוג. "אל תקחו עצות רפואיות מטראמפ", כתב בטוויטר הרופא קשיף מחמוד, תושב צ'רלסטון שבווירג'יניה המערבית.

ג'ון בולמס, מומחה למחלות ריאה מבית החולים צוקרברג שבסן פרנסיסקו, הזהיר כי אפילו שאיפת אדים של חומרי הלבנה עלולה לגרום לבעיות בריאותיות חריפות. "זה רעיון מגוחך לחלוטין", הוסיף.

עד לאחרונה קידם טראמפ את התרופה הידרוכלורוקין, המשמשת לטיפול במלריה, כטיפול אפשרי לקורונה. עם זאת, השבוע פורסם מחקר על חולי קורונה בבית חולים ממשלתי עבור יוצאי צבא, שממנו עלה שיש שיעור מקרי מוות גבוה יותר בקרב מי שטופל בתרופה זו מאשר מקרב מי שטופל באופן סטנדרטי.

ד"ר ריק ברייט, שעמד בראש הסוכנות שניסתה לפתח חיסון לקורונה, אמר כי הוא פוטר מתפקידו אחרי שחלק על המלצותיו של טראמפ בנושא, ועורכי דינו אמרו כי הוא יגיש תלונה פנימית. טראמפ, מצדו, טוען שהוא "מעולם לא שמע" על ברייט.

עוד בוואלה!

טראמפ השעה את ההגירה לארה"ב: "להגן על העובדים שלנו בזמן הקורונה"

לכתבה המלאה

התגובה של ד"ר בריקס להצעה של טראמפ

בתגובה לדבריו של טראמפ, אמר ג'ו ביידן, יריבו הדמוקרטי הצפוי בבחירות בנובמבר: "אור אולטרה-סגול? הזרקת חומרי חיטוי?, הנה רעיון, אדוני הנשיא: יותר בדיקות. עכשיו. וציוד מגן למומחים הרפואיים האמיתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully