וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי חוזר לבתי הספר בשבוע הבא, ומה לגבי הפעוטונים? המדריך המלא

1.5.2020 / 15:36

השרים החליטו כי התיכונים, הכיתות הנמוכות והחינוך המיוחד ישובו לבתי הספר בתחילת השבוע, אולם בערים רבות הודיעו כי הלימודים לא יתקיימו. בעקבות הביקורת: משרד החינוך הודיע על חזרה מדורגת ללימודים עד ליום שלישי. ומה לגבי שאר התלמידים? כל הפרטים

צילום: ניב אהרונסון

שאלות רבות התעוררו היום (שישי) אחרי שועדת השרים לענייני קורונה החליטה על מתווה חזרה מדורגת ללימודים בצל המאבק בהתפשטות מגיפת הקורונה. זאת, תוך עמידה בכל התנאים הבריאותיים והתברואתיים שנקבעו על ידי משרד הבריאות. במהלך הדיונים נבחנו ההיערכות הלוגיסטית-מנהלתית של מערכת החינוך והרשויות, נתוני התחלואה העדכניים, ממצאי דוח גרטנר בנושא הדבקה בקרב ילדים ותמונת המצב במדינות נוספות.

על פי המתווה, תלמידי כיתות א'-ג', וכן כיתות י"א-י"ב יחזרו ללימודים ביום ראשון הקרוב. כמו כן, ישובו לפעילות כל מוסדות החינוך המיוחד. על מוסדות הלימודים לנוער בסיכון יסוכם בנפרד בהמשך. שאר התלמידים ישובו למערכת החינוך עד ל-1 ביוני. ההחלטה גררה ביקורת קשה מצד רשויות מקומיות רבות, שהודיעו כי לא יפתחו את הלימודים ביום ראשון. בעקבות הביקורת, משרד החינוך הודיע כי המערכת תפתח את שעריה כבר ביום ראשון, אך תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד ליום שלישי.

כיתות א'-ג'

תלמידי שכבות אלה ישובו ללימודים ביום ראשון הקרוב ואולם רשויות שונות הודיעו כי לא ייפתחו את בתי הספר לכיתות הנמוכות. חידוש הלימודים בא לצד חובת עטיית מסיכות מגן במרחב הציבורי מגיל 7 ומעלה. כיום, הקנס על הפרת ההנחיה הוא 200 שקלים, ללא אזהרה.

הלימודים יתקיימו חמישה ימים בשבוע, בימים: ראשון-חמישי, חמש שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.

כיתות ד' עד י'

משרד החינוך יגיש מתווה חזרה ללימודים בכיתות אלה לא יאוחר מ-1 ביוני.

עוד בוואלה!

החזרה המדורגת ללימודים: כיתות א'-ג', י"א-י"ב ייפתחו בראשון, הגנים ב-10 במאי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רשויות שונות הודיעו כי לא יפתחו את הלימודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיתות י"א-י"ב

ישובו ללימודים ביום ראשון הקרוב ואולם רשויות שונות הודיעו כי לא ייפתחו את התיכונים. התלמידים יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים. כמו כן, הובהר כי בשלב זה הלימודים לא יוגדרו חובה למעט מבחני הבגרויות.

גנים, גנים פרטיים וחינוך לגיל הרך

יחזרו ללימודים ב-10 במאי לאחר שבשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות. טרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב בנושא.

החינוך המיוחד

יחזרו באופן מלא ללימודים ביום ראשון הקרוב.

החינוך החרדי

כיתות ז'-י"א בנים בלבד יחזרו ללימודים ביום ראשון.

חזרה ללימודים בבית ספר למוזיקה בן גוריון, בת ים. אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
השלמת ההיערכות הלוגיסטית תימשך בשבוע הקרוב/ראובן קסטרו

נוער בסיכון

השרים טרם קיבלו החלטה על חזרה ללימודים של הנוער בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully