וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין המתים מקורונה בארה"ב עקף את מספר האמריקנים שנהרגו במלחמת וייטנאם

מאז פרוץ המגיפה נרשמו 58,365 מקרי מוות בארה"ב, לעומת 58,220 חיילי הצבא האמריקני שנהרגו בקרבות מול המדינה האסייתית. יותר ממיליון נדבקו בנגיף בארה"ב, ומספר החולים מהווה כשליש מסך המקרים בעולם. על פי התחזיות: יותר מ-74 אלף אמריקנים ימותו עד אוגוסט

צילום: רויטרס

בתוך פחות משלושה חודשים, 82 ימים בלבד, מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית עבר את מניין ההרוגים האמריקנים במלחמת וייטנאם שנמשכה יותר מעשר שנים - כך עלה הלילה (רביעי) מספירה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. 58,220 חיילי צבא ארצות הברית נהרגו במהלך הלחימה מול המדינה האסייתית, בעוד שסך מקרי המוות מקורונה מאז פרוץ המגיפה הוא 58,365 בני אדם.

ב-18 הימים האחרונים הכפיל את עצמו מניין חולי הקורונה במדינה, ועלה ל-1,033,790 נדבקים. מספר זה מהווה כשליש מסך מקרי ההידבקות ברחבי העולם, שעלה לכ-3.1 מיליון. עם זאת, ככל הנראה שמספר החולים בארצות הברית גבוה הרבה יותר. גורמי הבריאות האמריקניים הזהירו כי המחסור בעובדים מיומנים ובציוד מגבילים את היקף הבדיקות.

קברנים נושאים את ארון הקבורה של חולה קורונה. ניו יורק, ארצות הברית. 7 באפריל, 2020. AP
אדם שמת מקורונה מובא לקבורה בניו יורק/AP

כ-30% ממקרי ההידבקות נרשמו בניו יורק, המדינה שנפגעה באופן הקשה ביותר מהתפרצות המגיפה בארצות הברית. אחריה מגיעות ניו ג'רזי, מסצ'וסטס, קליפורניה ופנסילבניה.

על פי התחזית של אוניברסיטת וושינגטון, עליה מסתמכים לעיתים קרובות בכירים בבית הלבן, התפרצות המגיפה עשויה לגבות את חייהם של יותר מ-74 אלף אמריקנים עד תחילת אוגוסט. זאת, לעומת תחזית אופטימית יותר שפורסמה לפני כשבוע, לפיה מניין המתים יגיע ל-67,600 בני אדם.

עוד בוואלה!

למרות האזהרות, כמה מדינות בארה"ב ביטלו את סגר הקורונה

לכתבה המלאה
צוותים רפואיים מגיעים לבית של אדם שדיווח על עצמו כחולה בנגיף הקורונה במסצ'וסטס, ארצות הברית. 28 באפריל 2020. רויטרס
צוות רפואי מגיע לביתו של חולה קורונה במסצ'וסטס/רויטרס

בארצות הברית, המדינה השלישית בגודלה בעולם מבחינת כמות האוכלוסייה, יש פי חמישה יותר מקרי הידבקות לעומת איטליה, ספרד וצרפת, מוקדי ההתפרצויות הגדולים באירופה. עם זאת, לפי ספירה של סוכנות הידיעות רויטרס, מי שמדורגת במקום הראשון מבחינת שיעור החולים ביחס לאוכלוסיה היא ספרד עם יותר מ-48 מקרים ל-10 אלף תושבים. אחריה מגיעות בלגיה, שוויץ ואיטליה, כשארצות הברית נמצאת במקום החמישי עם כ-30 מקרים לכל 10 אלף איש.

על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות ולמניעתן, מספר המתים מקורונה עבר גם את סך מקרי המוות משפעת בשנים האחרונות. זאת, למעט בעונת 2017-2018. מספר המתים משפעת נע בין 12 אלף בשנים 2011-2012, עד ל-61 אלף ב-2017-2018. עם זאת, על פי המרכז לבקרת מחלות, נגיף הקורונה קטלני הרבה פחות מהשפעת הספרדית שגבתה את חייהם של 675 אלף אמריקנים בשנת 1918.

בדיקות לגילוי קורונה במרכז שפילד בדטרויט, מישיגן, ארצות הברית. 28 באפריל 2020. רויטרס
צוותי הרפואה עורכים בדיקות לגילוי קורונה בדטריוט, היום/רויטרס

התפרצות הקורונה הביאה עמה משבר כלכלי חמור בארצות הברית, כשיותר מ-26.5 מיליון תושבים נותרו ללא עבודה. בעקבות כך, חלק מהמדינות הורו על הקלות במגבלות הקורונה בשטחן. זאת, על אף אזהרותיהם של מומחי הבריאות האמריקניים, שהתריעו כי הסרה מוקדמת מדי של ההגבלות עלולה להוביל לעלייה דרסטית של מספר החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully