וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האזהרות, כמה מדינות בארה"ב ביטלו את סגר הקורונה

המשבר הכלכלי החמור הותיר 26 מיליון אמריקנים ללא עבודה, ובעקבות זאת החליטו ג'ורג'יה, אוקלהומה ואלסקה לפתוח חלקית את המשק, בניגוד לאזהרות גורמי הבריאות. מתחמי באולינג, מכוני קעקועים ומסעדות נפתחו. עם זאת, חלק מהערים סירבו לשתף פעולה מחשש לגל התפרצות נוסף

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

מספר המתים מנגיף הקורונה ברחבי ארצות הברית, שהוא הגבוה ביותר בעולם, ממשיך לטפס עם יותר מ-51 אלף מקרי מוות. למרות זאת, חלק מהמדינות החליטו לבטל את הסגר ופתחו היום (שבת) את המשק באופן חלקי. ג'ורג'יה, אוקלהומה ואלסקה הודיעו על פתיחת ענפי מסחר מסוימים שנסגרו על מנת לבלום את התפשטות המגיפה.

ביטול הסגר במדינות אלה מותנה בכך שהציבור יפעל לפי כללי הריחוק החברתי והנחיות נוספות. עם זאת, ערים ואזורים מסוימים בתוך המדינות החליטו לפעול באופן עצמאי ולא לבטל את הסגר מחשש להדבקה המונית. בג'ורג'יה חזרו לפעילות מכוני ספא, מספרות, מכוני יופי, מתחמי באולינג, מכוני קעקועים ושירותים נוספים המעניקים טיפול אישי. ביום שני הקרוב אף ייפתחו מחדש המסעדות והתיאטראות במדינה. גם באוקלהומה נפתחו מחדש מכוני היופי והמספרות, ובג'ורג'יה הודיעו על השבתן לפעילות של המסעדות.

פתיחת מכוני יופי, מספרות ומכוני קעקועים, בעקבות החלטה לבטל את הסגר. ג'ורג'יה. 25 באפריל 2020. רויטרס
לקוחה במספרה בג'ורג'יה שנפתחה מחדש, היום/רויטרס

ההחלטה לבטל את הסגר בשלוש מדינות אלה מגיעה בעקבות המשבר הכלכלי החמור מאז התפרצות הקורונה, כשמדינת נוספות חשות את הלחץ הכלכלי גם הן. מספר המובטלים בארצות הברית מאז פרוץ המשבר עלה לממדים עצומים. כ-26 מיליוני אמריקנים, 15% מהאוכלוסייה, נותרו מחוסרי עבודה.

עם זאת, מומחי הבריאות הזהירו כי אם הצעדים לפתיחת המשק יתרחשו מוקדם מדי, ייתכן שיהיה גל שני של התפרצות הנגיף. בעקבות כך, וכן בשל הביקורת שנמתחה על ידי הנשיא דונלד טראמפ, מושל ג'ורג'יה בריאן קמפ קבע הנחיות מחמירות יותר לריחוק חברתי במרחב הציבורי ובמסעדות.

עוד בוואלה!

בגיבוי טראמפ: הפגנות ברחבי ארה"ב נגד סגר הקורונה

לכתבה המלאה
פתיחת מכוני יופי, מספרות ומכוני קעקועים, בעקבות החלטה לבטל את הסגר. ג'ורג'יה. 25 באפריל 2020. רויטרס
מכון קעקועים ששב לפעילות בג'ורג'יה, היום/רויטרס

אתמול הכריז טראמפ על סיוע כלכלי בסך 484 מיליארד דולרים לעסקים ולבתי חולים. מתוכם, 250 מיליארד דולרים יועברו לסיוע לעסקים קטנים ובינוניים בהוצאות השכר, השכירות והוצאות נוספות. כמו כן, 100 מיליארד דולרים יועברו לבתי חולים ולתוכנית בדיקות ברחבי ארצות הברית, יחד עם 60 מיליארד דולר לבנקים הקטנים ולפיתוח אזורים כפריים. 60 מיליארד דולרים יופנו להלוואות ומענקים לעסקים הקטנים בארצות הברית.

ההחלטה על הסיוע כלכלי התקבלה בקונגרס ברוב מוחץ, כשהמחוקקים התכנסו בוושינגטון לראשונה מאז 27 במרץ. לאחר הצהרתו בנושא המענק, הודה טראמפ לקונגרס על כך שנענה לבקשתו לספק את הסיוע הכלכלי ואמר כי זהו "ניצחון אדיר". הנשיא האמריקני הוסיף כי "זה טוב לעסקים קטנים, וטוב עבור העובדים".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בחתימה על הסיוע הכלכלי בבית הלבן בוושינגטון, ארצות הברית.  24 באפריל, 2020. רויטרס
הכריז על סיוע כלכלי של 484 מיליארד דולרים. טרמאפ/רויטרס

בתחילת השבוע מפגינים ברחבי ארצות הברית מחו נגד המגבלות שהוטלו לצורך בלימת מגיפת הקורונה, תוך שהם זוכים לגיבוי טראמפ וחרף המלצות מומחי הרפואה. באולימפיה, בירת מדינת וושינגטון, הפגינו כ-2,500 איש נגד הוראת המושל הדמוקרטי ג'יי אינסלי להישאר בבתים, כשהם מפרים את איסור ההתקהלות על 50 בני אדם ויותר.

על אף דרישות המארגנים מהמשתתפים לעטות כיסוי פנים או מסיכות בהתאם להמלצות, רבים מהם לא עשו זאת. "סגירת עסקים על פי בחירת מנצחים או מפסידים, דרך קביעה של מי חיוני ומי לא, היא הפרה של חוקת המדינה והחוקה הפדרלית", אמר טיילר מילר, אחד המארגנים, מהנדס במקצועו מהעיר ברמרטון.

בדנבר, מאות אנשים התאספו מחוץ לגבעת הקפיטול של המדינה בדרישה לסיום הסגר בקולורדו. בזמן שהמפגינים חסמו את הרחובות עם מכוניות, צוותים רפואיים עם חלוקים ומסיכות עמדו בכמה צמתים במחאת נגד. ההפגנות, שהחלו בסוף השבוע שעבר, נערכו בכמה מוקדים בטקסס, וויסקונסין ובערי הבירה של אוהיו, מינסוטה, מישיגן ווירג'יניה.

הפגנה נגד אמצעי הסגר בבירת מדינת וושינגטון, ארה"ב, 19 באפריל 2020. רויטרס
"רוצים לחזור לעבוד". מפגינים נגד המגבלות באולימפיה, וושינגטון/רויטרס

ההפגנות פרצו אחרי שלפני כשבוע טראמפ קרא בחשבון הטוויטר שלו "לשחרר" כמה מדינות שהמושלים הדמוקרטים שלהן מסרבים לבטל את אמצעי הסגר. טקסס, אוהיו, פלורידה ומדינות נוספות מתכננות לפתוח חלקים מהכלכלות שלהן, ייתכן שכבר ב-1 במאי או קודם לכן, אולם נראה שהן עדיין נוקטות זהירות.

טראמפ גם התכתש עם מושלי המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהווירוס, בעקבות טענותיו שיש להן מספיק בדיקות ושעליהן לחדש במהירות את פעילותן הכלכלית. "האנשים האלו אוהבים את המדינות שלנו", אמר הנשיא האמריקני, שרוצה לראות את התאוששות הכלכלה לפני הבחירות בנובמבר, בתדרוך שלו בבית הלבן. "הם רוצים לחזור לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully