וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים ומורים נגד החזרה החפוזה ללימודים: "אסטרטגיה של שליפה מהמותן"

1.5.2020 / 18:00

העיכוב בקבלת ההחלטות וחוסר הבהירות בנוגע לפתיחת בתי הספר גררו ביקורת קשה מצד הורים רבים שנאלצים להתמודד עם חוסר הוודאות. "ההתנהלות של הממשלה גרמה למפח נפש גדול", אמרו. מורים מחו: "מספיק שילד אחד נשא והוא יכול לסכן אותנו"

.

החלטת הממשלה היום (שישי) להשיב ללימודים את תלמידי כיתות א'-ג' ביום ראשון, והזיגזג בהודעות משרד החינוך, שהודיע כי יאפשר חזרה מדורגת לצורך היערכות הצוותים עד ליום שלישי, עוררו ביקורת חריפה בקרב הורים ומורים. לצד החשש מהסיכון הבריאותי שעלול להיגרם הן לילדים והן לצוותים, טענות רבות עלו בנוגע להתנהלות הבלתי סדורה, וההודעות בנושא שמגיעות "בדקה ה-90".

"אסטרטגיית היציאה מהמשבר היא בעצם אוסף שליפות מהמותן ואינטרסים שלא מסתדרים", אמרה שני, אם מתל אביב לשני ילדים בני ארבע ושש. "אני מבינה את הצורך לחזור לעבודה ולמערכת החינוך כי אני מגדלת עם בעלי שני ילדים והצורך שלהם בשגרה הוא אקוטי. אבל צריך למצוא דרך נכונה לתת לנו תקווה, לפרסם לו"ז כדי לתת לנו לצאת מהמשבר הזה".

היא אף הפנתה אצבע מאשימה כלפי הממשלה, על כך שלא פורסמה בפני הציבור אסטרטגיית יציאה ממשבר הקורונה באופן מסודר. "כל ההתנהלות של הממשלה בימים האחרונים היא מפח נפש", תקפה. "הכנו את עצמנו נפשית ורוחנית לחזור לעבודה ולשגרה, קבעתי לעצמי פגישות עבודה ופתאום אנחנו מבינים שזה לא קורה. יכול להיות שזה מטעמים מוצדקים יותר או פחות, אבל בשורה התחתונה - אנחנו נפגעים מזה, וחוסר הוודאות הזאת לא עושה טוב לאף אחד. קיבלנו מהגננות רשימות עם שמות של מי שחוזר ומי שלא, באיזה קבוצות, הכנו את הילדים, הכנו ציוד ומסיכות, ובסוף בדקה ה-90 התבשרנו שזה לא קורה".

כיתה ריקה - 1 בספטמבר 2008. נתי שוחט, פלאש 90
"מגלים בדקה ה-90". כיתה ריקה/פלאש 90, נתי שוחט

חני פרנקל, מורה ואם לשלושה ילדים, העלתה את החשש מכך שאנשי הצוותים החינוכיים יידבקו בנגיף הקורונה, מאחר שחלקם בקבוצת סיכון מפאת גילם. "הילדה שלי תפגוש את המורה שלה, שהיא בגיל של סבתא שלה, אבל סבתה היא לא יכולה לפגוש", הסבירה. "כל ההתנהלות הזאת שכבר חודשיים אנחנו בבית ואני שומרת על הילדים שלי מכל משמר ועכשיו צריכה להחזיר את הילדים שלי לבית ספר היא ממש הזויה. יש פה ניסוי ממשלתי בילדים ובמורים".

"את הילדים שלי לא אשלח", הבהירה. באשר להמשך עבודתה, אמרה: "אני מחנכת כיתה ד' ואני צריכה להגיע לבית ספר - זה בלתי מתקבל על הדעת ללמד בקפסולה של תלמידי כיתה ג' ובמקביל אמורה ללמד את התלמידים שלי מרחוק. זה ידרוש ממני עוד משאבים ושעות. עדיין לא ערוכים והסיכוי שתלמידים ישבו חמש שעות עם מסכות הוא אפסי. מספיק שילד אחד נשא, הוא יכול להדביק אותנו ולסכן אותנו".

עוד בוואלה!

מי חוזר לבתי הספר בשבוע הבא, ומה לגבי הפעוטונים? המדריך המלא

לכתבה המלאה
מחאת הגננות נגד דרישת משרד האוצר להטיל את ההפסדים הכספים על ההורים, כיכר רבין, תל אביב 30 באפריל 2020. ראובן קסטרו
"ילד נשא אחד יכול לסכן אותנו". מחאת הגננות, אתמול/ראובן קסטרו

ציפי יעקב היא מנהלת בית הספר תל"י אלמוג במעלה אדומים. לדבריה, למרות הקשיים, חייבים להשיב את התלמידים ללימודים. "ההתמודדות היא לא פשוטה אבל היא צריכה להיות בהבנה שהמשק צריך לחזור לשגרה והילדים צריכים לחזור ללימודים", הסבירה. "הילדים משתגעים בבית וההורים צריכים לחזור לעבודה. אין כמו הלמידה כשהמורה בכיתה, היחס החם והתגובה של המורה שמעודדת את הילד".

על חוסר הבהירות שנמשך עד כה, אמרה כי "בעת העמומה שאנחנו חיים בה ההנחיות שאנחנו מקבלים משתנות". לדבריה "מחוז ירושלים עשה את ההתאמות, ההתנהלות היום היא כמו 1 בספטמבר שתמיד אומרים שיש שביתה ובסוף ברגע האחרון אנחנו חוזרים ללימודים. אני לא יכולה להגיד שאין לי קושי - מתוך 40 מורות יש לי תשע עם ילדים מגיל 0 עד 3 ויש להן יש להן קושי לחזור, הבעלים הם אנשי צבא או במשטרה אבל אין ברירה - זו תקופה שכולם מתגייסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully