וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בניו יורק: ייתכן ש-14% מהתושבים נדבקו בקורונה

ראש העירייה קואומו אמר כי בבדיקה שערכו אומתו כ-3,000 תושבים כחולים בנגיף, מה שמצביע על האפשרות כי 2.7 מיליון מתושבי העיר כבר נדבקו. לדבריו, הבדיקה ראשונית בלבד ונעשתה תחת הגבלות, אך ממנה עולה כי ייתכן והווירוס הגיע לניו יורק מוקדם משהיה ידוע

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בבדיקה שנערכה בניו יורק נמצא כי 3,000 תושבים, כמעט 14% מסך הנבדקים, אומתו כחולים בנגיף הקורונה - כך אמר אתמול (חמישי) ראש עיריית ניו יורק, אנדרו קואומו. נתון זה יכול להצביע על האפשרות כי 2.7 מתושבי העיר כבר נדבקו בווירוס. קואומו ציין כי הבדיקה שנערכה הייתה ראשונית ותחת מגבלות, אך ייתכן ועולה ממנה כי בדומה לקליפורניה, הווירוס הגיע לניו יורק מוקדם יותר ממה שהיה ידוע.

לדבריו, הבדיקה בחנה אנשים שיצאו לקניות, כלומר, אלו שסביר להניח שידבקו יותר בהשוואה לאחרים המבודדים בביתם. עם זאת, קואומו אמר כי הנתונים הראשונים שנוספו, מצביעים על שיעור תמותה של לפחות 0.5 ממקרי החולי המאושרים, והנו נמוך בהרבה מכפי שחששו המומחים.

גבר חובש מסכה ברובע ברונקס בניו יורק, ארצות הברית. 22 באפריל, 2020. AP
ייתכן ושיא ההתפרצות כב מאחוריה. הולך רגל בניו יורק/AP

במהלך השבוע האחרון הפנה ראש העיר יותר ויותר את תשומת ליבו להגדלת כמות הבדיקות מאחר והמאושפזים וכן מדדים נוספים ממשיכים להראות שיפור. כלומר, ניו יורק, המדינה שנפגעה בצורה הקשה ביותר מהקורונה, כבר עברה את השלב הגרוע בהתפרצות.

קואומו אמר בתדרוך יומי לעיתונאים כי מספר האשפוזים צנח ביום רביעי ביותר מ-500, במה שמהווה היום העשירי לירידה. כמו כן, הוא גם דיווח על 438 מקרי מוות נוספים כתוצאה מהנגיף, לעומת 474 יום קודם לכן - מניין המתים הנמוך ביותר מאז ה-1 באפריל.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו, 18 באפריל 2020. AP
מעריך כי תקציב מדינת ניו יורק עומד בפני מחסור של מיליארדים. קואומו/AP

קואומו, דמוקרט, קרא לגישה דו-מפלגתית בעת המלחמה בנגיף, שהדביק כבר 845 אלף איש וגבה את חייהם של כמעט 48 אלף חולים. עם זאת, הוא תקף את יו"ר הסנאט מיטש מקונל, רפובליקני, בעקבות הצעתו כי מדינות בארצות הברית יוכלו להגיש בקשה לפשיטת רגל בכדי להתמודד עם ההפסדים הכלכליים הגדולים שנבעו מהמשבר, וכינה אותה, "אחד הרעיונות המטומטמים באמת בכל הזמנים".

קואומו, אשר העריך כי מדינתו עומדת בפני מחסור בתקציב של בין 10 ל -15 מיליארד דולר, אמר למקונל: "אתה רוצה לראות ששוק (המניות) יצנח? אם תיתן למדינת ניו יורק להכריז על פשיטת רגל, למישיגן, לאילינוי, לקליפורניה, אתה תחזה בקריסת הכלכלה הלאומית הזו - אז פשוט לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully