וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות קטנות והפסקות בנפרד: השרים ידונו בחזרה הדרגתית ללימודים

26.4.2020 / 1:48

ועדת השרים תדון היום במתווה של משרדי החינוך והאוצר, שבבסיסו עומדת חלוקת תלמידי א'-ג' לקבוצות נפרדות. ילדי הגנים ילמדו חצי מהשבוע מרחוק, וההכנה לבגרויות תיערך בקבוצות של עד עשרה תלמידים. השר פרץ: "מתכונת זהירה"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

ועדת השרים תדון היום (ראשון) בחזרתה לשגרה של מערכת החינוך באופן הדרגתי. זאת, לאור בקשתו של שר החינוך רפי פרץ לדון בסוגיה, ובמתווה האסטרטגי שהציג לחזרה ללימודים באופן מתואם עם משרד האוצר. על פי המתווה, תאריך היעד לחזרתה לשגרה של מערכת החינוך הוא 3 במאי. "עמלנו בשבועות האחרונים לייצר מתווה חזרה מדורג ומדוד, שידע לאזן בין בריאות התלמידים והמורים לבין חזרה לשגרה הנצרכת למשק ולמדינה", מסר השר פרץ. "המתווה מחזיר את מערכת החינוך לתפקוד אם כי במתכונת שונה וזהירה".

בבסיס התכנית עומד הרעיון של לימוד פיזי, תוך גיבוי של למידה מרחוק. במקביל, היום תחל החלטת הממשלה ללמידה מרחוק בחצי משרה של המורים, כשיתר שעות העבודה יוחזרו בימי הקיץ, באופן יחסי. הנחות המוצא של מתווה החזרה לשגרה של מערכת החינוך, הן פיצול הכיתות לשתי קבוצות אורגניות עם צוותים אורגניים, לצד למידה לסירוגין שלא בהכרח תכלול את כל ימות השבוע.

הראשונים שיחזרו לשגרה הם הגנים וכיתות א'-ג'. על פי המתווה, גני ילדים יחולקו לשתי קבוצות אורגניות, כשבכל קבוצה יהיו 15 ילדים בממוצע. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי מהשבוע, וביתר הימים הלמידה תהיה מרחוק. תהיה אפשרות להפעלת צהרונים שיכללו עד 15 ילדים באותה המתכונת, עד השעה 16:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתווה החזרה לשגרה: פיצול כיתות לקבוצות ולמידה לסירוגין/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי כיתות א' עד ג' יחולקו גם הם לקבוצות אורגניות של 15 ילדים בממוצע, וילמדו פיזית בבית הספר בימים ראשון עד חמישי. הם יחולקו בכל כיתות בתי הספר, וילמדו בכיתותיהם של תלמידי ד'-ו' שימשיכו בלמידה מרחוק.

עוד על פי המתווה, ההפסקות יתקיימו בשעות שונות, כדי להימנע מחשיפה נוספת ומפגשים בחצרות. גם כאן קיימת אפשרות להפעלת הצהרונים באותה המתכונת, עד השעה 16:00, דבר שיחייב תקציב ייחודי לטובת פיצול הצהרונים לקבוצות קטנות.

עוד בוואלה!

חובה לעטות מסיכה, ואילו עסקים ייפתחו מחר? המדריך המלא להנחיות החדשות

לכתבה המלאה
שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
"תפקוד במתכונת שונה וזהירה". פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

תלמידי כיתות ד' עד ו' ימשיכו בלמידה מרחוק בימים ראשון עד חמישי, כמו גם תלמידי חטיבת הביניים וכיתות י'. כיתות י"א וי"ב ימשיכו במתכונת הבגרויות, ומרתוני ההכנה לבגרות ייערכו בקבוצות של עד עשרה תלמידים, כשעדיפות תינתן לנוער בסיכון, עולים ותלמידי החינוך המיוחד. בחינות הבגרות יתקיימו בחודשים יוני ויולי. המבחנים יתקיימו בקבוצות של עד 15 תלמידים, עם משגיח בכל כיתה.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully