וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פארסת החזרה ללימודים: רשויות הודיעו שלא יפתחו את בתי הספר

ההחלטה להשיב חלק מהתלמידים ללימודים כבר ביום ראשון הקרוב עוררה מחלוקת בין הרשויות המקומיות. תל אביב, רמת גן ובאר שבע, הודיעו שלא יפתחו את הלימודים, משום שהן צריכות זמן כדי להיערך. מנגד, הודיעו י-ם, אשדוד והרצליה על חזרה לבתי הספר. לרשימה המלאה

צילום: ניב אהרונסון

בניגוד להחלטת השרים על מתווה החזרה ללימודים, הודיעו היום (שישי) עיריות רבות ברחבי הארץ כי הן לא מתכוונות לפתוח את הלימודים בתחילת השבוע. מנגד, הודיעו כמה עיריות כי הן יפתחו את בתי הספר ביום ראשון הקרוב, לפי המתווה שעליו סוכם.

ראשי 15 הערים המרכיבים את פרום ה-15 ביקשו לדחות את מועד הפעלת מערכת החינוך, בשל אי סדרים בהנחיות הממשלה. בפורום אמנם בירכו על ההחלטה להחזיר את מערכת החינוך לפעילות, אך עם זאת, מאחר שהעיריות צריכות ליישם בפועל את החלטת הממשלה בעניין, הם הבהירו כי "בנסיבות שנוצרו, כמו גם העובדה שעד לרגע זה לא התקבלו הנחיות סופיות, ברורות ומעשיות לצורך הפעלת מערכת החינוך, אנו סבורים שהעיתוי שנקבע להפעלת החלטת הממשלה ביום א' הקרוב, אינו מאפשר את יישומה הבטוח והתקין".

בפורום ה-15, שבו חברים ראשי העיריות מתל אביב, רמת גן, אשדוד, באר שבע, אשדוד, גבעתיים, הרצליה, חדרה, חולון, חיפה, כפר סבא, נתניה ,פתח תקווה, ראשון לציון, רחובות ורעננה, מסרו כי "מתן הנחיות סותרות או הנחיות המונחתות ברגע האחרון, במהלך סוף השבוע הקרוב, מהרגע להרגע, הופכות את המשימה לבלתי אחראית ואף מסוכנת". כרגע תל אביב, באר שבע ורמת גן הודיעו שלא יפתחו, כשלגבי שאר עיריות הפורום החלטה תתקבל במהלך סוף השבוע.

כיתה ריקה בגמנסיה הרצליה. שרון בוקוב
"לעבוד בצורה מסודרת ולא בשליפות". כיתה בבית הספר הגמנסיה הרצליה/שרון בוקוב

‏חרף דרישת פורום ה-15 לדחות את חזרת הלימודים, חברות הפורום גבעתיים, הרצליה, פתח תקווה, רחובות, אשדוד ורעננה, כבר הודיעו שמערכת החינוך בשטחן תפעל ביום ראשון על פי מתווה הממשלה. ‎עיריית תל אביב-יפו הודיעה כי כיתות א'-ג' לא ייפתחו בתחילת השבוע, להוציא החינוך המיוחד שהלימודים בו יימשכו כפי שהיה עד כה.

בעירייה מתחו ביקורת על ההחלטה שהתקבלה, וציינו כי היא אינה אחראית. ראש עיריית תל אביב רון חולדאי אמר כי "לא ניתן לפתוח את כיתות א'-ג' ביום ראשון על סמך הנחיות הניתנות ביום שישי. מתוך אחריות לשלומם ובריאותם של הילדים ושל הצוותים החינוכיים, לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך אלא לאחר שנלמד, נבין וניערך על פי ההנחיות שיינתנו בהמשך". הוא הוסיף כי "הגנים ובתי הספר נקיים, הצוותים ממתינים בהתרגשות אבל אנחנו לא נשחק לפי כללים של אנשים שלא לוקחים אחריות". הוא קרא לראש הממשלה לבצע עבודת מטה מסודרת, שקופה ויסודית כדי להחזיר את האמון להורים.

עיריית באר שבע, שותפה אף היא להחלטת פורום ה-15 שלא לפתוח את מערכת החינוך ביום ראשון הקרוב, למעט החינוך המיוחד שיפעל באותה מתכונת כפי שפעלו עד כה. ראש עיריית רמת-גן כרמל שאמה הכהן אמר כי "החלטת הממשלה ברגע האחרון מנותקת מהמצב והבעיות בשטח. לא ניתן לפתוח את מוסדות החינוך ללא פתרונות לבעיות, כמו מורים שיש להם ילדים בגילאי גן". הוא הוסיף כי "רמת גן תפתח את מוסדות החינוך רק כשכל הבעיות ייפתרו וזה לא יקרה עד יום ראשון. לגבי ההחלטה בעניין כיתות י"א-י"ב אליה נחשפנו רק כעת נקיים דיון מסודר ונעדכן".

מנגד, ראש עיירית אשדוד יחיאל לסרי הודיע כי גם הם חוזרים ללימודים. "נערכנו על פי כל הכללים המחמירים שננקטו במקומות אחרים בעולם, ועפ"י הנחיות משרדי הבריאות והחינוך, מתוך הבנה שהחזרת הילדים בעיקר בכיתות הנמוכות ובגנים, הינה תנאי הכרחי להחזרת המשק לעבודה באופן הדרגתי", אמר לסרי. "אני מודה מקרב לב למינהל החינוך,להנהלות מוסדות החינוך,לצוותי ההוראה,לגננות ולסייעות ולעובדי העיריה , על המאמץ הרב בהכנת המערכת לקליטה מיטבית של התלמידים, ומאחל לכולנו חזרה לשגרה בריאה ובטוחה".

עוד בוואלה!

החזרה המדורגת ללימודים: כיתות א'-ג', י"א-י"ב ייפתחו בראשון, הגנים ב-10 במאי

לכתבה המלאה

גם עיריית בת-ים הודיעה כי לא תפתח את כיתות י"א-י"ב ביום ראשון הקרוב, למרות החלטת הממשלה בנושא. מנגד, מסר ראש העיר צביקה ברוט כי כיתות א'-ג' יחזרו ללימודים ביום ראשון, לאחר שהעיריה נערכה לקליטת התלמידים בצורה טובה. לדבריו, "אני לא אפתח את בתי הספר לפני שנדע להבטיח להורים שבתי הספר נקיים ברמה גבוהה, הצוותים החינוכיים ערוכים עם מערכת שעות, ושהציוד מלא ומאפשר קיום לימודים תקינים. כרגע זה לא המצב ואנחנו נמשיך לעבוד בצורה מסודרת ולא בשליפות".

בבני ברק, שנפגעה באופן הקשה ביותר ממגיפת הקורונה, הודיעו בתום דיון ארוך בנושא כי ראש העיר אברהם רובינשטיין החליט יחד עם הנהלת אגף החינוך וצוות חמ"ל החירום העירוני, כי הלימודים במערכת החינוך העירונית לא יחודשו בשלב זה. זאת, "מתוך אחריות לשלום תושבי העיר ובדאגה מסכנת תחלואה מחודשת", לדברי העירייה. בראשית השבוע הבא תקיים העירייה דיון מעמיק נוסף עם כלל הגורמים הרלוונטיים על מתווה עתידי אפשרי לחזרה ללימודים.

גם במועצה המקומית ג'סר א זרקא החליטו שלא לפתוח את הלימודים ביום ראשון. ראש המועצה המקומית שיח' מוראד עמאש אמר כי "המגיפה לא חלפה וקיימת סכנות הידבקות נוספת, וכן יש להתחיל התארגנות כללית ופרטנית להחזרת הלימודים".

שי חג'ג', יו"ר מרכז המועצות האזוריות, הודיע גם על פתיחת הלימודים במוצעות החל מהשבוע הבא. "שמח לבשר כי משרד החינוך אישר את הגדלת ההסעות במועצות האזוריות", בישר חג'ג'. "הלימודים ייפתחו בשבוע הבא". עוד אמר כי בשל מורכבות מערך ההיסעים ומגבלות משרד הבריאות, חלק מהמועצות האזוריות ייפתחו את הלימודים ביום שני- שלישי.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הודיע כי כיתות א'-ג' לא ישובו לפעילות ביום ראשון. הוא הסביר כי "ברמה התשתיתית אומנם השלמנו את ההערכות במהלך הימים האחרונים, אך השינוי בהחלטת הממשלה באשר לחזרת הגנים יוצרת בעיה בקרב מורים צעירים שילדיהם בגיל גן וכעת אין מענה לכך, וכן באשר לסוגיות נוספת המצריכות טיפול".

מנגד, בקריית מלאכי הודיעו שיחזרו ללימודים אך רק ביום שני, זאת לאחר ישיבה בנושא החזרה ללימודים. לפי החלטת העירייה, צוותי החינוך יחזרו לבתי הספר ביום ראשון ויכינו טוב יותר את קליטת התלמידים. הודעה דומה הוציאה גם המועצה האזורית אשכול. מעיריית חיפה צפוייה החלטה רשמית בשעה הקרובה, ובעיריית קרית ביאליק אמרו כי כיתות י"א-י"ב לא ייפתחו ביום ראשון. "לא נערכנו. הכיתות לא עברו חיטוי, יש צורך במיגון, יש צורך לארגן מחדש את ההסעות. לכל זה נדרשים כמה ימים", הסביר ראש העיר אלי דוקורסקי. בכפר סבא הודיעו כי יקיימו לימודים לכיתות א'-ג', וכי כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ללמוד כרגע, וכך הודיעו גם בטירת הכרמל.

גם ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הודיע כי הם יפתחו מחדש את בתי הספר ביום ראשון. "‏למרות הבלגן, אני מברך על החלטת הממשלה", מסר קוניק. "מנהלי בתי הספר בגבעתיים ערוכים לקבל את התלמידים בכיתות א'-ג' ביום ראשון, כמו גם את תלמידי י"א-י"ב, ומאחר וזו לא חובה, נשמח לקבל את כל מי שיחליט להגיע לבית הספר ביום ראשון". מנגד, הוא הבהיר כי גני הילדים "זה סיפור אחר. פה נדרש עוד לכולנו זמן וסבלנות עד להחזרת הילדים".

עיריית חולון הודיעה כי תלמידי כיתות א'-ג' ישובו ללימודים מיום ראשון, אך לגבי כיתות י"א-י"ב יזדקקו לעוד כמה ימי היערכות. בקריית טבעון ובזכרון יעקב ערוכים אף הם לפתיחת הלימודים לכיתות א'-ג', אבל נכון לעכשיו כיתות י"א-י"ב לא יחזרו ביום ראשון. "במהלך החודש וחצי האחרון הכנו את תשתיות בתי הספר ככל האפשר בהתאם להנחיות והמגבלות", אמר לוואלה! NEWS ראש המועצה זיו דשא. גם בקריית שמונה הודיעו על חזרה ללימודים לפי החלטת הממשלה.

גם בפתח תקווה החליטו לפתוח את מערכת החינוך בהתאם למתווה, אך סייגו את כיתות י"א-י"ב בחינוך הממלכתי דתי. חיים ביבס ראש עיריית מודיעין הודיע כי בהתאם להחלטת הממשלה ישובו ללימודים ביום ראשון ילדי כיתות א'-ג' וכן תלמידי כיתות י"א'-י"ב.

בעכו הודיעה העירייה כי בהתאם למתווה הרשותי יחלו ביום שני הלימודים בכיתות א'-ג', כשהחינוך המיוחד ימשיך כרגיל עד לקבלת עדכונים למתווה הקיים. "לאחר שנקיים היערכות מיוחדת לגבי המסגרות הנוספות נודיע על מועד החזרה לשגרה לגביהן, הכוונה לכיתות י"א ו-י"ב והחינוך החרדי", מסרו. גם בירושלים, רחובות, טבריה, חדרה, רמלה, חצור הגלילית, מגדל העמק ובמועצה המקומית כוכב יאיר-צור יגאל החליטו על פתיחת בתי הספר בהתאם למתווה שעליו סיכמו השרים.

גם ברהט, כסייפה, חורה, תל שבע, שגב שלום הודיעו כי לא יחזרו ללמוד כל השבוע הבא. ביום חמישי הבא יקיימו הערכת מצב נוספת אם לחזור ללימודים. זאת בשל חג הרמדאן.

(עדכון ראשון 13:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully